Tijd om me aan te melden ;-)

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
sjonkomel
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2020, 16:39

Tijd om me aan te melden ;-)

Bericht door sjonkomel » 26 mei 2023, 10:11

Hallo allemaal,

Ik ben reeds 3 jaar in het bezit van onze Outlander. Model 2013, bouwjaar 2015 in de grijze kleur, Instyle +. Nu met 111.000 km. Ik heb hem particulier overgenomen van de eerste eigenaar die er bruin ledere bekleding heeft laten zetten. De combinatie is erg mooi en de auto rijdt heerlijk zoals jullie weten. Ruim vervoer voor een gezin met 2 kleine kinderen.

Voornamelijk gekozen voor de Outlander vanwege het feit dat het merendeel van de ritjes binnen een straal van 40 kilometer is, w-w is 31 en de meeste familie binnen de die straal. We kunnen laden op de eigen parkeerplaats, waarvoor ik een 220V stopcontact heb gemaakt. We laden dus vrijwel altijd met de Granny. Op deze manier kunnen we ruiken aan het elektrisch rijden en de volgende auto gaat zeker volledig elektrisch worden...maar ja, de kosten.

In de drie jaar heb ik veel op het forum gekeken en door de oude topics heen gebladerd. Wat een weelde aan informatie, waarvoor dank.
Ondertussen heb ik vrij veel informatie verzameld die ik gebruik bij het reilen en zeilen met de Outlander. Een korte lijst voor de geïnteresseerden:
- Dit forum uiteraard
- Het Engelstalige forum: https://www.myoutlanderphev.com/forum/
- De Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/outlanderphevuk
- Richi Jennings (via de Facebook groep); https://www.richi.uk/p/mitsubishi-outla ... l#phevfaqA
- Speak EV forum: https://www.speakev.com/forums/mitsubishi-evs/
En natuurlijk Gary Reed and EV unplugged op Youtube.

Onze accu loopt in Juni uit garantie en ik heb ik de loop van de tijd wel een degradatie gemerkt en bij de beurten ook bevestigd gekregen, maar nog boven de 26Ah. Vorig najaar toch maar de Watchdog aangeschaft omdat ik het zeker wilde weten en dit voorjaar is hij onder de 26Ah gezakt. Ik ga de garage dus een DBCAM laten uitvoeren over 2 weken, waarbij hij waarschijnlijk wel boven de garantiewaarde zal komen. Dat is verder prima, ik ben vooral benieuwd wat de 'echte' waarde zal zijn. De dealer is trouwens Noteboom in Barendrecht. Ik heb stiekem goede hoop dat de accu wel wat beter is dan voorgesteld omdat er altijd 'goed' voor is gezorgd. Maar goed, we zullen zien!

Afbeelding

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Tijd om me aan te melden ;-)

Bericht door JohanvdH » 26 mei 2023, 14:10

Welkom Sjon!

Accu degradatie blijft toch een apart iets want onze Outlander heeft meer kilometers en minder degradatie.
Waarschijnlijk meer op benzine lange afstanden gereden terwijl die van jou meer op stroom de korte ritten heeft gemaakt.

Het zou mooi zijn wanneer je toch nog een nieuwe accu kan krijgen, dan kan je er nog lang mee doen.

Groet,
Johan
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Sven0503
Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2023, 21:04

Re: Tijd om me aan te melden ;-)

Bericht door Sven0503 » 30 mei 2023, 17:22

Welkom op dit forum, en bedankt voor je handige linkjes, kan altijd eens van pas komen.

Ik zit denk ik in een vergelijkbare situatie,
Onlangs aangeschaft, nu 112.000 op de teller en ook korte ritten bij huis. Voornamelijk een handige ruimte gezinswagen.

Wil binnenkort ook de accu eens laten doormeter door de dealer, ook wel benieuwd wat de status daarvan nu nog betreft.
In afwachting op de Instyle+ BJ2013 zwart.

sjonkomel
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2020, 16:39

Re: Tijd om me aan te melden ;-)

Bericht door sjonkomel » 02 jun 2023, 09:10

JohanvdH schreef:
26 mei 2023, 14:10
Welkom Sjon!

Accu degradatie blijft toch een apart iets want onze Outlander heeft meer kilometers en minder degradatie.
Waarschijnlijk meer op benzine lange afstanden gereden terwijl die van jou meer op stroom de korte ritten heeft gemaakt.

Het zou mooi zijn wanneer je toch nog een nieuwe accu kan krijgen, dan kan je er nog lang mee doen.

Groet,
Johan
Voor onze auto geldt zeker dat het merendeel van de ritten binnen of iets groter dan het elektrische rijbereik waren, dus een hoop laadcycles. Volgens de Dog ongeveer 1283.
Ik ben heel benieuwd naar de uitslag van de DBCAM, mocht er een nieuwe accu inzitten dan doe ik wel een dansje ja.

Plaats reactie