Verwarming Mitsubishi Outlander uit 2015 werkt niet goed

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Gert b
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2023, 16:34

Verwarming Mitsubishi Outlander uit 2015 werkt niet goed

Bericht door Gert b » 06 jan 2023, 19:08

Dag Allen,
Ik heb een probleem met mijn verwarming, als ik hem op 29 graden zet wordt hij een heel klein beetje warm bij de ventilator rechts van het stuur maar links van het stuur en bij de bijrijder blijft het koud. De garage heeft eerst het systeem vacuumgezogen en daarna weer gevuld met koelvloeistof maar dat hielp helaas niet. Nu willen ze het thermostaathuis en waterpomp electric vervangen, al met al een dure reparatie van ca.€1000.
Heeft iemand een idee of dit de juiste aanpak is of heeft iemand andere tips?
Groet Gert

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Verwarming Mitsubishi Outlander uit 2015 werkt niet goed

Bericht door Bmtouring » 06 jan 2023, 21:47

ff goed googlelen en hier ook elders lezen. Staat me iets bij van een filter in het koelsysteem en een complexe klep die de richtingen bepaald van waar het warme water naartoe moet. En ook iets over een bepaalde serie waarvan het electrische verwarmingselement verstopt zit met kalk/zand sinds productie (waarbij de dealer vervangt en een slimmerik het systeem spoelt met een zuur om dat spul op te lossen (klinkt raar maar dat doen we bij boten vaak genoeg om kalkafzetting op te lossen en weg te halen uit warmtewisselaars).

zomaar vervangen vind ik dom maar je kunt geluk hebben en ook het juiste onderdeel vervangen hebben. Ik weet liever wat er mis is en los dat op. Maar goed, dat kost tijd en dus geld en ik snap dat een dealer een snelle oplossing moet bieden.

Even een simpele controle: er zit een roostertje boven je rechterknie in het dashboard, daarachter zit de temperatuursensor waar de kachel op reageert. Als die is verstopt (stof, haartjes) dan werkt dat niet goed. (DUAL instelling is niet meer dan de meting uit dat roostertje plus of min een beetje dat naar de linkerkant gestuurd wordt)

P3ps3l
Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 nov 2022, 19:07

Re: Verwarming Mitsubishi Outlander uit 2015 werkt niet goed

Bericht door P3ps3l » 15 mei 2023, 16:09

Ik ervaar hetzelfde qua warmte afgifte, kreng wordt maar lauw warm.
garage heeft kort het zeefje gereinigd maar zonder resultaat en zal terug moeten voor een grondigere check.

Ben jij al meer te weten gekomen?

Plaats reactie