Navigatie MMCS - update installatie

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Plaats reactie
Leeuwenpc
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2021, 11:58

Navigatie MMCS - update installatie

Bericht door Leeuwenpc » 10 aug 2021, 10:53

mijn vorige, fabrieks-af navigatie was bejaard, mijn oude kaart was van 2014, 7 jaar oud.
ik heb een PHEV 2015
Hierdoor op zoek gegaan naar update mogelijkheden.
Vooral geschrokken door wat de dealer er voor durft te vragen ben ik op zoek gegaan naar legale goedkopere alternatieven.

Onderstaande de fijnste waar je gedekt wordt door Amazon in plaats van het bij een vage winkel in de UK bijv. te halen.

De volgende navigatie update heb ik gekocht via Amazon
SD-kaart GPS Mitsubishi - MMCS E11 E12 W13 - Europa - 2020-2021



voordelen:
* meer up to date
* TMC werkt er goed mee
* flink goedkoper dan via de dealer (€50)
reactie Mitsubishi deale: deze kost bij het onderhoud van uw auto € 79,00. en los van het onderhoud € 179,00
* installatie is letterlijk binnen 5 minuut gedaan
oude sd kaartje er uit, nieuwe er in, auto starten, installatie duurt een minuut of 2. Alles is klaar.
* whatsapp contact met de verkoper, hij checkt ook dat je de goede voor jouw model auto besteld.

nadelen:
* frappant genoeg staat mijn huisadres er nog niet in, (wijk is gebouwd in 2014)
* 100 KM is er niet in verwerkt, echter niet storend


geen voor/nadeel, volgens mij is er iets gewijzigd tov weergave.
Dus de linker en rechter helft bij het kruispunt


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


whatsapp gesprek
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 446
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Navigatie MMCS - update installatie

Bericht door Bmtouring » 10 aug 2021, 23:00

Dat van die 100 - 120 na 18u lukt haast niemand. Heb niet eens gecheckt of goegelmeps het wel goed doet (die deed al vaker wat verkeerd op dat gebied dus die vertrouw ik ook maar niet teveel)

Vorig jaar een wat vagere optie voor 35,- uit de UK gehaald. Werkt goed voor zover ik kan zien. Geen split view zoals jouw plaatje. Maar na 2014 voldoende up to date om weer wat zinnigs op het scherm te tonen.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 866
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Navigatie MMCS - update installatie

Bericht door PHEVlkj » 11 aug 2021, 14:48

Ik heb hetzelfde vage kaartje uit de UK. Dat kan alleen niet meer, vanwege de Brexit omdat ze de SD kaart vanaf 2021niet meer in een envelop mogen stoppen. Ik heb in het 3e kwartaal van 2020 de laatste versie gehad. Het lijkt bij die shop allemaal goedkoop zolang het goed werkt. Toen ik de kaart terug moest sturen omdat het een oudere versie was dan die ik al had van de dealer op dat moment moest ik zelf de verzendkosten betalen voor het retourneren. Daar was hij niet vanaf te brengen helaas. Dus voordat ik het juiste kaartje had heb ik 3 keer verzendkosten (totaal € 38,-) moeten betalen. Het is dus kennelijk een fröbelaar en geen echte betrouwbare webshop. Dan kun je beter wachten totdat je bij een onderhoudsbeurt het voor een aanbieding van € 79,- bij de dealer.

Mijn laatste versie is die van 2020 heb ik toevallig afgelopen weekend gecontroleerd. Daar staat de laatste mutatie op de A6 bij Almere richting Lelystad nog niet goed op, terwijl die precies een jaar geleden is daadwerkelijk aangepast.

Die split view kan ik gewoon oproepen (want die gebruik ik standaard), dat ligt niet aan het kaartje uit de UK.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

rudipatty
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2021, 23:41

Re: Navigatie MMCS - update installatie

Bericht door rudipatty » 21 sep 2021, 13:13

Ik heb een mitsubishi outlander hybride van 2014 nu wil ik mijn navigatie updayen , de vraag is op het sd kaartje staat 8750A488 van 2014 moet ik dan een kaartje met dezelfde nummer kopen om te updaten naar 2021

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 446
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Navigatie MMCS - update installatie

Bericht door Bmtouring » 21 sep 2021, 20:48

het gaat om het type mmcs dat je hebt. zoals je in de openingsposts kunt zien, die whatsapp screenshot met dat plaatje van de knop rechtsboven, daar staat E12, daar kan ook wat anders staan en dan heb je een ander type en moet je een ander kaartje hebben.

Plaats reactie