Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Joycelander
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2022, 10:35

Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door Joycelander » 25 sep 2022, 13:23

Hallo allemaal,
Afgelopen week mijn eerste Outlander gekocht. Ik heb eerst 2 Mazda's gehad (323F en MX-5), 3 Lexussen (LS400-430-600h) en dan nu de Outlander. De Lexus LS600h is altijd mijn droomauto geweest en heb er 4 jaar van mogen genieten ❤️ maar helaas gooide het gebruik van een rolstoel roet in het eten. Hoe groot die Lexus ook is, in de achterbak was te weinig plaats. Toen ik ging nadenken wat er in de plaats moest komen was ik daar al snel duidelijk over. Het móest een Outlander worden. Lekker stoer en weer eens iets anders. Én genoeg plaats voor de rolstoel 👍🏼 Ik had wel specifieke wensen en wilde een S-edition (helemaal zwart) maar met de schokbrekers van een Instyle. Toen vond ik deze.. 😀 Hij heeft alles wat een S-edition ook heeft behalve de schokbrekers van de S-edition. O ja en de darkchrome velgen ontbraken nog. Die moesten er natuurlijk wel op. Al met al is hij helemaal naar wens gemaakt. De carbon verbredings-spoilerset zat er al op. Hieronder een link naar de fbpagina van het autobedrijf voor diegenen die mijn 'Joycelander' zouden willen zien. Fijn dat er forum is zodat ik ergens terecht kan met mijn vragen 😀👍🏼
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3505093223

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door erichendri » 26 sep 2022, 10:28

Heel veel rijplezier met deze mooie outlander.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Joycelander
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2022, 10:35

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door Joycelander » 26 sep 2022, 10:55

Dank je wel Eric! En succes met jouw zoektocht ;)

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door erichendri » 26 sep 2022, 18:44

Dat zal wel goed komen.
Ga in november bij jubbega proefrijden in een 2.4 phev.
Kijken of de outlander aan mijn wensen voldoet.
Zeg maar ff het concept ervaren.

Was vandaag ff bij v. Stekelenburg ff wat wezen opmeten van de outlander ivm dat wij niet minder bagageruimte dan wat de subaru heeft willen.
Wij hebben een hondenbench op de achterbank staan.
Op papier hebben ze beide ±1650 ltr inhoud.

Hij vertelde ook dat de s-edition veel te stug is, instyle is comfortabeler.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Joycelander
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2022, 10:35

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door Joycelander » 26 sep 2022, 22:08

Vandaar ook dat ik geen S-edition wilde... vanwege de schokbrekers ;)
Maar deze auto heeft voor de rest wel de uitvoering van de S-edition. Precies wat ik wilde :) Ik belde naar Jubbega voor een andere auto en legde uit waarnaar ik eigenlijk op zoek was en toevallig was er die dag iets binnen gekomen die ze nog niet online hadden gezet. Dan moet je je slag slaan want ze zijn zo weg! Had nog geen 30.000 gelopen. Dus ik ben helemaal blij. Ik was een 8 cilinder 5 liter gewend en dacht dat dit zwaar zou tegenvallen, maar het is me echte reuze meegevallen... en ik ben best kritisch ;) Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren 😃

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door erichendri » 23 nov 2022, 21:25

Hoi Joyce, hoe bevalt je outlander tot nu toe.
Heb zelf uiteindelijk proefgereden met een mooie witte 2.4 phev.
Moet zeggen, het rijdt niet verkeerd, sterker, het reed heerlijk.
Ook erg stil maar dat zijn veel auto's als je subaru rijdt.
Veel knopjes, schakelaars en je kunt van alles monitorrn.
Proefrit was over de snelweg, stuk 80km weg en in de bebouwde kom dus goede indruk gekregen.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Joycelander
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2022, 10:35

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door Joycelander » 23 nov 2022, 22:38

Hi Eric,
Ja hij rijdt idd wel goed, maar vind hem zodra de motor aanmaakdatum zeker niet stil. Maar mijn vorige 3 auto's waren alledrie van het merk Lexus. Ik erger me ook wel aan de app...pfff wat een gedoe zeg om erin te komen. Werkt echt voor geen meter... en ik had me nog wel zo verheugd op de standkachel ;) Lekker vanaf de bank de verwarming al aanzetten, maar dat lukt dus niet. Ik moet al naast de auto staan wil ik in de app komen. Ik had hem trouwens net 5 weken, rust er een oud vrouwtje tegen mijn auto :o Ook dat nog, maar gelukkig bleef het bij lakschade...maar toch...
Ben je er al over uit of je er één gaat aanschaffen?

Gr Joyce

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door erichendri » 24 nov 2022, 10:25

Ja, ga volgend jaar voorzichtig op zoek.
Ben trouwens gisteren prima geholpen bij jubbega in Meppel.
We gaan het meemaken.
Bedankt voor je snelle reactie.
Dat van de app hoor je vaker, zou dat probleem afhankelijk zijn van de relefoon?
Android of apple?

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Joycelander
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2022, 10:35

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door Joycelander » 24 nov 2022, 11:55

Android, maar weet niet of het probleem daar ligt. Lees het ook van mensen die Apple hebben. Succes met de zoektocht :D

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door Bmtouring » 24 nov 2022, 12:54

Als het jou (ook) vooral om de standkachel te doen is dan is dit misschien een optie: viewtopic.php?t=4088&start=100

Ik zat vorig jaar ook steeds te klooien me die prehistorische app en nu met de sleutel aanpassing druk ik twee keer op het nieuwe knopje 10m voor vertrek en klaar. Ik heb het laadstation aan de gevel hangen en kan de 'klak' van het relais dat daar in zit horen zodra de auto stroom vraagt en krijgt. Naast de snelle dubbelknipper van de richtingaanwijzers dus een extra bevestiging dat het opwarmen gestart is.

Niettemin wel die app op gang krijgen want alleen via de app kun je de voorverwarm tijd op 20 minuten zetten. Is het erg koud, dan druk ik gewoon eerder op die knop. Er zit geen intelligentie in verder dus het is vol aan tot jij de deur opent of dat die ingestelde tijd voorbij is, niet dat ie de binnentemperatuur meet en die op een bepaald niveau houdt.

Alleen bij vorst is dat wel even opletten: als je 'm ontdooit en dan niet gaat rijden, bevriest het smeltwater op vervelende plekken. Is met alle standverwarmingen zo.

Joycelander
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2022, 10:35

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door Joycelander » 24 nov 2022, 19:43

Die sleutelaanpassing moet ik even naar zoeken. Weet niet wat ze daarmee bedoelen. Bij mij is het ook meer het verbinden en het gebruikersgemak. Ik dacht: je zet hem aan of uit maar je moet een tijd instellen zag ik. Is er überhaupt iemand bij wie het fatsoenlijk werkt vraag ik me af? :?:

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door JohanvdH » 26 nov 2022, 19:10

Bij mij werkt het naar behoren.
Wel moet ik voordat ik iets op de telefoon voor de auto kan instellen eerst het wifi netwerk van de auto koppelen maar dan gaat het prima.
Met de aantekening dat onze Outlander op de oprit vlakbij ons huis staat.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door Bmtouring » 27 nov 2022, 19:16

Soms werkt het, soms moeizaam en soms geef ik het maar op.

Helaas heb ik een andere telefoon en mag ik de procedure opnieuw doorstaan. Blij met m'n sleutel modificatie, scheelt me veel frustratie en tijd.


wat ergens bij een telefoonwissel opeens opdook is dat de locatiedeling aan moest staan om verbinding te maken en dat stond nergens. Foutmelding is altijd dezelfde code. Die zal wel staan voor 'verbinding lukt niet' oftewel; zoek maar uit waarom.

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door erichendri » 29 nov 2022, 22:14

Op caravan-forum lees ik wel een iets over een wifiversterker om de camoung wifisignaal te versterken.
Zou dit niet een goede optie zijn.
Hij versterkt dan de outlander wifi.
Denk dat de isolatie van je huis ook tegenwerkt.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door erichendri » 12 dec 2022, 10:51

Hoi Joycelander.
Je leest regelmatig op facebook dat berijders voor gebruik van de app een oude telefoon gebruiken
en hierop het wifisignaal van de outlander opslaan.
snellere verbinding met de auto en een iets groter bereik.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Joycelander
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2022, 10:35

Re: Mijn 6e Japanner 😉 de Outlander S-edition

Bericht door Joycelander » 12 dec 2022, 13:51

Thanks voor de tip Eric. Alleen zie ik het niet zo zitten om een extra telefoon hiervoor te gebruiken. Ik log nu eerst in op het wifisignaal en het gaat al een stuk beter.

Gr Joyce

Plaats reactie