Voorstellen

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
groninge
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2023, 10:51

Voorstellen

Bericht door groninge » 17 jul 2023, 14:57

Goededag,

Wij rijden binnenkort een zwarte intense+ uit feb-2019.
Ik was al een beetje aan t rondkijken op t forum en kwam tegen dat dit bouwjaar eigenlijk een upgrade van de bmu software zou moeten hebben/krijgen. Is het mogelijk om dit te controleren via de watchdog? Zo niet kan ik via een andere weg nagaan of de upgrade wel of niet is uitgevoerd? (ik heb t ook nagevraagd bij de dealer waar de outlander vandaan komt maar heb graag een second opinion :) )

En zegt de screenshot hieronder daar toevallig wat over en/of over de algehele staat van de batterij? (door onbekendheid met de app en tijdsgebrek heb ik niet veel verder gezocht naar andere schermen/waardes)

watchdog.png

Gr. groninge
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

RoelUtrecht
Forumlid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52

Re: Voorstellen

Bericht door RoelUtrecht » 17 jul 2023, 20:59

Alvast bijna van harte! Ben niet bekend met deze update, maar ik heb ook een oudere outlander. Ik zou goed uitzoeken welke update er precies bedoelt wordt. Update BMU is wat generiek. Dus wat doet deze update en waar is ie voor. Dan kan je dat specifiek voorleggen aan de garage. En kunnen ze je minder snel met een kluitje 't riet insturen.

Gr, Roel
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM

groninge
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2023, 10:51

Re: Voorstellen

Bericht door groninge » 18 jul 2023, 13:12

Deze update bedoel ik: viewtopic.php?p=54050&hilit=bmu+update#p54050

Dus een 2019 Outlander met grotere batterij capaciteit die dan de pre-2019 software draait die voor de 'kleinere' batterij is. Zie daar ook berichten over op een Duits forum voorbij komen.

Ik heb t ook bij de dealer nagevraagd en wacht hun reactie ook af.

Plaats reactie