Android autoradio

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
skipp4y
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2020, 12:35

Re: Android autoradio

Bericht door skipp4y » 11 dec 2022, 12:47

Best all

Ik heb sinds een paar dagen een carkit-blink van navi-centre. Echt plug en play is het inderdaad niet. Er blijven een aantal connectors van de auto ongebruikt en ook op de carkit-blink blijft een connector open. Jammer dat het systeem komt zonder handleiding. Nico van Carkit-blink is wel heel toegankelijk. Je kan hem bellen en appen. Op dit moment zijn er nog de volgende problemen: Carkit blink verlies regelmatig de bluetooth verbinding. Dan is google maps ea applicaties niet meer zichtbaar/aanwezig op de carkit-blink. Navigatie stem google is onverstaanbaar als de radio aan staat. Stuurinstellingen (configureren) op carkit-rblink reageert niet op opnemen/verbreken. (Leeroptie) Bij achteruitrijden komt er een popup waaruit lijkt dat een aantal deuren (wisselend aantal) niet gesloten zijn.

Tot op heden sta in in de modus dat als de problemen niet opgelost worden hij terug naar Bol.com gaat.

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 12 dec 2022, 12:45

Hoi Skip,

betreft het bleutooth probleem kun je eens koppelen met een andere telefoon, was bij mij dus ook de telefoon die het probleem gaf. Kijk even in je instellingen van Android auto op je telefoon. Je kan kiezen of je bedraad of draadloos wil koppelen met de unit. Als je de telefoon aansluit via de USB poort van de unit dan koppeld je telefoon bedraad en of draadloos en raakt hij de weg kwijt laat maar zeggen. Succes met de puzzel

skipp4y
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2020, 12:35

Re: Android autoradio

Bericht door skipp4y » 14 dec 2022, 12:29

Gisteren en eergisteren foto's en filmpjes geappt naar navicenter met een vermelding van de problemen

*Het duurt zeker 1 min voordat de usb verbinding maakt (nieuwe aftermarket kabel)
*Heel even komen de keuze opties van telefoon in beeld. vervolgens is bluetooth verbinding weg
*zelf weer verbinden herstellen en dan komt usb-verbinden (tLinks) weer in beeld en blijft zoeken.
*Volume van google maps verdwijnt is het radio geluid en kan niet onafhankelijk aangepast worden
*stuurbediening voor de telefoon werkt niet.
*regelmatig, maar vooral bij achteruit rijden komen popups in beeld dat er deuren niet gesloten zijn

Advies van de leverancier is dat ik een nieuwe Iphone kabel moet gebruiken. Mijn kabel is van juli 22 maar met een kleine USB. Maar die hebben zij niet. Ik zou denken, stuur de klant een verloopje oid, of bied tegen inkoop een dongel aan. Daar wil men niets van weten. Inmiddels met een geleende kabel een test gedaan en een rondje gereden. Er was weer een moment dat de google maps navi stopte (geen usb verbinding meer) en raar genoeg stond google maps plotseling weer een moment vanzelf in beeld dan alleen met een bluetooth verbinding.

Ze willen bij de leverancier gaan navragen voor een oplossing voor andere problemen

In de verpakking ontbreekt de CE verklaring en handleiding. Volgens mij mag je als detailhandel dit product dan niet eens verkopen zonder CE verklaring. Voordat je gaat inbouwen is het niet mogelijk hun voorwaarden te lezen of je voor te bereiden op de inbouw.

Ik vind de carkit-blink prive gebruik misschien nog wel aanvaardbaar maar als je veel km's maakt en betrouwbaar wilt navigeren en telefoneren vind ik het geen optie.
Navicenter is dan wel toegankelijk maar de laatste (uitgebreide) reacties in de app komen om 2200 uur. Daar zit ik ook niet echt op te wachten. Gisteren weer video's gestuurd en gebeld maar inhoudelijk 24 uur later nog niets vernomen. Waar ze wel in hun retour beleid heel erg op hameren is dat als er gebruikers of montage schade te zien is ze de retour weigeren. Er word gezegd dat ze het beeld wat ik schets niet herkennen bij hun eigen inbouw. (zeggen niet bij welk merk auto) Jammer dan, ik heb ze wel, gefotografeerd en gefilmd.

Borre
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2019, 12:49

Re: Android autoradio

Bericht door Borre » 02 jun 2023, 23:00

Iemand recent nog een Android radio geplaatst die je kunt aanbevelen?

Ik heb een 2018 Outlander PHEV, waarbij ik de Rockford versterker heb vervangen door een ander exemplaar, dus CANbus communicatie is niet noodzakelijk. De achteruitrijcamera moet wel werken, alsmede de stuurwielbediening.

Alvast bedankt!

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 05 jun 2023, 12:57

Hoi Borre,

Ik zou bijna zeggen begin er niet aan. Bij mijn systeem ( Merk Chinanium ) is canbus ook nodig voor het schakelsignaal voor de camera.
Mijn android set is weer terug naar de leverancier, na bijna een jaar probleemloos is de canbusdecoder defect gegaan, hierdoor valt na een paar minuten de versterker uit en de achteruitcamera. Nieuwe software update en nieuwe decoder hebben het probleem nog niet opgelost. Stuurwielbediening is bij mij handmatig geprogrammerd in Android en dat bleef wel werken.

P3ps3l
Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 nov 2022, 19:07

Re: Android autoradio

Bericht door P3ps3l » 20 jun 2023, 10:57

Jazeker, ik ben voor deze Ali variant gegaan. De afwerking hiervan vind ik persoonlijk mooier dan de overige.
Deze steekt niet boven het dashboard uit.

Gekozen voor de 4G64Gb 360, het profijt van de 8-core processor en de camera functie die ik dacht mee te nemen van de oude.
Hier werd ook een canbus bijgeleverd die reeds ingeprogrammeerd was voor de Outlander incl. stuurwielbediening en Rockford fosgate aansturing.
Dit wel vantevoren communiceren met verkoper
Ik heb de radio makkelijk geplaatst, ik verbaasde mij wel over de hoeveelheid loze stekkers die de nieuwe radio niet meer overneemt.
Ik meen dat dit te maken heeft met de bestaande camera bedrading en overige communicatie MMCS.

Mijn bevindingen even snel, want ik heb er verder niet zo veel tijd meer aan besteed:
- Versterker werkt direct, stuurwielbediening ook middels de canbus die erbij geleverd is
- radio signaal is slecht (ruis), geen DAB als vervangend maar je kunt via app of BT wel digitaal luisteren
- kwaliteit van de audio is vergeleken met de oude prima en wellicht zelfs beter
- GPS signaal moet ik verbeteren, de antenne ligt nog in mn dashboard en valt soms even weg.
- Android auto werkt niet met mij Huawei P30, hier moet ik nog mee gaan sparren met vriendelijke Chinese dame
- originele camera's zijn niet compatible, je krijgt er een nieuwe set camera's bij maar dat is ook voor mij een brug te ver qua inbouwen, wel vreselijk mooi scherp HD beeld.
Over de compatibiliteit, dit had ik van tevoren gevraagd en natuurlijk krijg je een positief antwoord dat alles plug n play is maar niet de camera's. Ja, met die erbij geleverd zijn. Achteruit is voor mij ook de belangrijkste dus zal een keer energie steken of ik die kan aanpassen naar de nieuwe
Achteruit rijden met camera mis ik nu enorm, de 360 view zou leuk zijn maar is geen must. Kon er eerder ook al niets mee.

Voor zover werking radio, qua afwerking vind ik dat ze dit toch wel netjes gedaan hebben. de kleur van bijgeleverde stuk dashboard is pianoglans zwart maar mist de galaxy spikkel. Dit valt mij op maar niemand anders zal dit opmerken.
bediening van de radio is goed en snel, ook de volume bediening via het stuur gaat gemoedelijk.

Al met al ben ik er wel blij mee want vergeleken met de oude nav heb ik nu al zoveel meer gebruik gemaakt van navigatie (Maps/Waze)
En in feite is dat nu juist hetgeen waar ik dat scherm voor wil gebruiken.

Het gemis van de camera[s] is daarentegen wel een afweging, of de originele wel kunnen functioneren mag iemand iets over melden maar zover ben ik nog niet gekomen. Ik ben geen fan van het knippen in originele bedrading!
Android auto doet het niet en dat kan door mijn Huawei vs Android komen maar dat moet ik ook nog testen met een ander model.
Deze 2 argumenten beschouwende zou mijn advies wezen de investering niet te doen.

Voor die kleine 300eur hobby ik wel even door en misschien dat ik besluit hem evengoed van de hand te doen, tezijnertijd laat ik dit wel weten.
And_Outl.jpg
And_Outl.jpg (60.55 KiB) 566 keer bekeken

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 21 jun 2023, 12:36

P3ps3l schreef:
20 jun 2023, 10:57


Het gemis van de camera[s] is daarentegen wel een afweging, of de originele wel kunnen functioneren mag iemand iets over melden maar zover ben ik nog niet gekomen. Ik ben geen fan van het knippen in originele bedrading!
Wel vreemd dat de 360 niet werkt bij jou unit. Dat werkt bij mij namelijk wel. De originele bedrading is bij mij gewoon intact gebleven. Camera kabel zit met een los verloopstekkertje direct in de android unit.

P3ps3l
Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 nov 2022, 19:07

Re: Android autoradio

Bericht door P3ps3l » 03 jul 2023, 13:49

Lexie.nl schreef:
21 jun 2023, 12:36
P3ps3l schreef:
20 jun 2023, 10:57


Het gemis van de camera[s] is daarentegen wel een afweging, of de originele wel kunnen functioneren mag iemand iets over melden maar zover ben ik nog niet gekomen. Ik ben geen fan van het knippen in originele bedrading!
Wel vreemd dat de 360 niet werkt bij jou unit. Dat werkt bij mij namelijk wel. De originele bedrading is bij mij gewoon intact gebleven. Camera kabel zit met een los verloopstekkertje direct in de android unit.
Is daar nog iets van een foto van te achterhalen? Ga ik dit met de verkoper opnemen, lijkt mij dat het wel zou moeten kunnen werken ja

Henida
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2023, 13:03

Re: Android autoradio

Bericht door Henida » 16 mar 2024, 13:43

Als de orginele radio eruit gaat zou ik die graag willen overnemen,
Mits deze 2 draaiknopen aan de bovenzijde zitten.
Gr.. Frans

Plaats reactie