PHEV 2.4 parelmoer wit uit eind 2020

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Erik1955
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2020, 14:14

PHEV 2.4 parelmoer wit uit eind 2020

Bericht door Erik1955 » 06 jan 2023, 10:17

Hallo allemaal
Ben bezig aan mijn 6de Mitsubishi twee maal carisma en 4 maal outlander nu voor de tweede keer PHEV 1 maal 2.0 en nu de 2.4 versie
Tot nu toe zeer te vrede
Solo haal ik zeker 1 op 14.5
Met de caravan ga ik het dit jaar meemaken want ga een zeer grote toer doen van bijna 8000 km
De benzine versie was aardig duur in gebruik met de caravan erachter van 1450 kg en liep dan ook 1 op 6.5 a 1 op 7
Dus ik ben nu zeer benieuwd
Weet al wel dat het opladen tijdens het rijden met de caravan erachter moeizaam gaat
Gr Erik

erichendri
Forumlid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Locatie: Doorn

Re: PHEV 2.4 parelmoer wit uit eind 2020

Bericht door erichendri » 06 jan 2023, 11:59

Heel veel rijplezier met de nieuwe outlander en noteer hier af en toe je bevindingen met de caravan rachter.
Over de 2.4 lees je goede ervaringen op caravantrekker.
Verbruik zal een stuk gunstiger zijn dan de 1:6,5 - 1:7.
Had je de caravan ook getrokken met de 2.0 PHEV ?
Lees wel dat iedereen in een andere modus rijdt met de caravan erachter en/of snelheid.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: PHEV 2.4 parelmoer wit uit eind 2020

Bericht door Bmtouring » 06 jan 2023, 21:41

Welkom!


Net terug van 500km AutoBahn verderop. Met zo'n verbruik als jij noemt zou ik een flinke jerrycan meenemen, want dat is toch wel m'n grootste ergernis: dat kleine prutstankje terwijl er plek zat is voor een twee keer zo grote.

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: PHEV 2.4 parelmoer wit uit eind 2020

Bericht door Lexie.nl » 09 jan 2023, 12:31

Benzineverbruik zal niet veel beter zijn hoor. Ik heb van de zomer rond de 1 op 9 gedaan met de caravan met de cruisecontrol op 95. Met klimmen ging het heel hard naar de 1 op 7.
Ik heb de 2.0 misschien dat die 400cc extra wel verschil kan maken met klimmen.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: PHEV 2.4 parelmoer wit uit eind 2020

Bericht door Bmtouring » 12 jan 2023, 20:44

maak wat plaats in de disselbak voor een 20 liter jerrycan, dan kun je tenminste effe voort als je ergens strand. had een klassieke 5L tankje in de kofferbak. Niet handig, zeker niet als de auto een dag of wat in de parkeergarage blijft staan: benzine lucht in de auto, hoe goed je 'm ook afsluit en schoonmaakt.

Jaa, eerder gaan tanken helpt ook maar goed, als je onderweg bent wil je dóór en dan ga je niet elke 30 liter een pomp opzoeken.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: PHEV 2.4 parelmoer wit uit eind 2020

Bericht door PHEVlkj » 13 jan 2023, 10:22

De laatste tip lijkt mij levensgevaarlijk....
Monteren aan of naast de gastank van de caravan? ;)
Dan weet je in ieder geval dat je bij een ongeluk of bij heel sterk remmen dat de boel ontploft.

De auto staat niet snel zonder benzine, ondanks alle luide alarmbellen en geknipper.

Bij mijn laatste reis (met kachel en airco aan) heb ik op de snelweg een tankstation gemist. Het bereik was onder de 50 km gekomen. Het volgende tankstation was 35 km. We dachten dat het heel krap zou gaan worden.... Uiteraard niet discussievrij gegaan.....
De auto gaat dan zelf bepalen hoeveel stroom er werd gebruikt en wanneer de motor wordt gestart. De knoppen Save en Charge werken dan niet meer. Nadeel voor de berijder is dat eerst de accu wordt leeggereden. Die stand zie je dus heel snel teruglopen wat nog meer ongemak :D oplevert want dan denk je nog meer dat je het niet redt.

Lang verhaal kort: bij het tanken ging er 40,8 liter in. Er zat dus nog 4,2 liter in. Dus 40 kilometer extra had misschien nog gekund. :lol:

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: PHEV 2.4 parelmoer wit uit eind 2020

Bericht door Bmtouring » 13 jan 2023, 16:36

als je het ziet aankomen kun je idd alvast op je km teller de resterende km's bijtellen en dat getal in je hoofd houden.

Want na de eerste waarschuwing (pijltje) staat het resterende aantal km's er nog maar na de tweede (refuel) opeens niet meer.

En vanaf dat moment moet je dus zelf tellen. Als je in deze situatie komt terwijl je met 'save' reed gaat dat ook uit dus je krijgt er wel wat bonus km's bij maar toch wel prettig om dat getal van de echte km's nog in je achterhoofd te hebben als het echt krap wordt.

De allerlaatste liters kun je eigenlijk niet meerekenen, niet zozeer om de vuiligheid die er in zou kunnen zitten (nooit gezien in een benzinetank, ook niet bij hele oude auto's. Wel bij diesel) maar vooral om het klotsen: bij remmen enzo beweegt de vloeistof en het aanzuigpunt kan dan even droog staan. Tot slot wordt de brandstofpomp gekoeld door de brandstof. Geen brandstof, geen koeling. Dus potentiele problemen of vermindering van de levensduur.

Nou ja, kortom: gewoon eerder vullen dat ding. het is niet anders. Genoeg voordelen aan de PHEV om dit te accepteren lijkt me.

Levensgevaarlijk? Ten eerste ontploft er niks als je hard remt. Ten tweede ontploft een gasfles niet - ook niet als je die in het vuur gooit, die fluit leeg door het veiligheidsventiel. Tenslotte heb ik liever een tankje (geen 50 liter he) buiten de auto dan erin bij een ongeval. En dan maakt 5 liter of 20 liter geen verschil in brandbaarheid. De caravan is toch al total loss als het zo hard gaat verwacht ik.

Maar goed, daar ging het allemaal niet om. Wat zijn de ervaringen bij het caravantrekken met de 2.0 vs de 2.4? Zonder caravan vond ik 'm iets geciviliseerder (omschakelen van EV met ICE erbij bijv.: minder 'loei' en wat stiller) en verder heb ik geen enkel verschil gemerkt. Op dit moment sta ik voor de transaxle olie wissel bij 2ton+ en dat zou die overschakeling ook rustiger moeten maken. Ben benieuwd.

Plaats reactie