Inrichten WiFi met repeater

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Sapje

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door Sapje » 05 jun 2014, 01:44

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat een kamer thermostaat wel benaderbaar is met GSM en een auto die pretendeerd het te kunnen gewoon niet. Is er niet iemand die gewoon een kastje in elkaar kan knutselen om met canlink GSM direct op de bus te communiceren. Of de wifi module door een gsm module te vervangen.
Ik zou zeggen direct bij de bron oplossen, en niet al die repeaters etc. erbij stoppen. Gaan voor onvoorwaardelijke beschikbaarheid.

Leuk hobby projectje wellicht voor iemand?

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door mr76 » 05 jun 2014, 10:01

leef je uit zou ik zeggen.

Ik had een tijdje een repeater ook, maar merk dat ik de wifi nu amper gebruik. Door de temperatuur is het niet noodzakelijk voor te warmen. straks misschien koelen als het warmer wordt. Dus ja wel leuk verkochte optie, maar of het nuttig is? zeker geen must, ook door matige verbinding misshcien.

Gebruikersavatar
erichans
Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 mar 2014, 20:16

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door erichans » 04 aug 2014, 19:39

RonvanD schreef:Ik heb nog een Linksys WRT320N werkloos in de kast liggen. Heb hier nu, vanwege de grote instelmogelijkheden, DD-WRT op draaien.
Deze probeer ik nu dusdanig in te stellen dat ik hem als repeater kan inzetten op mijn werkadres. Gezien het dikke beton en de afstand van ongeveer 40m heb ik geen bereik. Met een repeater verwacht ik dit wel te kunnen overbruggen. Tot op heden heb ik het echter niet aan de praat gekregen.
Is hier toevallig iemand die ervaring heeft met het instellen van DD-WRT als repeater icm de PHEV ?
Ik heb het geprobeerd met een werkloze TP-LINK. Krijg het SSID wel te zien maar kan niet connecten met de repeater. Zodra ik hem uitplug kan ik weer met mijn auto communiceren. Wel 5 keer opnieuw opgezet maar ook geen succes....
Instyle - Silky White - Zwart leer - LED Dagrijverlichting

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door ictijoos » 04 aug 2014, 22:23

Diverse repeaters gaan behoorlijk de mist in met de phev.
Er zijn meerdere tplink exemplaren. De goedkoopste kan verbinden, maar laat wifi van mijn phev crashen.
De Cisco doet het ook niet.

De Fritz wlan repeater 3100 doet het wel al enige tijd goed. In winkels tussen de €39 en €45 leverbaar.
De chipset is verschillend tussen de diverse merken.

Gebruikersavatar
Qique
Forumlid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:41

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door Qique » 13 aug 2014, 16:02

ictijoos schreef: De Fritz wlan repeater 3100 doet het wel al enige tijd goed. In winkels tussen de €39 en €45 leverbaar.
De chipset is verschillend tussen de diverse merken.
Deze draait bij mij nu ook inmiddels een half jaar zonder problemen :D
"He who knows enough is enough will always have enough" (Lao-Tzu)

henkloop
Forumlid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 mei 2014, 13:54

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door henkloop » 13 aug 2014, 16:33

Even een andere vraag tussendoor: zou het ook mogelijk zijn om de app op een laptop te laten werken? Ik weet niks van dit sort dingen, maar lijkt me wel handig voor thuis.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door mr76 » 13 aug 2014, 18:38

als je een android of ios laptop hebt wel lijkt me. heet dan meestal tablet uiteraard.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door jvisser » 14 aug 2014, 07:31

Android emulator op je laptop draaien en daar de app instoppen :)
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

henkloop
Forumlid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 mei 2014, 13:54

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door henkloop » 14 aug 2014, 08:10

:o

Thanks, Ik zal die kreten es Googlen en kijken of het lukt.

johnbronsgeest

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door johnbronsgeest » 02 sep 2014, 21:44

Heeft iemand dit al gemaakt ???

John

Janbartels
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2023, 12:01

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door Janbartels » 30 dec 2023, 12:14

johnbronsgeest schreef:
15 jan 2014, 16:20
Net Enginius ERA150 aangesloten
binnen ca 20 meter van auto af
geen probleem, dijk van een signaal

in hele huis nu bereik''

:D
John
Wel heel laat maar hoe heb jij de verbinding tussen de auto en de era 150 aangesloten.
Kun je het in het kort uitleggen als je hier de tijd voor wilt leren.
Heb er 1 uit 2016 en het signaal van de auto is veel zwakker dan het huis netwerk.
Wil ik iets moet ik zlsnog naar de auto lopen.
Hiervoor een audi a3 gehad en deze was probleemloos. Kon je overal volgen.
Ik hoor als je me kan helpen
Gr
Jan Bartels

erichendri
Forumlid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Locatie: Doorn

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door erichendri » 30 dec 2023, 21:50

Dat is toch een beetje hetzelfde als wat je op de camping doet met een wifiversterker?

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Janbartels
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2023, 12:01

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door Janbartels » 31 dec 2023, 10:13

Hallo allemaal,
Ben druk aan het lezen geweest en een aantal apparaten geprobeerd en retour gestuurd. Krijg het niet voor elkaar om het één en ander te koppelen. Ben ik dan zo'n digibeet.
Is er nou niet iemand die in jipen janneke taal het uit kan leggen wat nodig is voor een goede versterking van het signaal met een duidelijke uitleg erbij en niet zoals in de handleidingen staat het te technisch wordt uitgelegd.
Ik hoop dat er iemand is die mij en misschien ook anderen kan helpen.
Gr Jan Bartels

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door Bmtouring » 31 dec 2023, 11:19

Zelf niet gedaan, ik heb de sleutel-hack waardoor ik zelden nog via de app iets moet instellen, maar je zult de repeater met het auto wifi moeten koppelen.
Dat moet lukken via de interface van de repeater, daar moet je immers een netwerk kiezen (dat van de auto dus) en een wachtwoord ingeven. Volgens mij is de auto-wifi niets bijzonder slims dat hier iets mee doet om te voorkomen dat er verbinding gemaakt wordt. Een repeater die alleen via WPA knop kan werken zal lastig worden, je moet er toch in kunnen om het relatief zwakke signaal te kiezen boven de vele andere netwerken in de lucht.

Kan me voorstellen dat de repeater slecht om kan gaan met een steeds verdwijnend signaal dat ie moet versterken.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door PHEVlkj » 01 jan 2024, 13:30

@janbartels

Er zijn maar weinig mensen die nog op dit forum uitgebreide antwoorden geven.
Daarom lijkt mij de toonzetting in het tweede gedeelte van je vraag riskant....

Er is later nog een aanpassing aan de Wifi geweest, dat had te maken met signaal en beveiliging. De opmerking van vanbronsgeest was 2 maanden nadat de auto in Nederland was geïntroduceerd (en ik al een nieuwe in mijn bezit had vanaf 4 december 2013). Waar heb jij na al het inlezen een werkende repeater gevonden op een later moment in de tijd?

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

averhamme
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2019, 23:55

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door averhamme » 03 jan 2024, 15:35

Ik lees hier al lang genoeg mee. Het is tijd om eens iets te posten dat, hoop ik, een bijdrage kan zijn.
Misschien werd het al eerder gepost.
Maar ik ben wel blij met wat ik maakte.

Ik gebruik de app vooral om mijn wagen op voorhand op te warmen, soms ook op voorhand te koelen.
Ik wilde dit vooral overal kunnen doen, niet alleen thuis.

Gezien de accu van de auto elke dag opgeladen wordt, kan er een kleine sluimerverbruiker bij: een oude gsm.
Daar moet dan een sim-kaartje in, kost weinig.
Op die gsm, die dus altijd in de auto blijft, laat ik de app de draaien.
Dan neem ik met mijn vaste gsm het scherm van de auto-gsm over. Et voilà !

Wat heb je dus nodig:
1. een oude, versleten android gsm. Een iPhone werkt niet want apple staat niet toe het scherm over te nemen.
2. Een simkaartje. Maandelijks verbruik is zeer weinig. Goedkoopste formule is genoeg (Bij mij is dat minder dan 5€ per maand).
3. even knutselen aan de accu in de koffer: zekeringetje bijplaatsen en sigarettenaansteker om de gsm op te laden. Geheel kan dan in de laadbak onder de koffer.
4. software om het scherm over te nemen. Daar zijn verschillende opties: teamviewer of een VNC met tailscale of andere VPN.
(Gezien ik een raspberry pi heb waarop ik wireguard (en adguard home) draai, gebruikte ik dit. Maar dat is niet perse nodig.)
De GSM gaat op het internet via 4G. Via wifi maakt die contact met de auto.
5. Je kan dat scherm overnemen met de eigen gsm, ook iPhone, laptop, tablet ... onafhankelijk van de internetconnectie.

En zo kan ik zelfs op skiverlof mijn auto al opwarmen als ik nog van mijn Gluhwein geniet.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door Bmtouring » 03 jan 2024, 18:43

Mooie oplossing!

stukje VPN/overnemen is misschien wat te eenvoudig uitgelegd dus wie dit gaat reproduceren wil dat misschien documenteren voor de volgende enthousasteling.



heb ik weer: een doosje met oude iPhones :roll:

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door PHEVlkj » 04 jan 2024, 12:27

@averhamme

Dit lijkt mij praktisch gezien ook wel goed te werken.

Het enige nadeel is dat je de auto altijd met een volle accu moet parkeren of wegrijden, of thuis continu aan de lader moet hangen...

De 12 volt accu is maar heel klein qua vermogen (36 Ah of zo), ik weet niet bij welke limiet van lading de rijaccu niet meer vanzelf de 12V accu oplaadt. Dus als het na een paar dagen met lege accu op de wintersport moet gebeuren loop je wel een risico ;) .

Voor de mensen die het niet gegeven is om de 12 Volt accu zelf simpel te vervangen kan het dan dan een duur klusje worden.

Zonder voldoende gevulde 12 Volt accu zal de auto niet meer starten.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

averhamme
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2019, 23:55

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door averhamme » 08 jan 2024, 18:12

Goedenavond,

@BMtouring: Ik had misschien alleen Teamviewer moeten vermelden. Ik houd alles graag buiten een cloud, vandaar mijn oplossing met VPN.
@PHEVlkj: Nog geen batterijproblemen gehad. Het draait nu een drie jaar. Zelfs na drie weken verlof startte de wagen zonder probleem.
Dit was eigenlijk een test: weggezet zonder stroom, lege hoofdaccu. Ik vermoed dat het dagelijks bijladen zo weinig vraagt van die grote batterij dat we geen problemen zien.

Succes aan wie het wil proberen. Het maakt het leven, zeker met de huidige temperaturen, een stukje aangenamer.

A.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door PHEVlkj » 09 jan 2024, 20:28

mooi.

Als ik er nog 1 had, zou ik het zeker proberen.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie