Stilte vanuit de importeur

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
searchie

Stilte vanuit de importeur

Bericht door searchie » 07 okt 2013, 23:47

Wat me eigenlijk nogal verbaasd is dat de importeur niets van zich laat horen.
Hierdoor krijg ik het idee dat ze er geen ruk om geven dat klanten veel langer zitten te wachten. En ze laten de dealers naar een beetje sparteren om de vragen op te lossen.

Kijk alleen al op dit forum hoeveel eenvoudige vragen voor klanten een groot vraagteken zijn.
Heeft de Mitsubishi importeur geen afdeling communicatie?
Denken ze nou echt dat dit DÉ manier is om te communiceren met hun klanten?

Er word nog nergens over tegemoet komingen gesproken, dat tot daar aan toe, maar is het al teveel gevraagd om een nette brief naar je klanten te sturen?

Ik heb het gevoel dat ze allemaal daar in Amstelveen in de overbekende onwetenheid rondrennen. Wanneer komt er nu eens een automerk dat vanuit de klant denkt.
Waarom sturen ze niet alvast een DVD op met de instructies? Iets.... Maar het is oorverdovend stil. Een bevestiging van onvermogen te communiceren met je klanten en dealers.

willempie

Re: Stilte vanuit de importeur

Bericht door willempie » 08 okt 2013, 00:50

Ik ben het in grote lijnen met je eens, al is die DVD volgens mij aangekondigd.

Ik snap ook niet waarom de importeur de dealers zou willen opzadelen met een vrijwel niet te financieren megabedrag dat ze betaald willen hebben alvorens de auto's uit te leveren. We hebben het hier wel over een uitzonderlijke situatie, he? En dan komen er van die bizarre en klantonvriendelijke voorstellen om je auto te betalen en dan maar hopen dat ie geleverd gaat worden. Dat deden die oenen ook die vliegtickets bij de OAD bestelden en betaalden, maar niet geleverd kregen.

Ik stel voor dat iedereen steun betuigt aan een forumbreed gedragen voorstel om het koopbedrag NIET voor te schieten maar om pas NA ONTVANGST van de auto te betalen. (evt nieuw topic?)

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Stilte vanuit de importeur

Bericht door Denniss » 08 okt 2013, 01:35

Een beetje communicatie is wel wenselijk maar dan moet het wel iets nuttigs zijn. Communiceren om het communiceren heeft ook geen nut. Ik denk dat ze heel voorzichtig zijn geworden en daarom zo veel mogelijk stil blijven..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

searchie

Re: Stilte vanuit de importeur

Bericht door searchie » 08 okt 2013, 07:57

Voorzichtig is niet hetzelfde als stil en niet communiceren.
Ik heb het over je klanten persoonlijk benaderen en serieus als klant zien.
De enige communicatie die er nu is een politiekcorrect berichtje naar de pers en misschien eeen emailtje naar hun dealers.

Ik bedoel. neem je klant nou een serieus en behandel hem niet als iemand die alleen maar een betalingsverplichting is aangegaan. Informeer over de situatie en dat hoeft niet elke week. Maar ik had niet meer dan verstandig gevonden als Mitsubishi een brief had gestuurd met de aankondiging van de vertraging.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Stilte vanuit de importeur

Bericht door Denniss » 08 okt 2013, 10:51

Voorzichtig is niet hetzelfde als stil en niet communiceren.

Niet communiceren is risicolozer dan communiceren wat mogelijk anders zal zijn.

Bij alle nieuwe auto's ben ik tussentijds volgens mij nog nooit ergens van op de hoogte gesteld. Nu is de situatie natuurlijk wel wat anders maar om nou te zeggen dat als er geen informatie naar de klanten gaat dat de klanten niet serieus genomen worden.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Stilte vanuit de importeur

Bericht door Anko » 08 okt 2013, 13:35

En hoe je het ook wendt of keert, wij zijn geen klant van MMNL.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

RobertG
Forumlid
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 aug 2013, 20:51

Re: Stilte vanuit de importeur

Bericht door RobertG » 08 okt 2013, 14:36

Anko schreef:En hoe je het ook wendt of keert, wij zijn geen klant van MMNL.
+1

Anko, hiermee heb je de kern van het probleem te pakken...
In mijn ogen de verkeerde ouderwetse manier van denken vanuit MMNL, maar ja daar liggen ze vast niet van wakker van bij MMNL. Overigens wel goed het hier te benoemen dat de communicatie dramatisch is (kijk alleen maar naar de verschillende manieren waarop de dealers iets naar buiten brengen dan moet je dit als MMNL toch niet willen zou je denken). Ook ik kan een lijst neerzetten van communicatie errors van MMNL waar je van gruwelt en uit het boekje komen 'hoe je het niet moet doen'. Menig ondernemer op dit forum zal het zelf zo waarschijnlijk nooit doen :D .

Ik heb vooralsnog niet de illusie dat MMNL dit gaat veranderen. Andere merken zijn wel veranderd en hebben hier wel een paar jaar over gedaan. Helaas hebben die nog geen passende PHEV in de aanbieding, maar verkopen wel het tienvoudige aan auto's. Gezien de de toekomst baart mij de slechte communicatie wel enorm veel zorgen. Er zullen nog genoeg probleempjes zijn met deze nieuwe technologie en de PHEV. Een slechte communicatie afdeling zal in de toekomst nog meer schade gaan zorgen indien dit niet erkend wordt.

Ik ben dan ook erg blij met andere forums waar Japaners, Finnen, etc aangehaakt zijn en daar wel communicatie zal zijn over de PHEV... Dit houdt ons scherp :o .


Groetjes,
Robert
OPI Instyle zwart

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Stilte vanuit de importeur

Bericht door Anko » 08 okt 2013, 14:49

Ik weet niet of je mijn boodschap per ongeluk of expres verkeerd interpreteert, maar ik de k dat je er -1 van moet maken ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

searchie

Re: Stilte vanuit de importeur

Bericht door searchie » 09 okt 2013, 00:32

Een beetje merk tegenwoordig dicteert hoe de dealer eruit moet zien en hoe deze moet communiceren.
Daar zijn complete plannen voor bij de "klant-"merken.

Ik zeg niet dat deze eenheidsworst altijd beter is, maar wil aangeven dat een merk ver degelijk versntwoordelijk is voor de merkbeleving en communicatie.

willighagen

Re: Stilte vanuit de importeur

Bericht door willighagen » 10 okt 2013, 20:43

Het merk Mitsubishi klinkt niet dynamisch . Ze maken prachtige auto’s kijk naar de nieuwe ASX echt een mooie auto met veel extra’s en stoer. En toch weinig mensen weten het.

Neem nu de Outlander PHEV, pas nu zie je reclames op de televisie.
Er zijn mensen die al bijna een jaar wachten op hun auto, ik heb dat nog nooit meegemaakt.
Nu zijn er twee boten onderweg eindelijk leven in de brouwerij. Waarom geen enthousiasme vanuit Mitsubishi vertel hoeveel auto’s er op die boot zitten maak er een heel klein feestje van de aankomst 16 oktober, je weet bijvoorbeeld aan wie de eerste auto geleverd wordt (ik zeker niet) neem die mee naar de haven laat ze de boot zien en hun auto maak een verslag en stuur dat in een nieuwsbrief op. Zet het op je site familie Jansen gaan hun auto halen 16 oktober.
Wij toekomstige klanten hebben onze beslissing te danken aan de regering en Mitsubishi is door al die voordelen gered van een slechte omzet. ACTIE Mitsubishi

banjo

Re: Stilte vanuit de importeur

Bericht door banjo » 10 okt 2013, 22:02

Volgens mij zit het probleem bij de relatie tussen importeur en dealers. De dealers zijn niet 100% onder controle van de importeur. In dit geval denk ik dat het grote probleem van onduidelijkheid grotendeels veroorzaakt wordt door dealers die de boel niet netjes afhandelen.

De importeur heeft aangegeven dat ze verwachten dat dealers autos op basis van first come first serve uitleveren, maar ze zijn dit niet verplicht. Op het moment dat de issue ontstond en het duidelijk werd dat er een gelimiteerd aantal autos was werd de PHEV ineens erg waardevol voor de dealers en een aantal dealers heeft hier misbruik van gemaakt. Spookorders, orders doorschuiven en andere praktijken die de boel in de war schoppen tot gevolg.

Deze dealers hebben nu een extra probleem veroorzaakt, namelijk de importeur kan alle data geven en daarmee alle vragen beantwoorden maar daarmee leggen ze een groot probleem bloot namelijk dat een aantal dealers de boel belazerd hebben. En dat levert een groot probleem op voor het merk want als zoiets uitkomt voor een dealer dan zijn de rapen gaar.

Klanten die geen antwoorden krijgen van dealer dan wel importeur? Kan het zijn dat een van de grootste bedrijven in autos en japans bedrijf een totale puinhoop maken van bestellingen of is de simpelere optie voordehand liggender namelijk dat daar waar winsten gemaakt kunnen worden sommige mensen gewoonweg niet meer zo netjes blijven.

thundercat
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:46

Re: Stilte vanuit de importeur

Bericht door thundercat » 11 okt 2013, 07:34

Bij mij was de importeur heel duidelijk in het antwoord. Als importeur nemen ze geen verantwoording als het op communicatie naar klanten aankomt. Daarin wijzen ze direct naar de dealer. (stond in zin 1 van de mail)
Ik had in augustus een mail gestuurd dat ik er van uitging dat eind augustus mijn nieuwe auto geleverd zou gaan worden. Na ondertekening van het koopcontract begin februari had ik niks meer gehoord vanuit de dealer/Mitsubishi. Had ook geen internet en ging er dus vanuit dat de genoemde leveringsdatum van eind augustus (zoals in het koopcontract staat) ook gewoon gehaald ging worden.

Binnen een uur belde de dealer...

Plaats reactie