Hoi allen.
Ik vraag mij af hoeveel motorvermogen het kost om de generator +70kw te laten leveren.
Iemand die het antwoord weet of handig is met Ai.
Eric
Generator
-
- Sponsor van dit forum
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
- Locatie: Doorn
Generator
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 711
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Generator
Het is al bijna tien uur en BoW heeft nog niet gereageerd!
Die heeft dat allemaal al zover uitgevogeld dat hij er een factsheet over kan schrijven: 'De innerlijke roerselen van de Mitsubishi Outlander PHEV'

Kan meteen als referentie document als sticky op het forum. En verplicht lezen bij nieuwe aanmeldingen


Die heeft dat allemaal al zover uitgevogeld dat hij er een factsheet over kan schrijven: 'De innerlijke roerselen van de Mitsubishi Outlander PHEV'


Kan meteen als referentie document als sticky op het forum. En verplicht lezen bij nieuwe aanmeldingen

-
- Sponsor van dit forum
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 21 nov 2024, 23:27
- Locatie: Flevoland
Re: Generator
2.0L 4-cylinder gasoline engine (code: 4B11)
Peak output: ~87 kW (117 hp) at ~4500 rpm
Primarily used as a generator driver (via MG1), not direct drive except at high speeds
➤ When charging the battery (stationary or during drive):
Parameter Value
Engine power available Up to 87 kW
Typical power used by MG1 25–35 kW (from ICE)
Electrical output from MG1 10–12 kW to battery
Efficiency (engine to battery) ~35–45% overall
➤ In Series Hybrid Mode (driving via generator):
The ICE powers MG1 to send electricity directly to the front and rear motors (not just the battery).
Total draw from ICE: up to ~60–70 kW, depending on speed and load.
MG1 outputs up to ~60 kW of electricity, which powers the motors and/or supplements battery power.
If you're driving uphill or accelerating fast and the battery is low:
ICE runs at ~4000 rpm
Generator draws ~60 kW mechanical input
Delivers ~40–50 kW electrical output to drive motors
Remaining power losses are heat and conversion