Even voorstellen

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Ernst
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2023, 21:40

Even voorstellen

Bericht door Ernst » 18 mei 2023, 22:31

Ik heb sinds een jaar een Outlander PHEV 2014. Derde eigenaar. Ik heb kort na de inval van de russen in oekraine besloten om dan toch maar eens zoveel mogelijk van de olie en gasafhankelijkheid van de russen af te geraken. Ik reed sinds lange tijd vooral in Volvo's, en was in bezit van 2 V40's van rond 2000, waarvan er eentje diende als 'reserve-onderdelen-opslag'. Omdat een hybride volvo veel te duur (en te klein voor mijn gezin qua bagageruimte) bleek, heb ik uiteindelijk gekozen voor een Outlander, mede vanwege de positieve oordelen én het grote aantal in Nederland. Dat was bij de V40 ook erg prettig. Ik ben bezig met een renovatie waarbij ik een behoorlijk aantal PV panelen (60 maximaal) op het dak van mijn schuur/garage/werkplaats/kantoor ga plaatsen. Ik ben vooral benieuwd naar de mogelijkheden om kosten en energie te besparen.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Even voorstellen

Bericht door Bmtouring » 19 mei 2023, 08:31

welkom. Aardige van de Outlander is dat die niet zo ingewikkeld doet met laden. Met een smart evse module en een 2e hands laadkast kun je al heel veel slimmigheden uithalen met het moment van laden en laadsnelheid. Dan kun je bijvoorbeeld je PV systeem en auto zó inrichten dat je gebruikt maakt van de eigen productie of juist van het net als de prijs laag is (als je flexibele prijzen kunt krijgen in je woonplek)

Plaats reactie