Werking s-awc on en off.
-
- Sponsor van dit forum
Werking s-awc on en off.
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
-
- Sponsor van dit forum
Re: Werking s-awc on en off.
Ha dat is kinderspel, ziehier serieus werk. En het is nog echt een ( 2013 ) pre-productie PHEV Outlander ook.
Ze hebben hem wel voorzien van een snorkel...
https://youtu.be/VDFB303jUgQ?si=g41dZR4D8jjW4dJH&t=52
Ik zou willen dat ik dat eerder had gezien....wel wat anders dan dat clickbait filmpje van een weigerende Outlander PHEV in een beetje zand. Ze rijden hem anders dan die sukkel wel hoorbaar in CHARGE mode en waarschijnlijk ook in LOCK en dus zoals we nu weten in serial hybrid.
De aandrijflijn is dus meer dan prima. Maar ik vraag me wel af of ze behalve de snorkel ook de schokdempers heel anders hebben dan de productie auto. Ik kan me niet voorstellen dat mijn Outlander met zo'n hoge snelheid over een modder weg vol oneffenheden vliegt.
2000 km afgeragd in offroad met hoge snelheden zonder storingen....dat is idd wel indrukwekkende betrouwbaarheid.

En die zichtbaar apentrotse Japanners met hun nieuw product dan....dat wekt ook wel vertouwen dat we een goede auto hebben gekocht, al is dat door de tijd inmiddels ook wel bewezen en het model niet meer in productie
Ze hebben hem wel voorzien van een snorkel...
https://youtu.be/VDFB303jUgQ?si=g41dZR4D8jjW4dJH&t=52
Ik zou willen dat ik dat eerder had gezien....wel wat anders dan dat clickbait filmpje van een weigerende Outlander PHEV in een beetje zand. Ze rijden hem anders dan die sukkel wel hoorbaar in CHARGE mode en waarschijnlijk ook in LOCK en dus zoals we nu weten in serial hybrid.
De aandrijflijn is dus meer dan prima. Maar ik vraag me wel af of ze behalve de snorkel ook de schokdempers heel anders hebben dan de productie auto. Ik kan me niet voorstellen dat mijn Outlander met zo'n hoge snelheid over een modder weg vol oneffenheden vliegt.

2000 km afgeragd in offroad met hoge snelheden zonder storingen....dat is idd wel indrukwekkende betrouwbaarheid.

En die zichtbaar apentrotse Japanners met hun nieuw product dan....dat wekt ook wel vertouwen dat we een goede auto hebben gekocht, al is dat door de tijd inmiddels ook wel bewezen en het model niet meer in productie

-
- Sponsor van dit forum
Nog heftiger maar wel amper herkenbaar met de uitgeklopte wielkasten en breder spoor en dus sterker gemodificeerd. Onder de uitgeklopte wielkasten herken je nog wel de Outlander III facelift model ( dus na 2016 )
https://youtu.be/cm6Hy5fkxzc?si=22Sn6CYHbj-G2s3g&t=39
Als deze auto ook 1800+ kg weegt - en er is een rolkooi in gemaakt, 2 zware reservewielen en allerlei meetapperaatuur dus dat zal vast wel - dan is hoe ze ermee gooien ronduit indrukwekkend
Mitsubishi heeft dus wel een het ander gedaan om de wereld te overtuigen dat het een goede auto is, en dat had NIKS met financiele aantrekkelijkheid, bijtelling en lease constructies te maken. Ik denk dat dat de auto eerder onterechte reputatieschade heeft gegeven in NL.
https://youtu.be/cm6Hy5fkxzc?si=22Sn6CYHbj-G2s3g&t=39
Als deze auto ook 1800+ kg weegt - en er is een rolkooi in gemaakt, 2 zware reservewielen en allerlei meetapperaatuur dus dat zal vast wel - dan is hoe ze ermee gooien ronduit indrukwekkend

Mitsubishi heeft dus wel een het ander gedaan om de wereld te overtuigen dat het een goede auto is, en dat had NIKS met financiele aantrekkelijkheid, bijtelling en lease constructies te maken. Ik denk dat dat de auto eerder onterechte reputatieschade heeft gegeven in NL.
-
- Sponsor van dit forum
Wel opvallend dat in beide gevallen de Outlander PHEV is uitgerust met kleinere velgen en (off road) banden met hogere wangen. Maakt het meteen al andere auto's qua uitstraling.
Die absurd grote velgen met een streepje band eronder ( die ik helaas ook heb ) is misschien wel tof als je een blingbling rapper uit wilt hangen, voor off road rijden is het natuurlijk waardeloos, een band moet kunnen vervormen in terrein. En gezien banden in principe tot wel 40 % van schokdemping kunnen zorgen - sommige (land)bouw machines hebben niet eens schokdemping anders dan de banden - is een bandwang van amper een paar cm natuurlijk ook niet bevordelijk voor schokdemping.
Die absurd grote velgen met een streepje band eronder ( die ik helaas ook heb ) is misschien wel tof als je een blingbling rapper uit wilt hangen, voor off road rijden is het natuurlijk waardeloos, een band moet kunnen vervormen in terrein. En gezien banden in principe tot wel 40 % van schokdemping kunnen zorgen - sommige (land)bouw machines hebben niet eens schokdemping anders dan de banden - is een bandwang van amper een paar cm natuurlijk ook niet bevordelijk voor schokdemping.
-
- Sponsor van dit forum
En nog een kort overzicht van alle rally's die Mitsubishi met de Outlander III PHEV reed
https://youtu.be/XzG-oN__tt4?si=kqMNZIujbCcr63Eo
https://youtu.be/XzG-oN__tt4?si=kqMNZIujbCcr63Eo
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
rijden jullie niet zo naar je werk dan?
hier ergens rijdt ook zo eentje met ballonbanden, wel zo comfy denk ik. De mijne heeft ook de Y spaken, en ik heb twee sets van die velgen ook...
hier ergens rijdt ook zo eentje met ballonbanden, wel zo comfy denk ik. De mijne heeft ook de Y spaken, en ik heb twee sets van die velgen ook...
-
- Sponsor van dit forum
Nee BM touring maar dat de Outlander III PHEV is beproefd in zware rally's wist ik niks van,en ben ik heel wat meer van onder de indruk dan de zoveelste autojournalist die weer bespreekt dat er loze cupholders van een missende 2e bank aanwezig zijn en het rijgedrag saai en ongeinspireerd vind.
Dat zeggen ze vast niet meer als ze bijrijder zouden zijn in zo'n rally....dan hebben ze de broek nat of vol.
Dat zeggen ze vast niet meer als ze bijrijder zouden zijn in zo'n rally....dan hebben ze de broek nat of vol.

-
- Sponsor van dit forum
Volgens mij stond de goedkoopste outlander op 16" lichtmetalen wielen en daardoor een hogere band.
Maar even serieus, een 55 serie band is toch geen streepje rubber om een velg?
Eric
Maar even serieus, een 55 serie band is toch geen streepje rubber om een velg?
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
met enkele aanpassingen en niet te veel rekening houdend met een lang autoleven kan elke auto veel. Niet voor niks zie je veel rallyes (buiten de kampioenen) met allerlei auto's zware tochten voltooien. Die zijn afgeschreven na afloop, net als de rallye outlander maar dat geeft niet.
Als je met de outlander vaak door de modder rijdt vul je de wielkasten al snel en daar loopt het nauwelijks vanzelf uit, teveel hoekjes en richeltjes. Denk ook niet dat die veerpoten standaard waren en de variabelen van de awd aansturing zijn aangepast.
NIks erg en een mooi verhaal. En gave plaatjes. Maar 1 op 1 betrekken op 'onze' Outlanders is wel wat romantisch gedacht.
Outlander Allroad/CrossCountry versie is er niet geweest. Had best gekund en dan had ie nog werkelijk wat kunnen presteren ook in tegenstelling tot veel van het aangeplakte plastic op een FWD 0,1 liter basis uitvoering en een glimmende badge.
Als je met de outlander vaak door de modder rijdt vul je de wielkasten al snel en daar loopt het nauwelijks vanzelf uit, teveel hoekjes en richeltjes. Denk ook niet dat die veerpoten standaard waren en de variabelen van de awd aansturing zijn aangepast.
NIks erg en een mooi verhaal. En gave plaatjes. Maar 1 op 1 betrekken op 'onze' Outlanders is wel wat romantisch gedacht.
Outlander Allroad/CrossCountry versie is er niet geweest. Had best gekund en dan had ie nog werkelijk wat kunnen presteren ook in tegenstelling tot veel van het aangeplakte plastic op een FWD 0,1 liter basis uitvoering en een glimmende badge.
-
- Sponsor van dit forum
Dat zei ik ook al, maar er zijn wel degelijk "S" uitvoerigen geweest met gele Bilstein schokdempers. Die vond 1 van de autojournalisten onnodig hard afgeveerd en ik denk dat voor normale toepassing op de weg dat ook zo is/was.
Maar ik kijk vooral naar de 2 liter ICE en de e-motoren die zeker in de eerste rally gewoon de productie versie zijn geweest - en misschien wel altijd - en nu zie je geen "saaie en ongeinspireerde" auto wat de autojournalisten elkaar allemaal napraten maar iets dat met een noodgang over modderwegen knalt en als je beseft dat die rally auto met 3 motoren en batterij toch ook niet veel lichter kan zijn dan de productie auto is dat gooi en smijtwerk echt wel indrukwekkend. En wellicht is dat ook wel deels de S-AWD die ervoor zorgt dat de rallyrijder niet een rechtdoor willende baksteen hoeft te besturen. De Japanners in het eerst filmpje claimen dat dat zo is.
En een beetje eigenschappen van zulke rally omstandigheden hebben we in productie Outlanders nog wel hoor....een van de demonteurs die uit zijn op gebruikte cellen "klaagde" dat de stalen batterijbak belachelijk sterk en zwaar gebouwd is.....die had ook van lichtgewicht kunststof kunnen zijn, maar dat zegt KRAK als je iets raakt met off road rijden.....ook is de carrosserie superstijf gebouwd en tordeert niet, iets wat ze altijd demonsteren door de bestuurders deur open en dicht te doen terwijl de auto scheef hangt met 1 of meerdere wielen in de lucht.
En zo is er wel meer.....wellicht waarderen wij dat soort dingen helemaal niet, omdatwe het domweg niet gebruiken op de asfalt weg.