TPMS Bepalen welke batterij leeg

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Leeuwenpc
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2021, 11:58

TPMS Bepalen welke batterij leeg

Bericht door Leeuwenpc » 14 dec 2023, 10:29

hoi allen,

ik gebruik 2 sets banden (8 velgen incl banden)
4x zomer 4x winter
De velgen komen steeds op de zelfde juiste plek terug met bijbehorende TPMS code.

Enkele weken geleden heb ik de wintervelgen er weer onder gelegd.
Echter krijg ik de TPMS melding niet gereset. (volgens link)
Banden zijn en blijven 2,5 bar dus niet lek.

Natuurlijk kan ik alle 4 de tpms gaan vervangen maar ik wil mezelf dat extra werk niet op de hals halen.
Helaas geeft de auto (voor zover ik weet) niet zelf aan of het probleem links/rechts voor/achter is.
OBDII Valt er ook niets uit te lezen (zie afbeeldingen)

Vraag: Hoe kom ik er achter welke band de sensor de batterij (vermoedelijk) leeg is, zonder een TPMS tool?
Opmerking: Natuurlijk kan ik naar de garage, al gedaan, die geeft aan dat ze alle 4 leeg zijn bij het uitlezen.
Dat lijkt me alleen sterk, dat zin in 6 maand alle 4 leeg zijn gegaan.

dank!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cooper
Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2020, 17:04

Re: TPMS Bepalen welke batterij leeg

Bericht door cooper » 21 dec 2023, 11:00

Leeuwenpc schreef:
14 dec 2023, 10:29


Vraag: Hoe kom ik er achter welke band de sensor de batterij (vermoedelijk) leeg is, zonder een TPMS tool?
Opmerking: Natuurlijk kan ik naar de garage, al gedaan, die geeft aan dat ze alle 4 leeg zijn bij het uitlezen.
Dat lijkt me alleen sterk, dat zin in 6 maand alle 4 leeg zijn gegaan.
Het lijkt me juist heel logisch dat ze alle 4 tegelijk leeg zijn: Ze zitten er immers al alle 4 even lang onder (of opgeslagen). Een batterij voor deze sensor gaat gemiddeld 5 tot 7 jaar mee. Misschien waren ze al slecht toen ze eronder vandaan kwamen in maart vorig jaar. Dat weet je niet. of ze doen het, of ze doen het niet. Dure merken geven een melding op het dislplay dat de batterij van de band slecht wordt. Bij Mitsu durf ik de aanwezigheid van deze functie te betwijfelen

Plaats reactie