Miskoop PHEV

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
luukv47
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2023, 12:36

Miskoop PHEV

Bericht door luukv47 » 23 sep 2023, 08:32

Staat ook op Facebook maar herkent iemand deze onzin? ik heb een Outlander met vele problemen gekocht bij een BOVAG garage trouwens. Die brengt hem steeds naar de officiële dealer. Motormanagement lampje brandt voor de zoveelste keer en bij de laatste keer uitlezen gaf die iets aan met hybride systeem en de katalysator. Daarvoor was die ook al vaker gewist met foutmeldingen. Dit wordt veroorzaakt (vlgs de dealer!) dat de rij accu's leeg zijn en dat die dan stroom strekt van de andere accu (denk de startaccu, want er zit toch maar 1 anderen accu in naast de rij accu's?)
Grote onzin natuurlijk maar volgens mij is deze auto elektronisch total loss.

Dan krijgt die allemaal dus de foutmeldingen en gaat het motormanagement lampje branden. Ik heb de auto 6 weken en heb er 3 weken max in gereden. telkens weer naar de garage en kreeg dan weer voor een week een Up mee....

PS Outlander PHEV 2013 270.000km

jellisimo
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2023, 21:33

Re: Miskoop PHEV

Bericht door jellisimo » 24 sep 2023, 16:50

Heb je ook officieel bovag garantie afgesloten?

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 563
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Miskoop PHEV

Bericht door JohanvdH » 24 sep 2023, 22:33

Ik herken wat je schrijft niet.
De 12V accu is wel iets wat mogelijk deze problemen kan veroorzaken.
Is die al gecontroleerd (of tijdelijk vervangen door een andere?)?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 866
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Miskoop PHEV

Bericht door PHEVlkj » 25 sep 2023, 17:20

@luukv47

Wat jammer dat de uitspraken van de dealer alweer gelijk als onzinnig worden weggezet.

De meeste universele autobedrijven (misschien te kostbaar, qua stroom) houden de rij accu niet gevuld. Daardoor ontstaat het probleem. Ik denk alleen dat jouw garageman niet helemaal goed naar de dealer heeft geluisterd qua volgorde en oorzaak. Maar jij vindt het allemaal onzin, daarom hoef ik de mogelijke oorzaak verder niet te delen.....

En ik zou de volgende bij een dealer kopen....

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie