2e eigenaar

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Kosen
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2023, 11:17

2e eigenaar

Bericht door Kosen » 16 feb 2023, 14:36

Beste forumleden,

vanaf volgende week ben ik de gelukkige eigenaar van een outlander phev van eind 2016.

Heb al heel wat gelezen hier op het forum en heel veel informatie opgedaan over bepaalde zaken zoals het uitzetten van de piepjes van de infotainment scherm en ook hoe je in de hidden menu kan komen.

Ik vroeg me af of de vorige eigenaar van de outlander die ik heb gekocht misschien ook hier op het forum is. Dan kan ik namelijk vragen of de terugroepacties allemaal uitgevoerd zijn en of er al bepaalde leuke instellingen/aanpassingen zijn gedaan.

Het is een zwarte outlander phev executive uitvoering van eind 2016 met kenteken ND-133-R

Lijkt me leuk om op deze manier iets meer informatie over mijn nieuwe aanwinst te leren.

Kosen
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2023, 11:17

Re: 2e eigenaar

Bericht door Kosen » 16 feb 2023, 14:38

Oh ja, even nog een algemene vraag:

er zit geen laadpaal kabel bij voor het opladen bij een publieke laadpaal. Deze wil ik bestellen, welke type kabel moet ik hebben voor mijn outlander?

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: 2e eigenaar

Bericht door erichendri » 16 feb 2023, 15:06

Of hij alle terugroepacties heeft gehad kan de dealer zijn.
De belangrijke veiligheids acties kan je zijn in de RDW app als je je kenteken invoert.
Ik zag niks staan net.
En als je toch naar een dealer gaat laat je accuconditie testen.
Niet geheel onbelangrijk bij de outlander als hij nog geen 8 jaar oud is
en minder dan 160000 km gelopen heeft. (garantieperiode)

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: 2e eigenaar

Bericht door Bmtouring » 16 feb 2023, 16:50

Was de laatste terugroepactie niet iets met remklauwen? Van de eerste generatie PHEV. Hebben de latere nog wel terugroepacties gehad?

Updates vast wel, maar dat weet PHEVikj wel, die zit in die materie en heeft beide generaties gehad/nog dacht ik.

Kosen
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2023, 11:17

Re: 2e eigenaar

Bericht door Kosen » 17 feb 2023, 09:04

erichendri schreef:
16 feb 2023, 15:06
Of hij alle terugroepacties heeft gehad kan de dealer zijn.
De belangrijke veiligheids acties kan je zijn in de RDW app als je je kenteken invoert.
Ik zag niks staan net.
En als je toch naar een dealer gaat laat je accuconditie testen.
Niet geheel onbelangrijk bij de outlander als hij nog geen 8 jaar oud is
en minder dan 160000 km gelopen heeft. (garantieperiode)

Eric
Ok, bedankt voor je reactie. Goed te horen dat er geen openstaande terugroepacties zijn. De auto heb ik gekocht bij een universele dealer, deze kunnen waarschijnlijk niet de accuconditie testen. Zou ik hiervoor gewoon bij de officiële dealer langs kunnen gaan, en wat is hier ongeveer de prijs van?

De auto zal wel niet onder garantie vallen omdat die al 193000 heeft gelopen.
Ik heb al gelezen hoe je die irritante piepjes kan uitzetten, maar klopt het ook? En komen ze niet weer terug nadat je de auto uit-en aan hebt gezet?

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: 2e eigenaar

Bericht door Bmtouring » 17 feb 2023, 11:54

idd geen accugarantie meer. Accu check kan ook iemand die de OBD dongle en app (PHEV Watchdog) heeft (vul je woonplaats (ongeveer) in en wie weet zit er iemand in je buurt)
Of koop zelf een dongle, dan kun je het zelf bijhouden ook. (bijv. bij ali de Konnwei obd plug, rond de 10 euro. Zie elders voor direkte links)

Dealer doet een lange test, zie ook accu topic hier. dus auto daar laten (kosten leenauto/ophalen/brengen) en tijd afrekenen. Niet even snel uitlezen dus tijdens de gore showroom koffie.


Hangt er vanaf welke piepjes je irritant vindt:

achterklep: stekker los onder de bekleding
whale sound: stekker los bij je voeten
stoelriem aan bestuurderstoel: stekkertje los onder je stoel
auto dichtdoen terwijl die niet OFF is: stekker onder achterbumper. maar deze beschermt jou ook tegen weglopen met auto op Ready dus beter aanlaten

allerlei overig gepiep uit de tellerbak: stukje tape over de achterkant plakken. Maar dit dempt ook je richtingaanwijzer geklik, als je die wel wilt hebben moet je dit dus niet doen.

Gepiep als je als bestuurder in de auto zit met de deur open en op ready en je riem niet om: bijv. bij het mmcs instellen voor standverwarming, of koppelen van je wifi, of wachten met je deur open tot je je passagier ziet en de deur open gaat doen. Maar wel de ventilatie/radio aan willen hebben bijv. Kan weg als je het pinnetje afkoppelt maar dan heb je dus ook geen binnenverlichting bij die deur open.

Zal er nog wel wat vergeten zijn. Reed onlangs in een andere PHEV en werd er aan herinnerd dat ik dat allemaal uitgezet had.

Alles heeft zo z'n voor- en nadelen.

Kosen
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2023, 11:17

Re: 2e eigenaar

Bericht door Kosen » 17 feb 2023, 11:58

Bmtouring schreef:
17 feb 2023, 11:54
idd geen accugarantie meer. Accu check kan ook iemand die de OBD dongle en app (PHEV Watchdog) heeft (vul je woonplaats (ongeveer) in en wie weet zit er iemand in je buurt)
Of koop zelf een dongle, dan kun je het zelf bijhouden ook. (bijv. bij ali de Konnwei obd plug, rond de 10 euro. Zie elders voor direkte links)

Dealer doet een lange test, zie ook accu topic hier. dus auto daar laten (kosten leenauto/ophalen/brengen) en tijd afrekenen. Niet even snel uitlezen dus tijdens de gore showroom koffie.


Hangt er vanaf welke piepjes je irritant vindt:

achterklep: stekker los onder de bekleding
whale sound: stekker los bij je voeten
stoelriem aan bestuurderstoel: stekkertje los onder je stoel
auto dichtdoen terwijl die niet OFF is: stekker onder achterbumper. maar deze beschermt jou ook tegen weglopen met auto op Ready dus beter aanlaten

allerlei overig gepiep uit de tellerbak: stukje tape over de achterkant plakken. Maar dit dempt ook je richtingaanwijzer geklik, als je die wel wilt hebben moet je dit dus niet doen.

Gepiep als je als bestuurder in de auto zit met de deur open en op ready en je riem niet om: bijv. bij het mmcs instellen voor standverwarming, of koppelen van je wifi, of wachten met je deur open tot je je passagier ziet en de deur open gaat doen. Maar wel de ventilatie/radio aan willen hebben bijv. Kan weg als je het pinnetje afkoppelt maar dan heb je dus ook geen binnenverlichting bij die deur open.

Zal er nog wel wat vergeten zijn. Reed onlangs in een andere PHEV en werd er aan herinnerd dat ik dat allemaal uitgezet had.

Alles heeft zo z'n voor- en nadelen.

Duidelijk, zal een dongle bestellen bij de Ali.

Wat betreft de piepjes: het gaat mij vooral om de piep geluid die je hebt bij iedere aanraking van de touchscreen. Zoals geluid harder of zachter of een andere radiostation selecteren.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: 2e eigenaar

Bericht door Bmtouring » 17 feb 2023, 13:50

Dat is 'even' door de instellingen op de MMCS graven, staat er wel ergens in. Blijft uit. Navigatiestem volume kun je ook uitzetten als je zelf oplet.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: 2e eigenaar

Bericht door PHEVlkj » 17 feb 2023, 21:09

Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om alle ali aanbidders hier uitgebreid te helpen. Misschien maak ik er nog een apart topic over, maar misschien ook niet... Want dan wordt het al snel politiek.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Zweitse
Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2022, 08:43

Re: 2e eigenaar

Bericht door Zweitse » 25 mar 2023, 12:20

Ik woon in Rosmalen.
Ik weet niet of jij in mijn omgeving woont.
Maar mocht je het willen. Ik heb een dongel en watch dog.
Dus we kunnen hem zo uitlezen als je dat wil.
Groet Zweitse

Plaats reactie