DAB Tuner op standaard Instyle

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Plaats reactie
gaevakyd

DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door gaevakyd » 06 sep 2013, 21:21

Weten jullie of de DAB (Digital Audio Broadcast) tuner als losse optie te verkrijgen is? Dat is de enige optie in de Instyle+ die voor mij interessant is, maar nu zie ik hem nergens terugkomen als losse optie.

Silversurfer

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door Silversurfer » 09 sep 2013, 13:16

Ik heb daar wel eens naar gevraagd op het Neerlandse Mitsubishi Forum. Volgens mij zijn er wel oplossingen.

http://www.mitsubishi-owners-club.nl/fo ... l#msg94029

gaevakyd

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door gaevakyd » 10 sep 2013, 11:48

Bedankt, ziet er interessant uit. Zojuist antwoord van de dealer dat het niet als losse optie te koop is bij hun. Lelijke actie zeg.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door MitsuAccu » 10 sep 2013, 16:30

Ik ken in ieder geval een oplossing van Caliber, de PMT 500D.
Voor de rest geen ervaring mee, misschien iemand anders..
bijvoorbeeld hier te koop: http://www.allesvoorindeauto.nl/webshop ... mt500.html

gaevakyd

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door gaevakyd » 12 sep 2013, 17:28

Ik heb ondertussen een reactie van de dealer n.a.v. mijn verbaasde reactie dat dit geen losse optie zou zijn. Juist nu de overheid DAB aan het promoten is en ik 5 jaar in deze auto moet rijden. Dan kan het niet zo zijn dat je door een merk wordt gedwongen om een duurdere uitvoering te nemen.

Ik krijg nu een stuk positiever verhaal terug:
"Uw vraag over DAB systeem had ik dinsdag bij Mitsubishi Motors neergelegd.
Hedenochtend ben ik hierover gebeld en ze zijn aan het uitzoeken of het technisch mogelijk is voor de Instyle uitvoering.
Er zal ook gekeken worden of het prijstechnisch interessant is."

Het zegt nog niets, maar wie weet.

gaevakyd

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door gaevakyd » 03 okt 2013, 12:08

Helaas blijkt het toch niet mogelijk. :cry: :cry:

Het advies dat ik nu krijg is om dit apparaat te kopen:
http://www.pitstar.com/epages/Pitstar.s ... /PVL-61946

nadeel daarvan vind ik
1) Dat ik ergens een antenne moet plaatsen.
2)er weer een old school carkit kastje komt
3) het gebruik van het audio systeem niet optimaal werkt. Die gebruik ik dan alleen als versterker.

Wat vinden jullie?

searchie

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door searchie » 04 okt 2013, 01:50

Ik zeg streamen via een onbeperkt data abootje...

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door Denniss » 14 okt 2013, 23:06

gaevakyd schreef:Ik heb ondertussen een reactie van de dealer n.a.v. mijn verbaasde reactie dat dit geen losse optie zou zijn. Juist nu de overheid DAB aan het promoten is en ik 5 jaar in deze auto moet rijden. Dan kan het niet zo zijn dat je door een merk wordt gedwongen om een duurdere uitvoering te nemen.
Misschien ligt het aan mij.. maar...
Je bent verbaasd, je moet 5 jaar in deze auto rijden, je wordt gedwongen door het merk?

De toon is wel erg dwingend.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

gaevakyd

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door gaevakyd » 19 okt 2013, 12:24

Klinkt misschien wat dwingend maar onze leasecontracten worden voor 5 jaar aangegaan. Dan wil je wel het liefst de opties erin hebben die je denkt te willen hebben in 5 jaar. Wat mij vooral dwars zit is dat de optie dus gewoon bestaat op de Instyle+ en dat ze die niet los willen verkopen voor de Intense en Instyle.

Natuurlijk is het een eigen keuze maar omdat ik nu eenmaal DAB+ wil ontvangen is de enige optie een los kastje. Net zoals die parrot carkits. Dat is toch zonde voor zo'n mooie auto en terwijl je weet dat de opties technisch mogelijk zijn.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door Denniss » 19 okt 2013, 18:08

Inmiddels heb ik de indruk dat niet iedere dealer evenveel weet van wat wel of niet kan. Het komt vrij vaak voor dat er verschillende verhalen komen afhankelijk van waar je iets vraagt.
Het is niet ongebruikelijk dat opties op een goedkopere uitvoering niet beschikbaar zijn. Als je 5 jaar in de auto 'moet rijden' en DAB is bijna een vereiste voor je dan zou ik persoonlijk checken voor de bestelling te plaatsen.
Overigens heb ik de indruk dat die link naar het andere forum aangeeft dat het wel kan achteraf.
Zo niet en er is voldoende vraag dan komen er vanzelf opties op de markt. Ik snap dat dat niet handig is in een leaseauto om er later aan te sleutelen maar goed.

Overigens had ik DAB ook wel prettig gevonden helemaal omdat het inderdaad in Nederland een standaard gaat worden en DAB ondersteuning hoeft helemaal niet zo duur te zijn.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

paul1173

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door paul1173 » 19 okt 2013, 18:37

Er zit toch een USB op de MMCS? Is zoiets dan wellicht mogelijk? http://dx.com/p/dvb-t-digital-tv-receiv ... ack-149928. Oke, je hebt geen zenderinformatie en je moet met de afstandbediening van zender wisselen maar hoe vaak doe je dat nou..

gr. Paul

DutchTrafficConsult

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door DutchTrafficConsult » 19 okt 2013, 19:36

Degenen die wel DAB hebben, moeten controleren of het DAB+ is. Aan DAB heb je sinds een week helemaal niets meer.

Groet, Alex

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door Anko » 19 okt 2013, 20:18

DutchTrafficConsult schreef:Degenen die wel DAB hebben, moeten controleren of het DAB+ is. Aan DAB heb je sinds een week helemaal niets meer.

Groet, Alex
Al gebeurd: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... =Dab#p4633
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Silversurfer

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door Silversurfer » 19 okt 2013, 21:05

MitsuAccu schreef:Ik ken in ieder geval een oplossing van Caliber, de PMT 500D.
Voor de rest geen ervaring mee, misschien iemand anders..
bijvoorbeeld hier te koop: http://www.allesvoorindeauto.nl/webshop ... mt500.html
Dit is volgens mij geen dab.

Silversurfer

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door Silversurfer » 19 okt 2013, 21:09

gaevakyd schreef:Helaas blijkt het toch niet mogelijk. :cry: :cry:

Het advies dat ik nu krijg is om dit apparaat te kopen:
http://www.pitstar.com/epages/Pitstar.s ... /PVL-61946

nadeel daarvan vind ik
1) Dat ik ergens een antenne moet plaatsen.
2)er weer een old school carkit kastje komt
3) het gebruik van het audio systeem niet optimaal werkt. Die gebruik ik dan alleen als versterker.

Wat vinden jullie?
Wow dat is een lelijk ding zeg. Jammer.

Ik denk dat als de auto iets langer op de markt is er wel oplossingen worden aangeboden. Nu is het voor fabrikanten niet aantrekkelijk om nu al accessoires te ontwikkelen voor een auto die alleen nog maar leverbaar is in twee landen. Al is de 'gewone' Outlander al een tijdje leverbaar...

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door Denniss » 19 okt 2013, 21:20

DutchTrafficConsult schreef:Degenen die wel DAB hebben, moeten controleren of het DAB+ is. Aan DAB heb je sinds een week helemaal niets meer.

Groet, Alex
Dit hoorde ik ook en technisch vind ik dit een behoorlijke blunder.. Doen ze zoveel moeite om DAB uit te rollen en vervolgens veranderd het protocol waardoor de DAB radio's niet meer werken omdat je nu maar een DAB+ radio moet halen.

Lekker voor het vertrouwen in de nieuwe techniek. Hoelang zal het duren tot er DAB++ is en je de DAB+ radio weer kunt afschrijven..
Misschien weet ik er niet voldoende over maar mijn ongeïnformeerde indruk is niet zo positief over de houdbaarheid.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door MitsuAccu » 19 okt 2013, 21:55

Re: DAB Tuner op standaard Instyle

Bericht door Silversurfer » 19 Okt 2013, 21:05



MitsuAccu schreef:Ik ken in ieder geval een oplossing van Caliber, de PMT 500D.
Voor de rest geen ervaring mee, misschien iemand anders..
bijvoorbeeld hier te koop: http://www.allesvoorindeauto.nl/webshop ... mt500.html


Dit is volgens mij geen dab.
Sorry, link was inderdaad verkeerd...
Hierbij de juiste:
http://www.allesvoorindeauto.nl/webshop ... t700d.html

Plaats reactie