app android auto

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Paul Barneveld
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2023, 18:12

Re: app android auto

Bericht door Paul Barneveld » 26 jan 2023, 19:50

Inmiddels ben ik er achter dat voor het koppelen van een telefoon met de wifi van de Outlander (om gebruik te maken van de Remote Control app voor o.a. de standkachel) de mmcs niet nodig is. Het wachtwoord enz gaat via de telefoon.
Diverse voertuig instellingen zoals voor knipperlicht, ruitenwisser enz. kunnen dan via die app, zodat de mmcs daar niet voor nodig is.
Informatie over o.a. het verbruik en de accu zijn via de OBD2 stekker en de PHEV Watchdog app te bekijken.
Ik ga dus voor de Pioneer sph-da360dab, die Android Auto draadloos mogelijk maakt. De 160 is wat goedkoper, maar dan moet je altijd de usb kabel gebruiken.

PHEV_Wim
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2019, 11:52

Re: app android auto

Bericht door PHEV_Wim » 03 feb 2023, 17:02

Ben benieuwd naar je ervaringen met de Pioneer SPH-DA360DAB Paul Barneveld. Ik overweeg hem zelf namelijk ook aan te schaffen.

Paul Barneveld
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2023, 18:12

Re: app android auto

Bericht door Paul Barneveld » 25 feb 2023, 19:14

De geïnstalleerde Pioneer SPH-DA360DAB zit er erg netjes in en over de werking ben ik goed tevreden. Het systeem reageert erg snel. Zoals verwacht is de WiFi van de Outlander die ik via de app gebruik voor de standkachel (en de airco in de zomer) blijven werken.
In het begin wilde mijn mobiel (OnePlus) niet draadloos verbinden, die van mijn vrouw (Samsung) wel direct. Na geheel opnieuw beginnen werkte het (een dag later) wel. Sindsdien werkt het perfect.
Android auto met Waze en Deezer zijn een uitkomst voor navigatie en muziek. De bestemming inspreken met goede bijgewerkte navigatie is erg prettig. Ook mondeling een WhatsApp inspreken en laten oplezen zijn een uitkomst.
Wat nog niet werkt is automatisch op nachtstand, dus dat moet (nog) handmatig.
De meegeleverde DAB plakantenne is in de Outlander zeer matig (slechts 4 zenders). De DAB antenne van de Outlander lijkt niet gebruikt te kunnen worden.
Er komt nog een andere antenne op, maar als dat niet werkt blijf ik de (uitgebreide keuze) radiostations van Deezer gebruiken. Volume en volgende/vorige nummer zijn op het stuur te bedienen, de telefoon slechts via het scherm.
Eindconclusie: goed tevreden. Eindelijk up-to-date navigatie.
Paul

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: app android auto

Bericht door Bmtouring » 26 feb 2023, 10:56

Mooie post met je ervaringen.

In een vorige auto heb ik DAB ingebouwd destijds. Plakantenne matig inderdaad maar toen ik op het dak een klein sprietje plaatste kwam het pas los. En ik woon in een knudde gebied qua dekking. Simpel magneetantennetje achterop bij de normale radio/gps antenne, niet duur alleen wel even goed de stekkertjes kiezen.

Later niks meer mee gedaan, internetradio doet wat DAB had moeten worden.

Gebruikersavatar
Zweitse
Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2022, 08:43

Re: app android auto

Bericht door Zweitse » 01 mar 2023, 17:39

Dank voor je verslag.
Zo te lezen is het ook iets voor mij. Ik ga mij er verder in verdiepen.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: app android auto

Bericht door Bmtouring » 02 mar 2023, 10:23

Heb je meer nodig dan alleen de Pioneer unit om de boel aan te sluiten in de PHEV?

achteruitrijcamera, kan de originele eraan? Kan de unit er twee aan?
stuurwielbediening: moet daar iets voor extra aangeschaft?

Paul Barneveld
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2023, 18:12

Re: app android auto

Bericht door Paul Barneveld » 04 mar 2023, 15:23

Naast de Pioneer 360 radio is een interface en verloopkabelset geplaatst door een bedrijf in Bunschoten.
De originele achteruitcamera is blijven zitten en werkt. De lijnen zijn zelf in te stellen, maar het resultaat is net iets minder dan origineel. Geluid harder/zachter en volgende/vorige werkt vanaf het stuur.
Op de radio kan nog een 2e camera.
Ik weet nog niet of ik de DAB Antenne op het dak ga plaatsen, want via o.a. Deezer zijn alle radio stations in goede kwaliteit te ontvangen (beter en zonder het bekende af en toe wegvallen van de zenders).
Nogmaals Android Auto draadloos met deze Pioneer SPH-DA360DAB had ik eerder moeten aanschaffen.

skipp4y
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2020, 12:35

Re: app android auto

Bericht door skipp4y » 10 okt 2023, 23:23

Leuk om hier iets over carplay systemen te lezen. Ik heb een pioneer sph evo64dab aangeschaft. Voorwaarde van de aankoop was dat het bedrijf ook de noodzakelijke interfaces moest meeleveren. Eenmaal geinstalleerd sloeg mijn hele infotainment systeem op hol controle lampjes knipperde aan en uit. Nadat ik de herkomst van de interface had uitgevogeld een mail gestuurd naar de fabriek. Volgens de fabriek kan het aan een oude variant vd interface liggen. Omdat de verkoper 14 dagen met vakantie is wacht ik zijn reactie even af. Nu de oude rockford fosgate er weer even in zit doet alles het weer normaal. Na twee chinezen is dit het derde systeem wat ik als carplay probeer. Bezint eer ge begint 😜

Plaats reactie