Goededag
Ik ben een nieuw forum lid
Ben automonteur en vanwege de emissies zone moet ik mijn kei fijne T5 bus weg doen
En ga daar een Outlander phev voor terug kopen
Ik een prestige op het oog alleen zonder voorruit verwarming. En nu is mijn vraag is er iemand die mij kan vertellen of er een voorbereiding al in zit ofdat het er relatief makkelijk in te bouwen is
Mvg Erik vissers
Voorruit verwarming
-
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Voorruit verwarming
Voorruitverwarming op de Outlander? Vanaf welk jaar is dat er?
Wat je wél hebt - in de meeste uitvoeringen - is standverwarming en dat vind ik zelf veel fijner dan alleen een ontdooide voorruit. Dus als je je auto aan de lader kunt hebben 's ochtends, hoef je niet te krabben en stap je in een warme auto. Enige wat nóg fijner zou zijn is een stoel-voor-verwarming
Maar mag een Outlander wel zo'n zone in dan, die heeft toch ook een ICE en dus uitstoot zodra de accu leeg is.
Wat je wél hebt - in de meeste uitvoeringen - is standverwarming en dat vind ik zelf veel fijner dan alleen een ontdooide voorruit. Dus als je je auto aan de lader kunt hebben 's ochtends, hoef je niet te krabben en stap je in een warme auto. Enige wat nóg fijner zou zijn is een stoel-voor-verwarming

Maar mag een Outlander wel zo'n zone in dan, die heeft toch ook een ICE en dus uitstoot zodra de accu leeg is.
-
- Sponsor van dit forum
De VW T5 is waarschijnlijk een diesel dus mag binnenkort de milieuzones niet in.
En betekende voorruitverwarming niet alleen een paar draadjes onderin om het stukje waar de ruitenwissers rusten te ontdooien?
Eric
En betekende voorruitverwarming niet alleen een paar draadjes onderin om het stukje waar de ruitenwissers rusten te ontdooien?
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
-
De prestige uitvoering van 2017 hebben die optie in bepaalde series
En bedrijfs en bestel auto’s mogen er niet meer in
Voor als nog mogen personenauto’s er nog wel in
En ik zie geen toekomt in volledig elektrisch
Mvg Erik
En bedrijfs en bestel auto’s mogen er niet meer in
Voor als nog mogen personenauto’s er nog wel in
En ik zie geen toekomt in volledig elektrisch
Mvg Erik
-
- Sponsor van dit forum
Zo denk ik ook over EV's.
Leuk voor in NL, maar niet voor onze buittenlandse uitstapjes.
De phev's worden een steeds beter alternatief, vooral door de steeds groter wordende accu's
Eric
Leuk voor in NL, maar niet voor onze buittenlandse uitstapjes.
De phev's worden een steeds beter alternatief, vooral door de steeds groter wordende accu's
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
-
- Forumlid
Weer een voorbeeld van hoe de burger op onnodige kosten gejaagd wordt vanwege 0,000000000036 graad opwarming en 0,0000000000x% fijnstof uitstoot. Alle beetjes helpen, correct, maar haal je winst uit de grote verbruikers. Bv Sofia niet meer op hout laten stoken.
Maar welkom Erik!
Maar welkom Erik!
Een kale PHEV MY16
-
- Nieuw forumlid
Hallo Twincam,
Toen in 2019 mijn model 2020 kocht, kon ik kiezen met of zonder 220V stopcontact.
Het nadeel van 220 V was dat er geen voorruitverwarming aanwezig kon zijn.
Ik vermoed dat het dus niet een verhaal van een 'kabeltje' is, maar toch iets technisch ?
En inderdaad, ik mis het niet. Er is luchtverwarming. Die maakt zoveel goed, zeker als je die op voorhand kan opzetten.
A
Toen in 2019 mijn model 2020 kocht, kon ik kiezen met of zonder 220V stopcontact.
Het nadeel van 220 V was dat er geen voorruitverwarming aanwezig kon zijn.
Ik vermoed dat het dus niet een verhaal van een 'kabeltje' is, maar toch iets technisch ?
En inderdaad, ik mis het niet. Er is luchtverwarming. Die maakt zoveel goed, zeker als je die op voorhand kan opzetten.
A