Trilling in stuur

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
PA3FAT
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2021, 11:18

Trilling in stuur

Bericht door PA3FAT » 28 dec 2021, 14:32

Na me zojuist aangemeld te hebben hier mijn eerste vraag.

Nadat ik voorheen via het werk een PHEV heb gehad (HT-...-...) en nu zelf een (GS-...-..) heb, merk ik dat er een trilling in het stuur zit.

Eerst naar de dealer gebracht en zijn de voorwielen uitgebalanceerd. Linkervoorwiel bleek eningszins krom te zijn en die hebben ze zo goed als kon uitgebalanceerd.
Daarna naar bandenbedrijf gegaan en daar velg laten richten, nieuwe voorbanden erop want linkervoorband was scheef afgelopen.
Helemaal uitgelijnd met de computer.

Maar toch blijf ik trillingen voelen in het stuur.
Op het plein waar ik woon zijn vrij kleine stenen gebruikt. Ik voel dan ook redelijk iedere hobbel. En zelfs grotere oneffenheden als een tik in het stuur.
Het lijkt alsof er ergens speling zit. Maar geen idee waar.
Met onze andere auto, een Mercedes A (W169), voel ik dat allemaal niet. Wel dat het wegdek wat minder is maar niks direct voelbaar in het stuur.

Iemand een idee waar te zoeken om deze trillingen verder aan te pakken.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Trilling in stuur

Bericht door Bmtouring » 03 jan 2022, 23:29

stabilisatorstangetjes, koppelstangen of hoe ze ook heten. Die verticale stangetjes die de stabilisatorstang met de wielophanging verbinden.

en verder slijt er van alles natuurlijk, vooral rubber in ophanging van wielen en motoren.

bij mij was het heel veel minder toen ik nieuwe banden had, die vangen net even wat meer op van dat korte geklapper op kleine oneffenheden.

Plaats reactie