Piepende remmen

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Jeroenp2020
Forumlid
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mar 2021, 20:20

Piepende remmen

Bericht door Jeroenp2020 » 27 aug 2021, 16:01

Goedemiddag,

Ik heb voor nieuwe remschijven en remblokken laten monteren bij de dealer.
Echter hoor ik een piepend geluid.

Is dit normaal ? Hebben er meerdere hier last van gehad

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: Piepende remmen

Bericht door erichendri » 27 aug 2021, 21:19

Schuine kanten op de remblokvoering vijlen.
Vaak is het dan over.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Jeroenp2020
Forumlid
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mar 2021, 20:20

Re: Piepende remmen

Bericht door Jeroenp2020 » 28 aug 2021, 02:53

Ja ik vijl liever niet zelf aan de remmen die net door de dealer zijn geplaatst. Gaat het vanzelf over of moet ik weer langs de dealer.
Heb dit met andere voertuigen nooit gehad

NoAcars
Forumlid
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jul 2021, 20:42

Re: Piepende remmen

Bericht door NoAcars » 28 aug 2021, 12:11

Ik zou terug gaan en idd de blokken laten afschuinen. Dat gepiep gaat niet minder worden vermoedelijk.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Piepende remmen

Bericht door Bmtouring » 28 aug 2021, 21:59

hoog piepen komt vaak wel van het bewegen van de blokken in de klauwen en de busjes waarover dat hele ding begweegt. Die raakvlakken horen ingevet te zijn met het juiste vet bij montage.

Blokken afschuinen deden we vroeger als de cylinder niet ver genoeg meer terug kon en de nieuwe blokken niet goed aansloten. Aanlopen dus. Nieuwe blokken hebben al een schuin stukje, om het inslijten op de groeven (door de vorige blokken) in de schijf makkelijker te maken.

Of bij gebruikte blokken op gebruikte schijven van een andere set, dat is ook not done bij normaal gebruik want inslijten op elkaar duurt dan te lang. Bij racen is dat zo klaar en hoef je niet eens te slijpen. Remt even klote maar dat is dus zo over.

blokken op schijven kraken ook vaak maar daar is al een ander topic over.

Jeroenp2020
Forumlid
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mar 2021, 20:20

Re: Piepende remmen

Bericht door Jeroenp2020 » 30 aug 2021, 08:32

Ja ik heb een bericht verstuurd naar de dealer.
Heb geen nieuwe schijven en blokken genomen om gepiep te horen. Bedankt voor de reactie

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Piepende remmen

Bericht door RX-Men-8 » 31 aug 2021, 20:06

Tussen remklauw en remblok moeten blikken plaatjes zitten, beide kanten zoals bmtouring zegt ingevet met montagevet - vroeger was dit "kopervet" maar tegenwoordig vaak wit van kleur. Anti-quietsch-blecher" noemen de duitsers het teffend :D zijn ze kwijt of verrot moeten ze besteld worden.
Tenzij je speciale keiharde EBC redstuff / greenstuff remblokken voor circuitgebruik hebt zou het niet mogen piepen.
"
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Piepende remmen

Bericht door Bmtouring » 04 sep 2021, 18:26

keramisch vet is dat witte. koper kan wel maar dat smelt en loopt iets eerder weg bij hitte geloof ik.

maar het probleem van geluid bij net-niet-stilstand is niet piepen maar kraken van geklemd tot net niet geklemd zitten van blokken op schijven. Dat had ik bij alle automaten ook, volgens mij niks aan te doen behalve de auto her-ontwerpen want het kan natuurlijk wel degelijk slimmer geregeld worden met de aandrijving die al zit te duwen terwijl je nog niks wilt gaan doen. Die electromotor hoeft helemaal niet te duwen.

martin07
Forumlid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:07

Re: Piepende remmen

Bericht door martin07 » 05 sep 2021, 15:04

30 augustus nu 5 september mag aannemen dat de dealer gereageerd heeft en het probleem heeft opgelost.

Als je al nieuwe blokken laat zetten bij de dealer zou het zo moeten zijn dat je geen klachten hebt en dat heb je wel.
Ze zouden in ieder geval het eens na moeten kijken zij zijn immers vakmensen op dit gebied.
Je betaald over het algemeen genoeg als je er komt.

Plaats reactie