Meerdere PHEV's op 1 telefoon... niet

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 436
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Meerdere PHEV's op 1 telefoon... niet

Bericht door Bmtouring » 23 okt 2022, 19:53

Ter info:

Onlangs de tweede PHEV in de familie mogen verwelkomen. Mooie uitvoering, weinig km's, allemaal netjes.

Dus ik dacht de remote app op mijn telefoon, die dus werkt op mijn PHEV, ook te koppelen met de nieuwe PHEV.

Dat gaat dus niet, alleen als ik mijn PHEV verwijder (remove VIN) dan kan ik een andere koppelen. Het is maar dat je het weet.

Ik wil mijn koppeling niet verwijderen nu die werkt, m'n sleutel heb ik nog niet klaar (waarmee ik de auto standverwarming kan starten vanuit huis zonder de app te hoeven gebruiken) en het opnieuw koppelen gaf wat weerzin zeg maar.

Helaas werkte de koppeling met de Watchdog app via de OBD dongle ook voor geen meter maar goed. Er is een rapport van de dealer en er is nog 1 jaar te gaan voordat de accu garantie afloopt.

Volgende keer de laptop en software mee om dat wel naar m'n zin te registreren en bij te houden i.v.m. die garantie t.z.t.

Erg leuk om met een auto met 115k te rijden als je zelf 210k bereikt hebt. Vorige eigenaar was bijzonder netjes en heeft geen slijtage veroorzakt in eigenlijk, had ie 25k gehad had ik het ook geloofd.
Rijden als vergelijking viel niets tegen, iets meer flexibiliteit in de voortrein van de mijne (waarvan ik net de stabi stangetjes heb vervangen) maar verder alles vrijwel hetzelfde gevoel.
MMCS heeft DAB en is iets sneller. Gaat net zo onhandig steeds herstarten als je naar READY status wil.

Even wennen aan de andere plek van de knoppen links (had ik bij de mijne aangepast) en de vele piepjes weer gehoord zoals de mijne deed toen ik die net had.

En vervolgens gesmoord (voor wie het wil weten, gebruik van maken naar eigen inzicht en op eigen risico):

Achterklep gepiep bij sluiten/openen uit. (hardware item, stekker eruit)
'Whale sound' ook uit (hardware item, stekker eruit, discussie mogelijk over veiligheid)
Divers gepiep uit over de gordel (hardware item, stekker eruit, discussie mogelijk)
boordcomputer piepje per knopdruk uit (menu item)

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Meerdere PHEV's op 1 telefoon... niet

Bericht door RX-Men-8 » 23 okt 2022, 21:53

Ik had het eigenlijk ook niet verwacht, jij wel? ;)

Goed bezig en veel plezier met je 2e!
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 436
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Meerdere PHEV's op 1 telefoon... niet

Bericht door Bmtouring » 23 okt 2022, 23:03

Beetje wel eigenlijk aangezien de Wifi naam en de VIN anders zijn had de app ze makkelijk kunnen onthouden. Sterker nog, eigenlijk hoeft de app niks te onthouden want zodra er verbinding is met een phev haalt ie pas de bestaande gegevens op. Dus verbinding met een andere hotspot moet al genoeg scheiding zijn, de app hoeft de VIN niet eens te weten eigenlijk.

Maar goed, jammer was wel dat ik de Watchdog niet aan de praat kreeg, al vraag ik me af of die dan de accu's niet doorelkaar haalt. Zou niet hoeven aangezien die dingen eigen nummers hebben die de Watchdog kan weergeven maar goed.

Maakt ook niet uit in de echte wereld, maar zo twee tegelijk bij elkaar om mee te spelen was wel het moment om het even te proberen.

Plaats reactie