2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Vragen over bepaalde funties van het navigatiesysteem of de standkachel? Vraag maar raak!
Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door RX-Men-8 » 12 nov 2022, 18:29

Gelukt, met dank aan bmtouring voor de microswitches. Ik heb een 2013 model, daar werkt het zo:

Soldeer op de plek van SW6 een switch, maar alleen de 2 pootjes aan de toprand. Je kunt de 2 andere soldeerpunten op de printplaat afplakken of van de printplaat verwijderen. Maak een draadje vanaf soldeerpunt TP6 naar een van de 2 andere contacten van de microswitch. Hiermee heeft de SW6 nu de functie van SW4 die nooit is opgenomen in de uitvoering voor onze outlander.

https://photos.app.goo.gl/Q5fQM5GHr17L4sqR6

Vergelijk met de nieuwe en oude. Ik heb de achterkant met het Mitsubishi Logo, de zilveren knopjes en het rode rubber tussen de knoppen en de schakelaars van de originele behouden, ik vond ze niet iets mooier.

https://photos.app.goo.gl/Hs7GFcgPJwK6cJ5HA

In de praktijk: Stel met de PHEV app in of je wilt verwarmen of koelen, en hoe lang: 10, 20 of 30 minuten.

Dubbeldruk op de rode knop en de auto gaat op slot en de knipperlichten knipperen 3x, waarna je het relais van de drive-accu hoort en kort daarna het zoemen van de klimaatregeling. Als je een deur opent, onderbreek je het verwarmen.

https://photos.app.goo.gl/LJg1AULSVj7RWVjB6

Waar gekocht? https://www.aliexpress.com/item/1005004 ... f19crzTjgg
Model E
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Gebruikersavatar
Zweitse
Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2022, 08:43

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Zweitse » 18 dec 2022, 11:47

Yes ook hier is het gelukt.
Het is wel een geduld werkje, maar met de juiste materialen te doen :D
Dank aan alle met de duidelijke uitleg en foto's dat heeft mij erg geholpen.
En dit is natuurlijk heerlijk met deze koude dagen.

Groet Zweitse

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Bmtouring » 19 dec 2022, 20:55

Mooi dat het gelukt is! Ben er zelf meteen grootgebruiker van de afgelopen dagen.

Kleine aanvulling: ook via het MMCS kun je instellen wat je het ding wilt laten doen: koelen, ruiten verwarmen of helemaal verwarmen.

De tijdsduur waarmee die dat gaat doen kun je alleen via de app instellen.

Dat draadje op de printplaat heb ik ook eens naar links zien gaan, door dat gaatje en dan aan de andere kant op z'n plek. Dat scheelt gepruts met de knoppen waar het draadje nu omheen geleid moet worden. Heb ik nog niet zelf gedaan maar ik moet nog 1 sleutel dus heb nog een mooie kans om dat te proberen.

Besouwke
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Besouwke » 29 mar 2023, 16:21

Ik heb de sleutel binnen maar kan helaas niet solderen.. iemand omgeving Tilburg die handig is met een soldeerbout en ervaring met deze upgrade?

Besouwke
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Besouwke » 11 apr 2023, 12:42

Heeft er iemand een linkje voor de switch? De oude link werkt niet meer en ik krijg er geen gevonden..

Gebruikersavatar
Zweitse
Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2022, 08:43

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Zweitse » 11 apr 2023, 18:47

Wat bedoel je met switch?
Groet Zweitse

Besouwke
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Besouwke » 12 apr 2023, 08:16

het drukknopje wat op de printplaat gesoldeerd moet worden.

Gebruikersavatar
Zweitse
Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2022, 08:43

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Zweitse » 12 apr 2023, 13:15

Ach ja natuurlijk, sufferd die ik ben.
https://mou.sr/3KvxKlc
Ik heb deze bij Mouser electronics besteld.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Bmtouring » 12 apr 2023, 22:58

heb ik nog een stuk of miljoen van liggen en ik hoef nog maar 1 sleutel dus wie er wil hebben: postzegel en klaar.

cooper
Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2020, 17:04

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door cooper » 07 dec 2023, 12:38

Goedemiddag,

De temperaturen zakken weer tot onder het vriespunt. Ik vond het nu dus echt tijd om deze hack uit te gaan voeren, en deze hack weer leven in te blazen.

Ik wil echter geen nieuw knopje op de ab. Ik las dat iemand voor mekaar heeft geprobeerd te krijgen om het via de blanco knop aan de zijkant van de sleutel en een nieuw schakelaartje. Dat is een mooi idee, maarrrrr:

Wat ik echter wil doen is het schakelaartje van de “timer off” gebruiken, aan de zijkant van de sleutel. Ik heb die knop werkelijk nog nooit gebruikt en ik zie niet in waarom ik die ooit zou moeten gebruiken. Ik zou toch gewoon de spoortjes richting deze knop weg kunnen krassen en de juiste bedrading richting dit schakelaartje kunnen leiden?

Zo heb ik en geen extra knopjes nodig. En geen veil- of freeswerk in dr sleutel. En de perfecte “sleeper” sleutel.

Of zie ik iets over het hoofd?

Ik hoor het graag.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Bmtouring » 09 dec 2023, 09:23

Knopje aan de zijkant? Die heb ik niet. Dan heb je iets nieuwers dan waar ik het over had. Werkt de hack dan nog wel bij jouw modeljaar?

cooper
Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2020, 17:04

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door cooper » 11 dec 2023, 13:44

hoi BMWtouring,

ik heb my2016. heeft dit soms te maken met de uitvoering? Ik heb een instyle. Ik zie inderdaad op pagina 1 van dit onderwerp een sleutel zonder de knoppen die ik heb. Als je naar pagina 3 gaat, dan zie je de PCB van de sleutel met de 2 switch aansluitinkjes waar ik het over heb (SW3 en SW4). DAar is initieel ook dit idee ontstaan: iemand zag dat SW3 niet bestuct was, en heeft gewoon de pads verbonden en gekeken wat er met zn auto gebeurde.

Aan de zijkant van de sleutel heb ik bovenaan links en rechts een ronde knop zitten. Rechts zit er 1 met een soort timer logo met "off" erop.. Deze is klaarblijkelijk om het laden te stoppen. De andere kant is een dummy knop.

Ik had op het engelse outlander forum gelezen dat iemand het ontbrekende schakelaartje van SW3 op plek SW3 had gesoldeerd, en met een stuk rietje van de WD40 een studje aan het dummyknopje had gelijmd. op deze manier had ie zo een werkende sleutel gecreeerd, zonder het laden off knopje op te offeren.

Ikzelf heb echter nog nooit de off knop gebruikt, dus ik wilde die knop gebruiken om SW3 te bedienen.

Ik heb het toevallig vandaag gerealiseerd: ik heb het aanwezige "off" knopje gedesoldeerd (SW4) en er een draadje aan gesoldeerd. Op de PCB heb ik een stukje isolatietape op de print gelegd, zodat SW4 geen contact meer maakt met het spoortje van SW4. ik heb het schakelaartje er weer op gesoldeerd, en het draadje op de PCB naar het padje van SW3 geleidt.

Ik kan inmiddels bevestigen dat hoe ik het gedaan heb werkt.

Ik heb foto's gemaakt, maar ik weet niet hoe ik deze moet uploaden.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Bmtouring » 11 dec 2023, 19:04

bij het maken van een bericht zie je er onder een knop 'opties' en 'bijlagen'

Bijlagen dus.


ik heb geen off knop, ik heb/had een 3knoppen sleutel: klep open, ver- en ontgrendelen. meer niet. Door een andere behuizing te nemen - die met alarm knopje (klein, rood, staat een toetertje op) heb ik dat knopje gebruikt met de soldeer hack.

Maar mooi dat het bij jou ook werkt! scheelt echt veel gekloot met de app.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Bmtouring » 11 dec 2023, 19:13

aha, jij hebt die andere sleutel met de twee bobbels aan de zijkanten zoals in deze video:

https://www.youtube.com/watch?v=MtoQl9ehg1I

cooper
Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2020, 17:04

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door cooper » 12 dec 2023, 23:52

Ik hoop dat ie het doet….
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

cooper
Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2020, 17:04

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door cooper » 13 dec 2023, 15:32

En uiteraard de verkeerde gepost. Met het rode draadje: zo moet ie dus niet :-)

Bij het in elkaar drukken van de sleutelbehuizing zit net op die plek een pilaartje die de print op zijn plek houdt. Die drukte nu dus op mijn rode draadje, met een beschadiging tot gevolg.

Ik heb nu een nieuwe met een groen draadje speciaal voor de foto) en een rood circeltje waar het pilaartje van de sleutelbehuizing zit. Die moet je dus omzijlen. Ik heb het draadje nu dus wat hoger geleidt.

En ja bmtouring: ik heb inderdaad de sleutel met de 2 bobbels.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Bmtouring » 20 dec 2023, 09:05

mooi dat het gelukt is en prima foto's!


komt zomaar in me op: sw3 is de schakelaar die je wilt bedienen. maar het knopje zit aan de andere kant omdat jouw behuizing aan die kant een bewegend stukje heeft (de toets) en aan de sw3 kant niet begrijp ik dat goed?

Zou je schakelaartje dat nu bij sw4 zit kunnen verplaatsen naar sw3, én de behuizing ook aanpassen van kant, dan zou het zonder dat losse draadje moeten werken?

Of eventueel een nieuwe behuizing van Ali en consorten plukken waar beide kanten een knopje hebben (de toets zeg maar) en dan op je eigen printje een schakelaartje plaatsen of verhuizen van kant.

Zomaar een idee die misschien kan helpen als iemand het solderen niet zo zit zitten en toch graag de standverwarming eenvoudig wil kunnen bedienen.

cooper
Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2020, 17:04

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door cooper » 21 dec 2023, 10:48

Bmtouring schreef:
20 dec 2023, 09:05
komt zomaar in me op: sw3 is de schakelaar die je wilt bedienen. maar het knopje zit aan de andere kant omdat jouw behuizing aan die kant een bewegend stukje heeft (de toets) en aan de sw3 kant niet begrijp ik dat goed?

Zou je schakelaartje dat nu bij sw4 zit kunnen verplaatsen naar sw3, én de behuizing ook aanpassen van kant, dan zou het zonder dat losse draadje moeten werken?
Dit heb je goed begrepen en dit kan ook zeker. Dat was ook het verhaal wat ik eerder schreef:
cooper schreef:
11 dec 2023, 13:44

Ik had op het engelse outlander forum gelezen dat iemand datzelfde schakelaartje van SW4 op plek SW3 had gesoldeerd, en met een stuk rietje van de WD40 een studje aan het dummyknopje had gelijmd. op deze manier had ie zo een werkende sleutel gecreeerd, zonder het laden off knopje op te offeren.
Ik zelf vond dit met het draadje de allersnelste methode. En de mooiste: Als je het dummy knopje werkend maakt en de schakelaar verplaatst, dan zit je weer met een niet werkend laadtimer-onderbreken knopje.

Ik ga voor de reserve sleutel wel dat dummyknopje werkend maken, maar er ook een extra knopje voor bestellen. Dat wordt dan de "full option" sleutel 8-)

GoGemba
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2023, 21:52

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door GoGemba » 28 dec 2023, 22:14

Hoi, zou dit ook werken bij een Eclipse Cross? De PHEV's hebben veel overeenkomsten, misschien hier ook. Hieronder heb ik een foto van de binnenkant van de sleutel toegevoegd. Ik heb SW5 geprobeerd met een los draadje maar nog geen succes. Iemand een idee welke SW* of TP* voor de stand kachel wordt gebruikt? Gr.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

cooper
Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2020, 17:04

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door cooper » 26 jan 2024, 23:25

GoGemba schreef:
28 dec 2023, 22:14
Hoi, zou dit ook werken bij een Eclipse Cross? De PHEV's hebben veel overeenkomsten, misschien hier ook. Hieronder heb ik een foto van de binnenkant van de sleutel toegevoegd. Ik heb SW5 geprobeerd met een los draadje maar nog geen succes. Iemand een idee welke SW* of TP* voor de stand kachel wordt gebruikt? Gr.
Heb je wel SW5 2 keer snel achter elkaar bediend? Bij 1 keer bediene gebeurd er inderdaad niks. En heb je wel een standkachel in je auto?

Plaats reactie