Winterbanden zonder tpms

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
NoAcars
Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 jul 2021, 20:42

Winterbanden zonder tpms

Bericht door NoAcars » 26 okt 2022, 10:49

Als ik een set winterbanden eronder schroef zonder tpms sensoren, wordt ik dan gek van de piepjes en/of berichten in het display of moet ik ergens een optie aan of uitzetten in de software?
Een kale PHEV MY16

NoAcars
Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 jul 2021, 20:42

Re: Winterbanden zonder tpms

Bericht door NoAcars » 11 feb 2023, 18:03

Vandaag set winterbanden eronder gezet zonder tpms sensoren. Na een x aantal kilometers kwam een melding waar ik op zat te wachten. "TPMS System Service Required. Oranje driehoek midden in het beeld en oranje knipperend banden sensor symbool rechtsonder in hert display. In het settings menu heb ik een reset gedaan bij het bandensensor symbool. Het wisselen van 1 naar 2 kon niet. Waarschijnlijk kan dat alleen als er daadwerkelijk een tweede set tpms sensoren is ingelezen. Na die reset verdween de oranje driehoek. Maar dat geknipper blijft rechtsondering. Is dit ook nog te onderdrukken? Of wordt het afplakken van het display?
Een kale PHEV MY16

trancedrift
Forumlid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03

Re: Winterbanden zonder tpms

Bericht door trancedrift » 14 feb 2023, 10:59

Moet inderdaad in de software uitgezet worden met MUTIII, maar beter om gewoon een setje sensoren aanschaffen en laten monteren, meeste bandenboeren kunnen tegen relatief lage prijs ook zelf sensoren aanschaffen, monteren en activeren, maar echter moet je uiteindelijk inprogrammeren op de ecu, dus dan zit je vast aan de dealer.

viewtopic.php?t=4714

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Winterbanden zonder tpms

Bericht door Lexie.nl » 14 feb 2023, 12:43

Hoeft niet speciaal bij de dealer. Mijn winterset is geprogrammeerd door een universele bandenleverancier. Er kunnen 2 sets aan de auto gekoppeld worden.

NoAcars
Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 jul 2021, 20:42

Re: Winterbanden zonder tpms

Bericht door NoAcars » 14 feb 2023, 19:23

trancedrift schreef:
14 feb 2023, 10:59
Moet inderdaad in de software uitgezet worden met MUTIII, maar beter om gewoon een setje sensoren aanschaffen en laten monteren, meeste bandenboeren kunnen tegen relatief lage prijs ook zelf sensoren aanschaffen, monteren en activeren, maar echter moet je uiteindelijk inprogrammeren op de ecu, dus dan zit je vast aan de dealer.

viewtopic.php?t=4714
Mij te duur en weinig meerwaarde. Dan maar het afplakken in het display
Een kale PHEV MY16

Plaats reactie