Achteruitrijcamera piepje, werkt niet

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Leeuwenpc
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2021, 11:58

Achteruitrijcamera piepje, werkt niet

Bericht door Leeuwenpc » 09 aug 2021, 16:27

Zie filmpje, sinds afgelopen weekend werkt de piep toon niet meer goed.

Normaliter gaat de piep steeds sneller naar gelang je dichter ergens bij in de buurt komt.
Echter blijft er nu een foutmelding piep hoorbaar.
Sensoren aan de voorkant reageren als ik er voor langsloop, (in drive)
achterkant reageert niet als ik er langsloop (in z'n achteruit)

Komt dit iemand bekend voor?
Alle kabels achterin de bumper zitten naar het lijkt gewoon goed vast.

Youtube video

* Kan er een sensor kapot zijn?
* er zit een klein deukje achterin/onderin de bumper waar iemand me heeft aangetikt, kan dit er mee te maken hebben?
* andere goede ideeen?

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Achteruitrijcamera piepje, werkt niet

Bericht door PHEVlkj » 09 aug 2021, 18:27

Ik kan het filmpje niet bekijken.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Leeuwenpc
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2021, 11:58

Re: Achteruitrijcamera piepje, werkt niet

Bericht door Leeuwenpc » 10 aug 2021, 10:33

wil je eens kijken of de film nu wel werkt, heb het aangepast op YT

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Achteruitrijcamera piepje, werkt niet

Bericht door PHEVlkj » 10 aug 2021, 20:18

Nee. Dan moet ik inloggen.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Achteruitrijcamera piepje, werkt niet

Bericht door Bmtouring » 10 aug 2021, 22:46

klinkt als: sensor stuk.

of dat uit te lezen is weet ik niet, weet niet of je een grafische weergave hebt van wat die sensoren 'zien' achter je auto (heb dat zelf niet op de outlander, in de X3 zie je welke sensor alarm geeft) waardoor je dus zou kunnen achterhalen welke sensor rare dingen doorgeeft.

Een sensor is niet altijd zichtbaar stuk, de kabel kan goed zijn en de sensor toch stuk.

Leeuwenpc
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2021, 11:58

Re: Achteruitrijcamera piepje, werkt niet

Bericht door Leeuwenpc » 11 aug 2021, 16:27

Afbeelding


Nieuwe Youtube video

de oude zat een leeftijdsbeperking oid op.
Dan moet je bewijzen dat je 18 bent om naar Outlander filmpjes te kijken :D

Bmtouring schreef:
10 aug 2021, 22:46
klinkt als: sensor stuk.
of dat uit te lezen is weet ik niet, weet niet of je een grafische weergave hebt van wat die sensoren 'zien' achter je auto (heb dat zelf niet op de outlander, in de X3 zie je welke sensor alarm geeft) waardoor je dus zou kunnen achterhalen welke sensor rare dingen doorgeeft.
Een sensor is niet altijd zichtbaar stuk, de kabel kan goed zijn en de sensor toch stuk.
de outlander heeft geen grafische weergave welke hoek er een object dichterbij komt.
ik weet alleen dat het voorin goed reageert, en de sensoren achter niet meer reageren

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Achteruitrijcamera piepje, werkt niet

Bericht door PHEVlkj » 11 aug 2021, 17:22

De dealer kan zeker uitlezen welke sensor kapot is.

Ik heb met mijn 2e auto veel problemen gehad met de sensoren aan de voorkant. Toen konden ze ook uitlezen welke er kapot was.
Mijn auto heeft 4 sensoren aan de voorkant. Dat is eigenlijk een setje voor achter, daarom veel gedoe gehad bij de aflevering van de auto. Nadeel van de oplossing bij mij is dat er altijd een piep (ja nog een) komt als de auto zachter dan een bepaalde snelheid rijdt.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

wvdheij
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2021, 23:33

Re: Achteruitrijcamera piepje, werkt niet

Bericht door wvdheij » 16 okt 2021, 11:34

Goedendag 😊

Wij hebben sinds kort een Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV uit 2014 alleen wij horen geen piep bij de achteruitrij sensor....we hebben wel gewoon beeld maar geen bijbehorend geluid....klopt dit wel?

Met vriendelijke groet,

Wouter

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Achteruitrijcamera piepje, werkt niet

Bericht door PHEVlkj » 18 okt 2021, 10:40

De camera heeft niets met de sensoren te maken. Die camera werkt onafhankelijk van of je al dan niet sensoren hebt.

Bij mijn vorige auto had ik alleen een camera, veel beter.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Leeuwenpc
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2021, 11:58

Re: Achteruitrijcamera piepje, werkt niet

Bericht door Leeuwenpc » 24 okt 2021, 14:44

wvdheij schreef:
16 okt 2021, 11:34
Goedendag 😊

Wij hebben sinds kort een Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV uit 2014 alleen wij horen geen piep bij de achteruitrij sensor....we hebben wel gewoon beeld maar geen bijbehorend geluid....klopt dit wel?

Met vriendelijke groet,

Wouter

heb je uberhaupt sensoren? Het is inderdaad ook mogelijk dat je alleen een camera hebt, maar geen sensoren(peipje...)

Plaats reactie