Ook ik ben nieuw

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Hannah
Nieuw forumlid

Ook ik ben nieuw

Bericht door Hannah » 03 apr 2025, 22:50

Hoi allemaal,
Afgelopen weekend mijn nieuwe Outlander PHEV uit 2014 opgehaald met nu ruim 164.000 op de teller. Fijne auto, maar alles is nieuw dus nog erg wennen. Eerste keer PHEV, nieuwe snufjes etc. Nog veel onduidelijk, dus in de gebruikers handleiding van alles aan het nazoeken. Maar ik zal hier vast ook nog wel wat vragen stellen en sowieso lezen wat eerder al geschreven is.
Hartelijke groet!
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle 2014 lichtblauw/grijs, zwart leder interieur, aangeschaft in maart 2025

Wesu
Forumlid

Re: Ook ik ben nieuw

Bericht door Wesu » 04 apr 2025, 10:45

Gefeliciteerd met de auto en welkom op 't forum!! Er valt hier veel te vinden over de mooie outlander!
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM. En in bezit van een Knaus sport 500FDK

BoW
Sponsor van dit forum

Bericht door BoW » 04 apr 2025, 12:10

Een unieke auto zonder versnellingsbak is het zeker, alleen Honda gaat daar in mee :lol:

En gezien ze dat al meer dan 10 jaar doen, en de neiuwe Outlander IV dat ook niet heeft kun je ervan uitgaan dat ze daar goed over nagedacht hebben. ;)

Hannah
Nieuw forumlid

Bericht door Hannah » 04 apr 2025, 17:38

Dankjewel. Er heeft zich helaas nu al een probleem voorgedaan. Bij starten geeft de auto storing aan “ASC service required” en wil dan niet in de drive stand. Na diverse keren opnieuw proberen lukt het gelukkig toch wel.
Mijn garage heeft vanmiddag de auto uitgelezen en vervangt morgen de remlicht schakelaar. Hopelijk kan ik de auto morgen zover krijgen dat deze in de drive stand wil zodat ik de trip naar de garage kan maken…
Slechte start, verder een heerlijke auto tot nu toe. Ik ga ervan uit dat dit een ongelukkige samenloop van omstandigheden is en dat ik er daarna probleemloos mee kan rondrijden.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle 2014 lichtblauw/grijs, zwart leder interieur, aangeschaft in maart 2025

BoW
Sponsor van dit forum

Bericht door BoW » 04 apr 2025, 18:14

Dat er iets met de banden, remmen of uitlaat is, is wel "normaal" voor gebruikte auto's gezien dat slijtage onderdelen zijn die mensen niet meer laten vervangen voordat ze de auto wegdoen maar storingen/codes is wel super vervelend. :(

Op dit forum kwam ik dit tegen ( dus wellicht valt het mee ) :

"Zo vandaag een niet rijdende Outlander.

Na starten kwam er geen Ready op het display te staan maar "asc system service required" Ook kwam er te staan "Press Brake Pedal to start" en kon je het dus niet in de D/R/N of iets zetten. Tja, wat doe je dan als gebruiker proberen opnieuw te starten, werkte niet, na 4 keer proberen te starten tot Ready maar niets werkte.

Dus de ANWB maar bellen. Die is 1,5 uur bezig geweest, in het laatste uur heeft de ANWB medewerker technische hulp ingeschakeld en bleek dat ook de remlichten niet werkten.
Nu werd echt duidelijk wat de oorzaak was. Een defect kabeltje wat loopt van het Cobra alarmsysteem naar het rempedaal. Hier schijnt vaak een slecht contact of breuk te ontstaan waardoor de auto dus niets meer doet.
De ANWB medewerker heeft een kabeltje gemaakt die deze contactbreuk omzeilt en daarna werkt de Outlander weer zoals het hoort.
Dit kabeltje (20 cm) is nu op een noodmanier vast gemaakt maar moet nu alleen nog met soldeer worden vast gemaakt.
Dus heb je de melding "asc system service required" in combinatie met niet werkende remlichten dan kan dit dus zijn dat de kabel van het alarmsysteem die connectie maakt met je rempedaal defect is."

Bmtouring
Site Admin
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Bericht door Bmtouring » 04 apr 2025, 19:32

De outlander heeft niet zo'n uitgebreide woordenschat waardoor elke rimpel al gemeld wordt als tsunami.

Best modern te benaderen, geleerd sinds windows, door eerst een keer of vier niet te doen wat er in beeld komt.

Herstarten, negeren en dan is de tsunami negen van de tien keer ongemerkr verdwenen.

Hannah
Nieuw forumlid

Bericht door Hannah » 04 apr 2025, 19:58

Bedankt!
Waardevolle informatie.

Plaats reactie