Snelheid op MMCS

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
boerdet
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2024, 15:12

Snelheid op MMCS

Bericht door boerdet » 17 apr 2024, 23:10

Hallo forumleden,
Ik heb het al in een andere post en op een mogelijk verkeerde manier gevraagd, maar ik probeer het nog een keer omdat ik geen bevredigend antwoord kan vinden. De vraag: is het mogelijke ergens op het mmcs display de snelheid zichtbaar te krijgen? Ik heb inmiddels een nieuwe navigatie geupdated, en kan het niet vinden.
Met vr gr TB

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Snelheid op MMCS

Bericht door Bmtouring » 18 apr 2024, 08:47

Met de Mitsubishi MMCS apparaten:

De maximum snelheid ten tijde van het maken van het navigatiekaartje: ja (maar vertrouw er niet op)

Je huidige gereden snelheid zoals op je snelheidsmeter: nee

GPS snelheid: nee

wel jammer want het aantal ontvangen satellietsignalen, hoogte (klopt nooit) en nog wat data uit de GPS antenne kun je wel tonen.

Herijken van de snelheidsmeter zou toch ook moeten kunnen maar ook dat is geen simpel draaiknopje helaas. Grotere banden zou kunnen, maar of dat nou de juiste weg is...

Een Android 2-DIN apparaat monteren als vervanging van het MMCS maakt het wel mogelijk, en nog veel te veel meer. Verschillende ervaringen mee, ook op dit forum te lezen, en geen eenduidig antwoord op welk merk/type het goed gaat doen. Daarvoor zijn er teveel varianten in hardware en heel veel beloften in krakkemikkig taalgebruik. Als je het zelf gaat doen dan, als je het laat doen in NL dan kan dat wel. Kosten zijn er dan ook naar.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Snelheid op MMCS

Bericht door PHEVlkj » 18 apr 2024, 15:18

@boerdet

Ik gebruikte het in het verleden altijd. De waarde is beperkt inderdaad omdat het wat ouder is die kaart (misschien van een jaar geleden).
Maar in de praktijk weet je dat als er 130 staat het nu 100 is.

Ik ga er vanuit dat je een wat ouder model hebt met een MMCS.

Je kunt het instellen in je in het menu van je MMCS, dit staat er in de gebruiksaanwijzing:

[Screen] (Scherm) “Speed Indicator”
(Snelheidsbeperkingen) moet worden
ingesteld op “On” (Aan).
→“Navigatie-instellingen” (p. 201)

Speed Indicator (snelheidsmeter) On (Aan) Schakelt de weergave van de snelheidsmeter in of uit.
Off (uit)

Succes

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie