Voorstellen

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Purplehaze
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:22

Voorstellen

Bericht door Purplehaze » 12 jul 2023, 16:55

Hallo allemaal,

Sinds mei de trotse bezitter van een witte Outlander PHEV uit dec. 2015 met 160K op de teller.
Wat een fijne (gezins)wagen is dit, op de accu heb ik tot nu toe als max range 46 km volledig elektrisch kunnen rijden. Maar zoals ik hier ook al las is dit ontzettend wisselend en erg afhankelijk van zaken als temperatuur ed. Meestal kom ik 30 tot 35km op een volle lading, wat voor ons overigens prima is.

Voor aanschaf heb ik al veel nuttige informatie kunnen vinden op dit forum, dat is erg fijn. Verder zal ik ook mijn bevindingen hier delen.

Groetjes

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Voorstellen

Bericht door JohanvdH » 13 jul 2023, 08:22

Welkom!

Mooie waardes voor de accu.
Is het nog de originele?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zweitse
Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2022, 08:43

Re: Voorstellen

Bericht door Zweitse » 13 jul 2023, 11:07

Idd welkom,
En ja die accu is dus nog heel erg goed mooi.

Purplehaze
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:22

Re: Voorstellen

Bericht door Purplehaze » 14 jul 2023, 13:51

Bedankt voor de reacties, voor wat ik er van begrepen heb is de accu nog niet vervangen of gereviseerd.

Groet Maarten

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Voorstellen

Bericht door Bmtouring » 16 jul 2023, 09:23

Mooie waarden bij die km stand en leeftijd (garantie voorbij) Vervangen of niet: dat kun je nakijken met de PHEV watchdog app en een dongle. Verschillende mensen hier hebben die.

Als de auto dealeronderhouden is dan moeten die het ook geregistreerd hebben en dat kan elke dealer inkijken.

Overigens ook als de auto niet dealeronderhouden is maar de accu wel is vervangen door een dealer. (dat was altijd vanzelfsprekend maar er zijn inmiddels ook andere bedrijven die zich met de accu revisie en vervanging bezig houden)

Je kunt het ook min of meer zien onder de auto: de accubak is zo'n beetje de hele onderkant en wordt in één keer vervangen als ik me goed herinner.

Plaats reactie