Auto alarm ja of nee?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.
pposthum
Forumlid
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2013, 00:46
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Auto alarm ja of nee?

Bericht door pposthum » 04 okt 2013, 21:16

Auto alarm ja of nee?

najtrebor
Forumlid
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 jun 2013, 10:48

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door najtrebor » 04 okt 2013, 21:25

Nee
TG instyle met winterbanden trekhaak glasscoat dakdragers zwart leer

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 04 okt 2013, 21:39

100% ja!

Was het sowieso al van plan (al was het maar vanwege het afschrikkende effect van SCM stickers op de ramen), maar nu met alle berichtgeving over de populariteit van hybriden in Oost Europa is het voor mij helemaal zeker. Kan ook zomaar zijn dat verzekeraars het alsnog verplicht gaan stellen op basis van het advies van het VbV.

Ik heb er voor gekozen om een extra startblokkering te laten monteren, bovenop de af-fabriek blokkering en het alarm. Laten we wel zijn: we maken ons met z'n allen erg druk over het wel of niet geleverd krijgen in 2013. Dan lijkt het me logisch dat we er ook het nodige aan doen om er voor te zorgen dat we onze 0%-ers niet zomaar weer kwijt raken?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Man » 04 okt 2013, 22:11

Anko schreef:100% ja!

Was het sowieso al van plan (al was het maar vanwege het afschrikkende effect van SCM stickers op de ramen), maar nu met alle berichtgeving over de populariteit van hybriden in Oost Europa is het voor mij helemaal zeker. Kan ook zomaar zijn dat verzekeraars het alsnog verplicht gaan stellen op basis van het advies van het VbV.

Ik heb er voor gekozen om een extra startblokkering te laten monteren, bovenop de af-fabriek blokkering en het alarm. Laten we wel zijn: we maken ons met z'n allen erg druk over het wel of niet geleverd krijgen in 2013. Dan lijkt het me logisch dat we er ook het nodige aan doen om er voor te zorgen dat we onze 0%-ers niet zomaar weer kwijt raken?
Hi Anko, er zit toch af fabriek juist geen alarm in ? AW , desnoods dan maar 2 want idd je moet er toch niet aan denken dat onverlaten er met de auto van door gaan.
Laatst gewijzigd door Man op 04 okt 2013, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door vanisher » 04 okt 2013, 22:12

ja, alleen de vraag is nog wel even wat en welke en bij wie.

De dealer himself is nogal prijzig

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Man » 04 okt 2013, 22:17

vanisher schreef:ja, alleen de vraag is nog wel even wat en welke en bij wie.

De dealer himself is nogal prijzig
Ja nogal, scheelt op een Cobra alarm zomaar 400 euro

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 05 okt 2013, 09:51

Man schreef:
Anko schreef:100% ja!

Was het sowieso al van plan (al was het maar vanwege het afschrikkende effect van SCM stickers op de ramen), maar nu met alle berichtgeving over de populariteit van hybriden in Oost Europa is het voor mij helemaal zeker. Kan ook zomaar zijn dat verzekeraars het alsnog verplicht gaan stellen op basis van het advies van het VbV.

Ik heb er voor gekozen om een extra startblokkering te laten monteren, bovenop de af-fabriek blokkering en het alarm. Laten we wel zijn: we maken ons met z'n allen erg druk over het wel of niet geleverd krijgen in 2013. Dan lijkt het me logisch dat we er ook het nodige aan doen om er voor te zorgen dat we onze 0%-ers niet zomaar weer kwijt raken?
Hi Anko, er zit toch af fabriek juist geen alarm in ? AW , desnoods dan maar 2 want idd je moet er toch niet aan denken dat onverlaten er met de auto van door gaan.

Ja en nee :roll: er zit wel een alarm in, maar dat is software matig uitgeschakeld en voldoet niet aan 'onze' eisen voor bv SCM certificering.

Ik bedoelde te zeggen: ja, ik laat er zelf een alarm in zetten en bovenop de af-fabriek startblokkering en dat aftermarket-alarm laat ik Cobra Driver Cards installeren: een extra startblokkering, automatisch ge(de)activeerd door de aanwezigheid /afwezigheid van een kaartje dat je bij je draagt. Aangezien dat niet via de originele sleutel sleutel werkt, kan het ook niet eenvoudig uitgeschakeld worden door dieven die van afstand inbreken op de CANbus. (Of wat het ook precies is waar ze voor waarschuwen :shock: ).
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 05 okt 2013, 09:55

Man schreef:
vanisher schreef:ja, alleen de vraag is nog wel even wat en welke en bij wie.

De dealer himself is nogal prijzig
Ja nogal, scheelt op een Cobra alarm zomaar 400 euro
Absoluut waar. Ik heb zelf toch voor de dealer gekozen:
- Dan zit het er in vanaf het eerste moment
- Zolang je niet exact weet wanneer je auto komt, kun je het ook niet in laten plannen. En als je het wel weet moet je wachten tot 'ze' plek hebben. Bij de dealer ligt dat wat eenvoudiger.
- Dan heb je geen 'vingerwijzen' bij storingen
- Ik hoef er niet nog eens achter aan. Ik heb als consultant een vrij prettig tarief. Als ik er een paar uur vrij voor moet nemen om e.e.a. geregeld te krijgen. Dan ben ik al gauw toch duurder uit.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Man » 05 okt 2013, 14:44

Anko schreef:
Man schreef:
vanisher schreef:ja, alleen de vraag is nog wel even wat en welke en bij wie.

De dealer himself is nogal prijzig
Ja nogal, scheelt op een Cobra alarm zomaar 400 euro
Absoluut waar. Ik heb zelf toch voor de dealer gekozen:
- Dan zit het er in vanaf het eerste moment
- Zolang je niet exact weet wanneer je auto komt, kun je het ook niet in laten plannen. En als je het wel weet moet je wachten tot 'ze' plek hebben. Bij de dealer ligt dat wat eenvoudiger.
- Dan heb je geen 'vingerwijzen' bij storingen
- Ik hoef er niet nog eens achter aan. Ik heb als consultant een vrij prettig tarief. Als ik er een paar uur vrij voor moet nemen om e.e.a. geregeld te krijgen. Dan ben ik al gauw toch duurder uit.
Bij elk punt heb je een punt :D
Sinds ik zelfstandig ben maak ik ook altijd overwegingen zeker als het gaat om kosten. 400 netto is toch gauw 800 bruto en elke dag niet werken is uren maal " een prettig tarief " :D
Ik voel mij al schuldig als ik 1 dag vrij neem.
Ik ga toch nog maar eens met de dealer om de tafel want 400 euro verschil blijft toch wel heel veel geld .

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 05 okt 2013, 15:01

Man schreef:400 netto is toch gauw 800 bruto
In dit geval moet het toch zijn: 400 euro bruto is 200 euro netto? Nog even afgezien van de btw die je terug krijgt? Want ik neem aan dat je de auto zakelijk aanschaft?
Man schreef:Ik voel mij al schuldig als ik 1 dag vrij neem.
Ken het gevoel. Durf haast niet uit te rekenen wat de zomervakantie mij 'gekost' heeft :D
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Man » 05 okt 2013, 19:34

Anko schreef:
Man schreef:400 netto is toch gauw 800 bruto
In dit geval moet het toch zijn: 400 euro bruto is 200 euro netto? Nog even afgezien van de btw die je terug krijgt? Want ik neem aan dat je de auto zakelijk aanschaft?

Man schreef:Ik voel mij al schuldig als ik 1 dag vrij neem.
Ken het gevoel. Durf haast niet uit te rekenen wat de zomervakantie mij 'gekost' heeft :D[/quote

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk maar die 400 voelt als netto ;) . De auto komt idd op de BV te staan met mij als gelukkige bestuurder :D

Auch, ik heb het net een beetje verwerkt. Moet er nog maar niet aan denken wat direct 2 weken wintersport " kost"

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door OutlanderPHEV » 05 okt 2013, 19:59

Jongens (en meisjes), niet over nadenken.

3 weken zomervakantie, 2 weken kerstvakantie, meivakantie en nog wat dagen tussendoor. Blijven er minstens 44+ weken waarin je facturabel bent en waar je dikke facturen voor kunt schrijven. Vakantie is ontspanning en rust en moet je zien als investering :-)
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Mitsfan

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Mitsfan » 05 okt 2013, 20:10

@ OutlanderPHEV:
Zo is het en niet anders ;)

En dus kunnen we weer terug naar het onderwerp...

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Man » 05 okt 2013, 22:22

Mitsfan schreef:@ OutlanderPHEV:
Zo is het en niet anders ;)

En dus kunnen we weer terug naar het onderwerp...
En dat ging toch over auto alarm ja of nee ;)
En wat doe jij ?

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Man » 06 okt 2013, 20:41

Anko schreef:
Man schreef:
Anko schreef:100% ja!

Was het sowieso al van plan (al was het maar vanwege het afschrikkende effect van SCM stickers op de ramen), maar nu met alle berichtgeving over de populariteit van hybriden in Oost Europa is het voor mij helemaal zeker. Kan ook zomaar zijn dat verzekeraars het alsnog verplicht gaan stellen op basis van het advies van het VbV.

Ik heb er voor gekozen om een extra startblokkering te laten monteren, bovenop de af-fabriek blokkering en het alarm. Laten we wel zijn: we maken ons met z'n allen erg druk over het wel of niet geleverd krijgen in 2013. Dan lijkt het me logisch dat we er ook het nodige aan doen om er voor te zorgen dat we onze 0%-ers niet zomaar weer kwijt raken?
Hi Anko, er zit toch af fabriek juist geen alarm in ? AW , desnoods dan maar 2 want idd je moet er toch niet aan denken dat onverlaten er met de auto van door gaan.

Ja en nee :roll: er zit wel een alarm in, maar dat is software matig uitgeschakeld en voldoet niet aan 'onze' eisen voor bv SCM certificering.

Ik bedoelde te zeggen: ja, ik laat er zelf een alarm in zetten en bovenop de af-fabriek startblokkering en dat aftermarket-alarm laat ik Cobra Driver Cards installeren: een extra startblokkering, automatisch ge(de)activeerd door de aanwezigheid /afwezigheid van een kaartje dat je bij je draagt. Aangezien dat niet via de originele sleutel sleutel werkt, kan het ook niet eenvoudig uitgeschakeld worden door dieven die van afstand inbreken op de CANbus. (Of wat het ook precies is waar ze voor waarschuwen :shock: ).
Hoi Anko,
Het alarm bij de dealer kost 995 euro incl btw. Weet jij al wat je gaat betalen voor de Cobra Driver Card ?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 06 okt 2013, 21:44

Driver Card is 150,-
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Neeler

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Neeler » 06 okt 2013, 21:54

Anko schreef:Driver Card is 150,-
Set van 2?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 06 okt 2013, 22:14

Neeler schreef:
Anko schreef:Driver Card is 150,-
Set van 2?
Yep
image.jpg
image.jpg (208.43 KiB) 15266 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (163.17 KiB) 15266 keer bekeken
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Man » 06 okt 2013, 22:17

Anko schreef:Driver Card is 150,-
Met grote dank !

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Reinier L » 06 okt 2013, 22:57

Is enkel een driver card niet een goede optie? Lijkt mij best veilig. Enige wat je mist is een sirene. En prijstechnisch helemaal leuk.
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 07 okt 2013, 06:18

Reinier L schreef:Is enkel een driver card niet een goede optie? Lijkt mij best veilig. Enige wat je mist is een sirene. En prijstechnisch helemaal leuk.
Nou ja, vooralsnog is er niets verplicht, dus is elke optie vwb verzekering voldoende. Maar het gaat ook een beetje om je eigen gemoedsrust. Op basis van wat ik zo links en rechts hoor biedt de Driver Card meer weerstand tegen diefstal van je auto door echte pro's dan een alarm systeem dat de auto sleutel gebruikt. Maar tegen snelle diefstal van spullen in je auto door amateurs doet het weer niets, terwijl een alarm daar wel wat kan betekenen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Mitsfan

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Mitsfan » 07 okt 2013, 09:53

Deze startonderbreking lijkt oke. Top!!
Laatst gewijzigd door Mitsfan op 17 nov 2013, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Reinier L » 07 okt 2013, 23:28

Anko schreef:
Reinier L schreef:Is enkel een driver card niet een goede optie? Lijkt mij best veilig. Enige wat je mist is een sirene. En prijstechnisch helemaal leuk.
Nou ja, vooralsnog is er niets verplicht, dus is elke optie vwb verzekering voldoende. Maar het gaat ook een beetje om je eigen gemoedsrust. Op basis van wat ik zo links en rechts hoor biedt de Driver Card meer weerstand tegen diefstal van je auto door echte pro's dan een alarm systeem dat de auto sleutel gebruikt. Maar tegen snelle diefstal van spullen in je auto door amateurs doet het weer niets, terwijl een alarm daar wel wat kan betekenen.
Thnxs!!
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 11 okt 2013, 06:25

Wellicht goed om eens te naar te kijken, voor de beeldvorming. We moeten niet vergeten dat er ook een commercieel belang achter de boodschap zit. Beetje omzet verhogende bangmakerij. Waarom zou de Outlander goede kans maken om het 1-op-de-zoveel-gestolen record te breken? Het grote aantal Outlanders dat er aan zit te komen speelt daarin natuurlijk geen rol.

Maar goed, er eens naar kijken / over nadenken kan vast geen kwaad.

http://www.amt.nl/Werkplaats-Onderhoud/ ... tter%7CAMT
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Neeler

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Neeler » 11 okt 2013, 07:56

Anko schreef:Wellicht goed om eens te naar te kijken, voor de beeldvorming. We moeten niet vergeten dat er ook een commercieel belang achter de boodschap zit. Beetje omzet verhogende bangmakerij. Waarom zou de Outlander goede kans maken om het 1-op-de-zoveel-gestolen record te breken? Het grote aantal Outlanders dat er aan zit te komen speelt daarin natuurlijk geen rol.

Maar goed, er eens naar kijken / over nadenken kan vast geen kwaad.

http://www.amt.nl/Werkplaats-Onderhoud/ ... tter%7CAMT
Zo worden de drivercards een hele reële optie.

Plaats reactie