Schuifdak automatisch dicht?

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Anko » 31 mei 2015, 11:20

MitsuAccu schreef: ... caravan te testen, o.a. op hagelbestendigheid :-(
En? Aan je smiley te zien test niet geslaagd? Getver. :shock:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 31 mei 2015, 22:14

Smiley was gelukkig alleen bedoeld om aan te geven dat ik baalde dat er überhaupt hagel was, gelukkig niet om aan te geven dat er schade door ontstaan is :D

Nu zonder schade weer thuis.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Anko » 01 jun 2015, 06:14

Oh. Gelukkig maar dan :P
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Tatsflip

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Tatsflip » 01 jun 2015, 11:21

Ik heb afgelopen weekend mijn Outlander Limited Edition opgehaald.
ik voel er ook wel wat voor dat het dak automatisch dichtgaat plus dat alle deuren locken bij het wegrijden.

Kan dit nog steeds?

Groet

banjo

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door banjo » 01 jun 2015, 16:32

MitsuAccu schreef:Smiley was gelukkig alleen bedoeld om aan te geven dat ik baalde dat er überhaupt hagel was, gelukkig niet om aan te geven dat er schade door ontstaan is :D

Nu zonder schade weer thuis.
Neem aan John dat je bij hagel de caravan stroom uitzet zodat het dak ook daar vanzelf dichtgaat :D

Mlurings

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Mlurings » 01 jun 2015, 17:32

Afgelopen vrijdag heb ik mijn Outlander Limited Edition opgehaald en zou graag de optie dat het dak automatisch dichtgaat toe willen laten voegen.
Is er as. zaterdag nog plaats?

groet Marco

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Pocketman » 01 jun 2015, 20:09

Pocketman schreef:Ik heb de opties laatst zelf ook met de kabel ingesteld op de Outlander, en nu inderdaad ook deze mogelijkheden. Er is inderdaad een direct verband tussen het instellen van de zgn Etacs en de opties van de app. Ik zal ook eens kijken in het menu van de auto.
Bij de voertuiginstellingen op de MMCS kan ik nu inderdaad ook instellen hoe lang je nog ramen (en dus dak) open en dicht kan doen :idea:
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 01 jun 2015, 21:33

banjo schreef:
MitsuAccu schreef:Smiley was gelukkig alleen bedoeld om aan te geven dat ik baalde dat er überhaupt hagel was, gelukkig niet om aan te geven dat er schade door ontstaan is :D

Nu zonder schade weer thuis.
Neem aan John dat je bij hagel de caravan stroom uitzet zodat het dak ook daar vanzelf dichtgaat :D
Nee, vergeten die optie aan te vinken...:-)

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 01 jun 2015, 21:43

Voor de geïnteresseerden en degenen die zich het laatst aangemeld hebben: Ik kan aanstaande zaterdag max 10 mensen helpen. Meer printjes heb ik niet meer, die zullen dus weer besteld moeten gaan worden. Ik zal de betrokken mensen nog even apart informeren via email of PB.
Ik heb overigens net mijn eigen auto weer uitgelezen via de OBD en dit gaf gelukkig geen problemen (meer).

Na zaterdag zal ik weer even een inventarisatie maken van het aantal dat ik dan nog moet bestellen.

Rally_driver

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Rally_driver » 03 jun 2015, 11:39

Helemaal Top,

Ik wacht rustig af! :D

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door vanisher » 03 jun 2015, 13:18

Zet mij ook maar op de lijst.

ergens half juli ben ik zelf weer terug van vakantie.

rhd
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2017, 19:09

Re: Schuifdak automatisch dicht!

Bericht door rhd » 28 sep 2017, 21:41

MitsuAccu schreef:
10 sep 2014, 22:51
Bij deze een update van het "doe-het-schuifdak-automatisch-dicht" project.

De schakeling zoals bedacht tijdens de vakantie, bleek niet betrouwbaar te werken. Nu ben ik bezig geweest met een tweede schakeling en deze lijkt wel betrouwbaar te werken. Nu nog op een testprintje opgebouwd en thuis getest. De volgende stap wordt het 'fine-tunen' van de schakeling (stroomverbruik zo laag mogelijk maken zodat de accu zo langzaam mogelijk leeg getrokken wordt) en in de auto provisorisch aan te sluiten.

Algemene idee:
- Schuifdak aansluiten op een continue spanning, zodat schuifdak ook bediend kan worden als de auto uit staat.
- wegvallende spanning, als auto uit gezet wordt, herkennen en dan een pulsje genereren waarmee een relais de "schakelaar dicht" even overbrugt. Het schuifdak gaat dan dus altijd dicht, maar kan daarna ook weer handmatig open gezet worden, indien gewenst.
- Ik hou geen rekening met een eventueel afknelrisico. Ik ben daar zelf niet bang voor. Is ook niet anders dan wanneer je zelf de schakelaar bedient, hoewel je dat dan natuurlijk bewust doet.

Als het eenmaal in de auto getest is, geef ik weer een update. Kan nog even duren, want er moet ook gewerkt worden...
Hoi MitsuAccu, is er een mogelijkheid dat ik nog in aanmerking kan komen voor je schuifdak project. Heb sinds 2 maanden een Outlander en vindt dit een prachtige oplossing

DVS12
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2021, 15:28

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door DVS12 » 07 jan 2022, 07:36

Hoi John,

Voor de zoveelste keer mijn dakraam open laten staan in de stromende regen..
Is er nog een mogelijkheid in 2022 om de soft- en hardware aanpassing te verkrijgen?

Gr DVS

Dekkker
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2022, 18:29

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Dekkker » 04 mar 2022, 09:11

Ik heb ook interesse in de aanpassing voor het schuifdak. Is er iemand die dit kan doen voor mij? Of iemand die een adresje weet?

Bedankt,

Jan

DannyB
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2022, 20:43

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door DannyB » 15 mar 2022, 18:00

Hai MitsuAccu,
loop je project voor het schuifdak automatische dicht nog?
ik zie dat je al vanaf 2014 hierover schrijft
ik heb een outlander PHEV 2015 instyle+
en zovele vergeet ik geregeld het dakraam dicht te doen.
vandaar mijn vraag?

is er ook iets om de ramen automatische te sluiten.
ik zag ergens dat dit met de afstandbediening kan maar bij mij lukt dat niet
zelfs de garage weet dat het kan, maar die lukt het ook niet

hoop iets van je te horen
DannyB

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door PHEVlkj » 16 mar 2022, 18:02

Dit is heel oud project.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 16 mar 2022, 22:51

Hallo allemaal,
Af en toe log ik nog eens in op het forum en zie dat er nog altijd wel belangstelling is voor de aanpassing. De auto heb ik (sinds 2018) niet meer en even later ben ik inderdaad maar eens gestopt met deze actie, na zo'n 100 auto's in groepen aangepast te hebben. Soms konden de mensen het prima zelf, soms deed ik het.
De oplossing bestond uit twee delen: een klein kastje dat boven de hemelbekleding ingebouwd moest worden, en een softwareaanpassing via de OBD poort.
De kastjes zou ik nog steeds kunnen maken, maar de adapter voor de softwareaanpassing heb ik niet meer en bovendien gebruikte ik daarvoor Russische software. Toentertijd gingen alle "virus-alarmbellen" al af, nu zal het waarschijnlijk niet eens meer werken. Dat lijkt dus een doodlopend spoor.
Misschien is er een optie om het kastje zonder softwareaanpassing te kunnen gebruiken, maar dat zou eerst getest moeten worden.

Fijne avond,
John

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 16 mar 2022, 23:01

DannyB schreef:
15 mar 2022, 18:00

is er ook iets om de ramen automatische te sluiten.
ik zag ergens dat dit met de afstandbediening kan maar bij mij lukt dat niet
zelfs de garage weet dat het kan, maar die lukt het ook niet
Dit kon inderdaad altijd. Je kon na de softwareaanpassing de ramen sluiten door twee keer op de LOCK knop op de afstandbediening te drukken, waarbij je hem bij de tweede druk ingedrukt moest houden. Dan gingen de ramen en het schuifdak dicht. Garages zouden dit moeten kunnen lijkt me, maar ik heb in het verleden vaker het verhaal gehoord dat ze dat niet kunnen (willen? / weten?).

Overigens werkte dit alleen met het sluiten, openen werkte niet met de afstandbediening.

DannyB
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2022, 20:43

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door DannyB » 30 mar 2022, 09:44

Goedemorgen
bedankt voor U reactie.
helaas via mijn afstandbediening lukt het niet
garage weet er wel van dat die zou moeten kunnen.
alleen ze weten niet wanneer het wel moet kunnen werken :D

Plaats reactie