Even voorstellen

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
BoW
Sponsor van dit forum

Even voorstellen

Bericht door BoW » 22 nov 2024, 09:54

Hallo ik ben BoW, net een Outlander bouwjaar 2021 model 2019 gekocht.

Ik kom uit een 2005 Kia Sorento 3,5 V6 en zocht een auto die er qua gewicht,vermogen en AWD en betrouwbare repuatie bij de ANWB op leek en kwam uit op de Outlander. Alleen het trekgewicht is fors lager van 3250 kg naar 1500 kg.

Ik heb inmiddels wel door dat hij graag de ICE start in de winter als je verwarming vraagt en zag op de verbuiks grafiek dat de verwarming nog meer stroom opneemt dan rijden op stroom, dus het blijft wel een benzine auto maar gelukkig geen 3,5l V6 meer met een 1:6 l/km gemiddeld verbuik ! Toen het nog wat warmer was heerlijk op en neer gereden als een EV, fantastisch dat de auto dat ook kan.

Ik heb veel autojournalisten horen klagen over het "oude" interieur en "gebrek aan prestaies of rijbeleving" maar ik vind deze auto heerlijk rijden en heb eigenlijk een hekel aan kale interieurs met een grote rechtopstaande tablet erin ! Dit is helemaal perfect voor mij. Maar ik kom dan ook uit een verklede terreinwagen die reed als een tractor met de starre assen en mechanische AWD.

Ik vind het wel een beetje jammer dat ik niet heb opgelet dat ik een kale ( waarschijnlijk ex lease ) versie heb zonder moderne rijhulp systemen, dus geen ACC of noodstop. Maar dat electronische AWD systeem is helemaal top en een afstandje EV kunnen rijden super.

Bmtouring
Site Admin
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Re: Even voorstellen

Bericht door Bmtouring » 25 nov 2024, 17:52

welkom!

De Outlander is verguisd tijdens z'n introductie destijds door journalisten die heel wat anders zochten dan de Outlander kan bieden.

Voor wie het wel past - en dat zijn niet de meeste leaserijders die 'm destijds kozen - is het een grote auto die goed rijplezier kan bieden. Beetje gebruiksaanwijzing om het je echt te laten passen. Vind ik zelf wel fijn als verschil met eentje die je na tien minuten rijden al kent. Handig voor een huurauto maar ik rij er jaren mee, wil ik best wat meer voor doen.

Veel plezier met je Outlander en op dit forum!

BoW
Sponsor van dit forum

Re: Even voorstellen

Bericht door BoW » 26 nov 2024, 07:32

Dank je.

Ik heb zef heel bewust voor deze auto en aandrijflijn gekozen. En ook voor dit interieur, omdat ik nog van de oude stempel ben en rechopstaande tablet op een kale plank als interieur niet mooi vind.

Autojournalisten zullen wel EV en Hybrides van 500 PK gewend zijn en niet onder de indruk zijn van de 2 e-motoren van de Outlander, maar dat zijn dan ook veel duurdere auto's. Maar deze auto is alvast sterker ( piekvermogen dat wel ) en lichter dan de vorige auto. En een stuk zuiniger, zelfs op benzine rijdend. En rijdt enorm veel comfortabeler. :D

Plaats reactie