Voorstellen door RS

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
RuudSint
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2022, 18:20

Voorstellen door RS

Bericht door RuudSint » 13 mei 2022, 19:01

Goedendag,

Eindelijk een Nederlandse "Outlander-site" gevonden en me natuurlijk meteen aangemeld. Ik ben vandaag lid geworden en heb eind vorig jaar een nieuwe PHEV gekocht en dat niet alleen maar laat ik bij het begin beginnen.

Ik ben in mijn hele leven van jongs af aan door Europa getrokken, eerst met een motor met aanhanger, toen met een Camper en nu met een Outlander PHEV met caravan. De reden van het overstappen van Camper naar Caravan is de “dure” diesel en fijnstoftoeslag. Alleen de houderschapsbelasting met deze toeslag kostte me al ruim € 100 per maand. Daarbij de diesel werende maatregelen die alleen maar erger zullen worden dus de dealer gevraagd om een inruilprijs die zo goed was dat ik hem meteen verkocht heb. Rond gekeken bij deze dealer naar een caravan en gezien de levertijd (6 mnd) hem meteen laten bouwen zoals wij hem wilden hebben in verband met winterkamperen. Maar toen had ik nog geen trekauto dus rond gekeken en veel op internet gelezen over mogelijke combinaties. Op grond van de ervaringen die ik las op “caravantrekker.nl” heb ik gekozen voor de Outlander PHEV omdat ik zonder caravan veel in de randstad rij en dat elektrisch kan doen en met caravan Hybride kan rijden. De eerste ervaringen met en zonder de caravan heb ik al gemaakt en die vallen niet tegen. Perfecte auto en ik ben er zeker heel blij mee.

Foto van de (net gekochte) combinatie al op FOTO’s gezet. Hoop hier wat meer te lezen over jullie ervaringen en zal die van mij ook zeker gaan plaatsen.

Frans
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2022, 07:42

Re: Voorstellen door RS

Bericht door Frans » 01 jun 2022, 17:20

Hoi Ruud,

Mooie kleur, jullie Outlander! Hoop eind deze maand ook met de caravan een (klein) stukje te rijden, heb de Outlander nog niet zo lang maar begreep dat een caravan trekken een verademing is ten opzichten van de Golf diesel die ik hiervoor had. 2 jaar geleden samen met een bevriend gezin met Outlander en een gelijke grote caravan samen naar zuid Frankrijk gereden. Hun verbruik op benzine lag met 1 op 11 ook nog eens lager dan de 1 op 8 die mn dieseltje toen gebruikte.

Veel veilige kilometers toegewenst!

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: Voorstellen door RS

Bericht door erichendri » 02 jun 2022, 15:26

Veel rijplezier met de outlander als caravan trekker.
Heb je de caravan al gewogen.
Vaak wegen ze nieuw meer dan wat er op je kenteken staat.
Welke caravan ga je erachter hangen?
Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Plaats reactie