Hoi Beste forum leden,
Ik lees al enige tijd met jullie mee wat me heel veel nuttige tips heeft opgeleverd met de aankoop van mijn PHEV een maand geleden.
Dus bij deze bedankt daarvoor en even voorstellen is wel op zijn plaats.
Mijn naam is Niels en de Bolide is een Blauwe intense + uit 2014 geworden met 225000KM op de teller.
De vorige eigenaar is er duidelijk zuinig op geweest en staat gezien het aantal KM nog mooi in de lak.
De rij accu beschikt nog over 52% van de capaciteit en dat is goed genoeg om elektrisch op mijn werk te komen +-20 a 24 KM.
Ik overweeg nog of ik een aantal cellen wil laten vervangen bij een revisie bedrijf of eerst de Accu eens diep te laten ontladen en opladen door de dealer om de huidige capaciteit te verbeteren.
Na aankoop heb ik gelijk wat dingen toegevoegd zoals:
-PHEV Watchdog met obd2, Kofferbak mat, dak dragers en koffer, bagage rek en gordels achterin ter bescherming van de hond, Beschermhoes kofferbak
Mijn vorige auto's waren:
*Toyota Corolla 1.3 1986 (1 Jaar),
*VW Golf 1.6D 1989 (4 Maand),
*Daihatsu Cuore 1986 tegelijk met Mazda 323F 1995, (6 jaar)
*Subaru Impreza WRX 2001 (9 jaar)
*Hyundai I10 2009 (6 maand)
*Subaru Forester 2005 (LPG) (7 Jaar)
en nu dus de Mitsubishi Outlander PHEV
Mvg Niels,
Even voorstellen nieuwe PHEV rijder
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Boxmeer
Re: Even voorstellen nieuwe PHEV rijder
welkom.
Over die ontlaad/laad procedure zijn websites vol geschreven, kun je een eind zelf. Maar ik zou naar zo'n revisiebedrijf bellen en uitvinden of zij dat ook kunnen plus analyse van het pakket. Dan heb je meer info voor een keuze dan wat de dealer doet.
Als de auto verder netjes is, dan heb je met een nieuw (gereviseerd) pakket een zowat nieuwe auto dus de moeite is het al wel gauw waard. Neem je in wat berekeningen het onderhoud ook mee dan kun je het toekomstige MRB systeem ook goed inschatten voor een hybride.
Buiten de financiele perikelen (en dan vooral de overheids laagjes die eroverheen liggen) vind ik het nog steeds een prima gebruiks auto voor een actief gezin in het verkeer van tegenwoordig (lees: geen power meer nodig en design past wel in de eenheidsworst)
Over die ontlaad/laad procedure zijn websites vol geschreven, kun je een eind zelf. Maar ik zou naar zo'n revisiebedrijf bellen en uitvinden of zij dat ook kunnen plus analyse van het pakket. Dan heb je meer info voor een keuze dan wat de dealer doet.
Als de auto verder netjes is, dan heb je met een nieuw (gereviseerd) pakket een zowat nieuwe auto dus de moeite is het al wel gauw waard. Neem je in wat berekeningen het onderhoud ook mee dan kun je het toekomstige MRB systeem ook goed inschatten voor een hybride.
Buiten de financiele perikelen (en dan vooral de overheids laagjes die eroverheen liggen) vind ik het nog steeds een prima gebruiks auto voor een actief gezin in het verkeer van tegenwoordig (lees: geen power meer nodig en design past wel in de eenheidsworst)