Even voorstellen

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Jerreke
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2023, 12:39

Even voorstellen

Bericht door Jerreke » 20 dec 2023, 08:00

Hallo, mijn naam is Jerry, getrouwd en wij zijn sinds 11-11 dit jaar de trotse eigenaar van een grijze Mitsubishi Outlander PHEV inline uit 2014 met 185000 km op de teller. Tot nu toe kan ik alleen maar constateren dat de auto mij alleen maar blijft verbazen. Hij rijdt fantastisch en de instap is ronduit comfortabel ten opzichte van mijn vorige auto, dat was een Hyundai Sonata uit 2007. Wij zijn voor wat betreft auto's redelijk Aziatisch georiënteerd.
Het enige probleempje dat ik heb gehad was de 12V accu die niet goed meer was en de auto helemaal van het padje was. Deze vervangen en het hele probleem is verdwenen.
Ik ben nog in afwachting van een nieuwe kaart voor de navigatie, die schijnt nog ergens onderweg te zijn :geek: . Ik heb voor de Outlander in ieder geval al een rubber dekkleed voor de bagageruimte gekocht (die ook precies past) en een beschermrand voor de achterbumper.
De staat van de accu valt ons niet tegen, na het opladen geeft hij aan tussen 45 en 32 km te kunnen rijden met deze lage temperaturen. Dit is uiteraard wel afhankelijk van het rijgedrag, maar tot op heden zit de auto er niet heel ver naast. :D
Wij zullen de auto vooral gebruiken voor ritjes tussen 5 en 30 km, met af en toe een aanhanger er achter.
De grote bagageruimte van deze auto is vanuit mijn oogpunt gigantisch te noemen, wat goed van pas zal komen, omdat wij regelmatig wat grotere goederen in de auto zullen vervoeren. Denk hierbij vooral aan tuingereedschap.
Verder ben ik nog steeds bezig de auto verder te ontdekken (hij heeft best veel snufjes) en probeer uit te vinden hoe ik het meest zuinig kan rijden, waarbij de Eco-stand heel goed helpt.
Grijze Mitsubishi Outlander PHEV Inline 2014. Met enige regelmaat een aanhanger Annsems 1500 kg erachter. Tijdens vakanties met een koddige old-timer caravan Chateau grand prix 314 uit 1983 :mrgreen: :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Zweitse
Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2022, 08:43

Re: Even voorstellen

Bericht door Zweitse » 20 dec 2023, 09:36

Hi Jerreke,
Heel veel plezier met je nieuwe auto. Een prima keuze.
Die km die je kan rijden is erg netjes. Houden zo👌
Maar die eco knop doet niet veel hoor. Een rustige rechter voet is veel belangrijker.
Veel veilige km toegewenst. En veel leesplezier hier op het forum.
Groet Zweitse

Plaats reactie