Melding: EV System service required

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
Plaats reactie
CitizenX
Nieuw forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2021, 11:22

Melding: EV System service required

Bericht door CitizenX » 31 jul 2023, 17:17

Sta je dan in Noord Frankrijk bij een tankstation. Krijg ik deze melding na het tanken.

EV system service required

2016 model Outlander PHEV (2.0l)


Afbeelding


Start knop werkt maar auto gaat niet naar "Ready" (Je krijgt hem niet in drive) En is nu op aanwijzing van de politie afgesleept. De ANWB mag niks op de Peage doen. Auto staat nu bij de depanage dienst die ook Renault en Citroën dealer is. Ze hebben nog vanalles geprobeerd. Maar niks werkt. Kunnen hem niet uitlezen. Auto moet denk ik naar een Mitsubishi dealer

Als ik zoek op deze melding komt er geen duidelijk antwoord naar boven wat de oorzaak kan zijn.

Ps: De Auto reed daarvoor prima. We hebben er een vouwwagen achter hangen van misschien alles bij elkaar 500kg. Het berg opgaan ging op zich prima, auto moet wel werken. Je hoorde de motor goed. Maar niet overdreven. Ik vraag mij wel af hoe het kan dat deze auto's 1500kg mogen trekken. Ik zou het niet aanraden, je komt de berg denk ik niet op, of heel langzaam met 60.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Melding: EV System service required

Bericht door JohanvdH » 31 jul 2023, 19:39

Maak je toevallig gebruik van een ODB dongle om bijvoorbeeld met de app PHEV Watchdog data uit te lezen?
Dan die even verwijderen.

Hebben de hulptroepen al geprobeerd om de 12V accu tijdelijk los te koppelen om eea te resetten?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zweitse
Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2022, 08:43

Re: Melding: EV System service required

Bericht door Zweitse » 31 jul 2023, 20:03

Geen idee over de melding.
Maar als jij beweert dat je met een aanhanger van 500 al een loeiende motor hebt. Is er al iets niet in orde.
Ik ben nu in Zweden en 1,5 maand geleden nog door de Alpen. (Tja pensionado) gegaan met een caravan van 1300kg
Dat doet hij met 2 vingers in zijn neus.
Dus ik zou hem maar eens goed na laten kijken.
Groet uit Zweden

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: Melding: EV System service required

Bericht door RX-Men-8 » 31 jul 2023, 20:32

Erg vervelend!

Een ander vraagje: Heb je een Cobra alarm systeem in je Outlander zitten?

Zo ja, dan raad ik aan deze te laten uitbouwen.

search.php?keywords=cobra

Dan nog over de prestaties, het lijkt erop dat je zonder accupower alleen op de generator aan de benzinemotor rijdt, dan is ie niet bijster vlot nee.
Dus iets werkt er niet, of je belastte de auto met gemiddeld meer dan 121 pk, en dan moet je wel haast hebben met je caravan.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

CitizenX
Nieuw forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2021, 11:22

Re: Melding: EV System service required

Bericht door CitizenX » 01 aug 2023, 09:15

JohanvdH schreef:
31 jul 2023, 19:39
Maak je toevallig gebruik van een ODB dongle om bijvoorbeeld met de app PHEV Watchdog data uit te lezen?
Dan die even verwijderen.

Hebben de hulptroepen al geprobeerd om de 12V accu tijdelijk los te koppelen om eea te resetten?
Nee, heb geen dongle oid in de OBD

CitizenX
Nieuw forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2021, 11:22

Re: Melding: EV System service required

Bericht door CitizenX » 01 aug 2023, 09:17

Zweitse schreef:
31 jul 2023, 20:03
Geen idee over de melding.
Maar als jij beweert dat je met een aanhanger van 500 al een loeiende motor hebt. Is er al iets niet in orde.
Ik ben nu in Zweden en 1,5 maand geleden nog door de Alpen. (Tja pensionado) gegaan met een caravan van 1300kg
Dat doet hij met 2 vingers in zijn neus.
Dus ik zou hem maar eens goed na laten kijken.
Groet uit Zweden
Ben een diesel gewend met 250pk. Het ging allemaal wel maar berg op vond ik hem niet echt goed trekken. Alles op motor, accu was leeg

CitizenX
Nieuw forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2021, 11:22

Re: Melding: EV System service required

Bericht door CitizenX » 01 aug 2023, 09:17

CitizenX schreef:
01 aug 2023, 09:15
JohanvdH schreef:
31 jul 2023, 19:39
Maak je toevallig gebruik van een ODB dongle om bijvoorbeeld met de app PHEV Watchdog data uit te lezen?
Dan die even verwijderen.

Hebben de hulptroepen al geprobeerd om de 12V accu tijdelijk los te koppelen om eea te resetten?


Nee, heb geen dongle oid in de OBD
Ps accu is losgekoppeld, ook dat hielp niet

CitizenX
Nieuw forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2021, 11:22

Re: Melding: EV System service required

Bericht door CitizenX » 01 aug 2023, 09:45

RX-Men-8 schreef:
31 jul 2023, 20:32
Erg vervelend!

Een ander vraagje: Heb je een Cobra alarm systeem in je Outlander zitten?

Zo ja, dan raad ik aan deze te laten uitbouwen.

search.php?keywords=cobra

Dan nog over de prestaties, het lijkt erop dat je zonder accupower alleen op de generator aan de benzinemotor rijdt, dan is ie niet bijster vlot nee.
Dus iets werkt er niet, of je belastte de auto met gemiddeld meer dan 121 pk, en dan moet je wel haast hebben met je caravan.

Geen idee of er een Cobra alarmsysteem in zit. Volgens mij niet.

En idd als je de berg op gaat met 122pk en een auto van 1840 kg + 550 kg vouwwagen houdt dat niet over. Vandaar ook dat ik het raar vindt dat als je er ook nog een caravan van 1500kg achter hebt hangen.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: Melding: EV System service required

Bericht door RX-Men-8 » 01 aug 2023, 16:36

Daarom ook "gemiddeld", dus meestal en zeker als je anticipeert, heb je 204 PK om mee te spelen voor een half uurtje. Als je dan zo hard rijdt dan ben je de berg al over en laad je de accu weer bij, of je rijdt langzamer dan laadt de auto zelf bij.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

P3ps3l
Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 nov 2022, 19:07

Re: Melding: EV System service required

Bericht door P3ps3l » 21 aug 2023, 15:07

Toch wel nieuwsgierig, is hier nog wat uitgekomen? De melding herken ik wel, kwam bij mij door het CObra alarm, inmiddels met positief resultaat weggesloopt!

Ik ben net terug vanuit Spanje en heb een zware caravan achter mij aan gehad en met 4 bijna allen volwassene een behoorlijk gewicht trekkende.
Berg op = even leuren en trekken en dat doet hij met wat batterij over redelijk goed maar zonder batterij dan slaat hij in de toeren ja, gewoon negeren want hij komt die berg echt wel op.. tweemaal een schildpad waarbij 1x het vermogen echt wegviel... dan maar 60km de berg op.
in de regel rijd ik 94 op de gps.

erichendri
Forumlid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Locatie: Doorn

Re: Melding: EV System service required

Bericht door erichendri » 21 aug 2023, 22:11

Je zou denken dat hij alleen op de generator ook makkelijk de berg op komt.
Beide e-motoren leveren dan ook bijna 300 nm.
Dat de motor dan toeren draait is echt geen probleem.
Dat is maar maximaal 4500 toeren.
Je leest genoeg positive ervaringen, vaak rijden zij niet harder dan gps 85kmh.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Plaats reactie