De Outlanders hebben de naam in Japan te moeten voldoen aan het kunnen terugleveren van stroom aan het huis bij overstromingen, aardbevingen en andere rampen.
Dat zal vast niet via het 1500 W stopcontactje zijn die in de kofferbak zit.
Ik neem aan dat daarom "antieke" deChaDeMo poort na 10 jaar nog altijd in Outlanders zit, zelf de allernieuwste model 2025, terwijl ChaDeMo wordt uitgefaseerd in EU. Want die poort kon altijd al terugleveren.
Maar hoe werkt dat....waarschijnlijk een speciale wallbox voor nodig ? Ik vind opslaan en terugleveren van zonneplaneel stroom niet interessant vanwege de batterijslijtage die dat veroorzaakt van de dure Outlander tractie batterij, maar bij stroomuitval de auto kunnen gebruiken als noodstroombron,dat is een ander pak mouwen.
In Spanje en Portugal zijn dus doden gevallen door mensen die gingen klooien met noodaggregaten ( koolmonoxide vergiftiging ) en kaarsen ( brand )
Stroomstoring chaos in Spanje en Portugal, hoe kun je eigenlijk terugleveren met de Outlander ?
-
BoW
- Sponsor van dit forum
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Stroomstoring chaos in Spanje en Portugal, hoe kun je eigenlijk terugleveren met de Outlander ?
Laatste keer dat ik keek kostte zo'n speciale laadpaal 3500 euro. En met DHZ spulletjes nog steeds niet betaalbaar. Waren Australiers geloof ik die dat lieten zien.
- PedjaBoZ
- Forumlid
- Model PHEV: III (2019-2025) 2.4
Re: Stroomstoring chaos in Spanje en Portugal, hoe kun je eigenlijk terugleveren met de Outlander ?
Als je al een laadpaal hebt is het met deze te vervangen. Deze ondersteunt v2g. Meestal is de installatie prijs iets vergelijkbaars als de paal zelf. Was iig zo bij mij met de type1 paal
https://www.wallboxdiscounter.com/nl/za ... l-v2g.html
https://www.wallboxdiscounter.com/nl/za ... l-v2g.html
-
phev
- Forumlid
Je kan wel de 1500 watt 12 voltstekker gebruiken en eventueel omzetten door middel van omvormer naar 220 volt. Je moet de outlander wel op ready hebben. Zo blijft de 12 volt accu constant bij geladen vanuit de rijaccu. Ook met systemen om de stroom direct uit de rijaccu te betrekken moet de auto altijd op ready staan, anders zou het gevaar bestaan dat de rijaccu te ver wordt leeggetrokken. Voor noodgevallen dus prima, voor op de camping niet ideaal.
-
phev
- Forumlid
ter aanvulling, kan niet op de sigaretten aanstekerplug, wel direct op de hulpaccu. Wel met ingeschakelde auto (ready)