Harde plek passagiersstoel

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Harde plek passagiersstoel

Bericht door eddam » 02 aug 2021, 10:38

Tijdens de rit naar Spanje, kreeg ik van de bijrijdersstoel vrij snel commentaar dat er een harde plek achterin de stoel zit.
Na het wisselen van plek kon ik niet anders dan beamen, en concluderen dat het na een half uur vreselijk irritant en later zelfs pijnlijk wordt.
Zijn er meer mensen met dit probleem, en wellicht iemand die de oorzaak/oplossing gevonden heeft?
Naast het behoorlijke verbruik, en nog wat kleine dingetjes, begint het er toch wle op te lijken dat Beaker toch niet het ideale huisgenootje is, wat we voor ogen hadden...
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Besouwke
Forumlid
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: Harde plek passagiersstoel

Bericht door Besouwke » 02 aug 2021, 11:14

Ik had precies hetzelfde gevoel toen ik voor de eerste keer met de PHEV naar Frankrijk reed. Het is gewoon geen fijne reisauto. Stoelen zitten voor ff lekker en dan wordt het vervelend. Rammeltjes, klapperende dakrails, herrie met optrekken van de motor (alsof hij opstijgt). Zeer matig spuitwerk en als er een vlieg tegen aan vliegt zit er een deuk of een kras op.

Het is ff wennen.. Als je hoofdzakelijk elektrisch in de stad rijdt, is het een fijne auto.
Ik ga dit jaar nog voor de accu onder garantie, als ik die niet krijg gaat hij eruit.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Harde plek passagiersstoel

Bericht door PHEVlkj » 02 aug 2021, 16:45

Over de bijrijders stoel kan ik niet oordelen, daar hebben wij geen last van. Ook niet in onze vorige auto. Dus het is niet standaard af fabriek zeg maar.

Je kunt het verbruik niet vergelijken met een Prius, die ook nog behoorlijk druppelvormig is.
De Outlander is lomp vierkant en weegt 1850 kilo (mijn modeljaren, ik weet het niet bij het huidige model).
Welk verbruik heb je en welk verbruik zou je verwachten?

Het belangrijkste is het gebruik van het gaspedaal. Als wij naar Zweden rijden met een volle auto hoef ik vanuit midden/zuid Nederland pas ruim voorbij Hamburg te tanken, en dan gaat er nog maar 40 liter in (en zijn er nog 5 over). In het verleden was ik een veel rijder en had ik een verbruik van 1:12,8 op benzine (vertrek met volle accu). In het eerste jaar ben ik naar Oostenrijk gereden met vol gas. Toen werd ik ook niet vrolijk en moest ik op de heenweg al bij de Hünsruck (of zo) tanken. Daarna altijd rond de toegestane snelheid + 9 (vanwege de afwijking) op de Cruise Control. Geen probleem meer.

Ik krijg bijna nooit dat extreme op toeren zijn van de motor. En als het gebeurt gewoon even iets rustiger gas geven, bijvoorbeeld bij het oprijden van de snelweg...En ik ga echt op hele steile bergwegen in Frankrijk, Zweden, Noorwegen en Oostenrijk. Het belangrijkste is om de accu actief met Save en Charge op ongeveer de helft van de lading te houden zolang dat kan, dan heb je veel van de problemen niet en knal je makkelijk over alle heuvels in het middelgebergte.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Harde plek passagiersstoel

Bericht door PHEV2014 » 03 aug 2021, 09:17

Besouwke schreef:
02 aug 2021, 11:14
Het is gewoon geen fijne reisauto. Stoelen zitten voor ff lekker en dan wordt het vervelend. Rammeltjes, klapperende dakrails, herrie met optrekken van de motor (alsof hij opstijgt). Zeer matig spuitwerk en als er een vlieg tegen aan vliegt zit er een deuk of een kras op.
Om het politiek uit te drukken: ik herken dit beeld niet. ;)

Ik heb geen Outlander meer en ben geen Outie-fanboy, maar ik heb de auto altijd als een fijne reisauto ervaren. Op en neer naar Zuid-Frankrijk…. graag nog een paar keer.

Als er iets rammelt of klappert: na (laten) kijken en vastzetten. Verbruik en herrie: check rechtervoet. :mrgreen:

Ik heb genoeg vliegen e.d. van de auto gehaald om een Aziatische maaltijdsalade voor 50 personen te maken. Geen kras of deuk aan overgehouden.

Voor het geld was en is het een prima auto. Zeker als je bedenkt dat de techniek ergens uit 2010 stamt.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46

Re: Harde plek passagiersstoel

Bericht door JohanvdH » 03 aug 2021, 11:25

Ik herken de meeste genoemde punten ook niet in onze Outlander.

Met een rustige rijstijl kom ik op rond de 7 liter per 100km bij 100km/h en een lege accu.
Ook volgeladen op vakantie in Engeland haalden we zonder laden dit verbruik.
Ik ben wel benieuwd wat jullie voor verbruik halen en bij welke rijstijl.

Plaatwerk is wel dun, dat merk ik ook.
Parkeerdeukjes in de deuren loop je vrij gauw op, vandaar dat onze Outlander vaak ergens achteraan in z'n eentje moet staan :-)

Bouwkwaliteit zal minder zijn dan sommige andere merken. Kan wel begrijpen dat je als je uit dezelfde prijsklasse komt je wat meer verwacht maar de onze PHEV's zit het geld meer in de mechaniek dan in de afwerking.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Harde plek passagiersstoel

Bericht door eddam » 03 aug 2021, 17:07

Besouwke schreef:
02 aug 2021, 11:14
Ik had precies hetzelfde gevoel toen ik voor de eerste keer met de PHEV naar Frankrijk reed. Het is gewoon geen fijne reisauto.
Het rijden op zich is heerlijk, als bestuurder dan....
Wat dat betreft geen opmerkingen....
Maar qua rammels en electronica (piepjes bij alles wat je doet, en het overdreven reageren op een bandenwissel) is het niet wat ik gehoopt had, en ook niet wat je bij 1 proefritje ontdekt...
En het verbruik, tsja..dat had ik natuurlijk ook wel hoger ingeschat dan de Priussen, maar krap 1 op 10 met een vouwwagen achter de wagen vindt ik toch wel wat overdreven, al heb ik ok een Galant,Lancer station en een Carisma gehad die hetzelfde presteerden....
Dus was dat eigenlijk ook niet echt een verrassing, al had ik wel op iets gunstiger cijfers gehoopt met alle electronica en vernieuwde techniek...

Dus even resumerend ben ik niet echt ontevreden over Beaker, maar zal de volgende zeker geen Outlander worden..

Weet ik alleen nog niet of er mensen zijn met een vergelijkbare passagiersstoel... ;)
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Harde plek passagiersstoel

Bericht door PHEVlkj » 03 aug 2021, 18:30

Maar deze auto is veel zwaarder dan die andere modellen (Outlander van mij 1.850 kilo, Galant 1.120 kilo). En het verplaatsen van extra gewicht kost extra energie....

En de auto is heel vierkant, dus een hoge CW waarde. En 4WD. Dat kost ook allemaal energie.
Dus ik denk dat al die moderne technieken wel werken, maar dat jouw verwachtingspatroon misschien iets te rooskleurig was. 1:10 met kar is toch niet zo slecht lijkt mij.....

Ik had hiervoor een simpele Volvo V70 (200 PK, 1.750 kilo) automaat op benzine. Die liep standaard bij 130 km/uur 1:9, bij rustig optrekken. Heen en weer naar Oostenrijk kwam ik daar ook op 1:6 uit. Waar de Outlander op 1:12,8 uitkwam was het bij de Volvo 1:9 over precies dezelfde afstand van 360 kilometer retour die ik 3 keer in week reed.

Ik denk dat een BMW X3/X5 ook zomaar 1:6 (zonder kar er achter) rijdt :-)

ps. ik had je vraag over de stoel ook beantwoord :-)

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Harde plek passagiersstoel

Bericht door RX-Men-8 » 04 aug 2021, 11:15

Even terugkomend op de stoel: het lijkt rop dat deze dan is doorgezeten in de polstering en dat je de achterkant van het frame voelt.
Ben je handig, dan kun je een stuk foam op maat snijden en als vulling - maar dan tot en niet over de achterrand - tussenschuiven.

Over de stoelen in het algemeen, ik vind ze beter dan gemiddeld bij Aziatische auto's. De zittingen mogen van mij nog langer maar ik ben lang en dat vind je bij europese auto's ook vaak pas als een meerprijs optie. Mijn vrouw vindt de stoelwangen weer wat knellen, Aziatische heupen zijn blijkbaar wat smaller. Zij heeft een vlak stoelkussentje mee op de lange rit.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

martin07
Forumlid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:07

Re: Harde plek passagiersstoel

Bericht door martin07 » 05 aug 2021, 09:20

Normaal rijden wij 1X per week van Duitsland naar Nederland 180 km enkele reis gemiddeld verbruik 5/100 6.5/100 al naar gelang rijstijl. Motor 2.4 liter auto iets meer dan 2 jaar oud.
Stoel bestuurder vind ik niet al te best bij het instappen netjes zitten na een tijdtje het gevoel dat ik wegzak moet dan weer met mijn achterste in de stoel drukken. Bijrijder heb ik nog nooit horen klagen dat ze niet goed zat of ergens last van had. Auto is op de autobaan lekker snel bij het inhalen verder rij ik als het kan met cruise control. Gemiddelde snelheid 120 en probeer altijd onder de 5000 toeren te rijden.
Verder hoef ik ook niet als eerste bij de stoplichten weg te rijden al gebeurt dit wel heel vaak niet dat ik dit bewust doe maar het gaat gewoon.
Probeer ook met de flippers te werken.
Het plaatwerk is erg dun de auto staat gedeeltelijk onder een eikenboom als het tijd is dat ze naar beneden vallen heb je een deukje in het dak. Heb ze niet allemaal geteld maar wel erg veel. Wat krasjes betreft heb een nieuwe topic gestart over het schoonmaken van de voorkant van de auto.
De stoelen van een Toyota RAV 4 zijn vele malen beter dan in de outlander.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Harde plek passagiersstoel

Bericht door Bmtouring » 05 aug 2021, 09:25

Die stoel is niet in orde, of jullie hebben een hele bijzondere lichaamsbouw :) maar dan zou je het links ook hebben.
Voor mij zijn de wangen juist te breed; ik zit niet 'vast' genoeg om echt ontspannen te rijden, zeker bij wat bochtenwerk.

piepjes zijn deels stil(ler) te krijgen, hier verschillen de meningen over maar zelf heb ik de meeste weggewerkt. Alleen de bestuurder-deur-open-en-op-contact moet ik nog aanpakken, die vind ik overbodig.

Verbruik en de accelleratieloei is grotendeels te beinvloeden met de rijstijl en de eco knop.

Genoeg te zeuren over de auto hoor, maar ik reis er toch graag mee. Zelfs liever dan met de X5 (vaker tanken en dan twee keer zoveel per keer) die toch wel zowat alles aan opties aan boord had. En die kon niet stand-koelen bij een tussenstop (en dat kost dan wel energie maar scheelt instappen in een opgewarmde auto, luxe). Fileverkeer electrisch vind ik een dikke plus.

De 100kmh limiet is gunstig voor de outlander, stuk stiller en zuiniger. Ritje Buitenland is een poosje wennen aan de herrie van banden en wind op de autobahn, vooral bij wisselingen van wegdek valt het even op.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Harde plek passagiersstoel

Bericht door PHEV2014 » 05 aug 2021, 09:51

Bmtouring schreef:
05 aug 2021, 09:25
DieRitje Buitenland is een poosje wennen aan de herrie van banden en wind op de autobahn, vooral bij wisselingen van wegdek valt het even op.
Je muziek staat te zacht! :mrgreen:
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: Harde plek passagiersstoel

Bericht door erichendri » 05 aug 2021, 11:07

Martin, de meter die jij bedoelt is geen toeren teller, overigens draait de
motor max maar 4500 toeren.

Wat betreft de stoel, ik zou dat even bij de dealer bespreken, het hoort in ieder geval niet.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

NoAcars
Forumlid
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jul 2021, 20:42

Re: Harde plek passagiersstoel

Bericht door NoAcars » 15 aug 2021, 23:06

Ik heb hem maar kort, nu net naar Frankrijk geweest. Voorheen een Laguna 2.0 dCi techline gehad en naar 410000km getild. Dat was een super reisauto. Voor de bestuurder! Mijn bijrijdster en vooral de aanhang achterin klaagden ieder jaar steeds meer bij lange reizen. Bij deze Frankrijk rit heb ik geen klachten gehoord van de meerijders. Zelf rijd ik liever de lage Laguna, want de Outlander zwabbert me iets te veel. Komt door de hoge wang 16” banden denk ik. Misschien eens een 18” set lenen. De klimaatregeling is mager in deze auto, maar inderdaad is een airco bij niet lopende motor op een Franse aire bij 31 graden in de zon zeer aangenaam!
Het is jammer dat de laagste aanjaagstand nog steeds veel blaast. Dat zou wel wat minder mogen. Verbruik vind ik in orde op deze reis. Vol beladen, surfplank die veel vangt, trekhaak vol en toch slechts 8,7ltr per 100km. Ik rijd alleen maar in cc stand. Ook in dorpjes met 50. De km teller wijkt wel fors af van gps snelheid vind ik. Zit ca 5 tot 7 km/h tussen. Navigatiesysteem is een drama. Adres moet echt exakt erin. Bv saint-hilaire. Laat niet dat streepje weg. Saint mag niet afkorten naar st. Laat op de borden nu st hilaire staan of op je folder…..dat kostte me belachelijk veel tijd om te ontdekken hoe dit dorpje in de here map geprogrammeerd is. Gelukkig had ik mijn TT los erbij 😀

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Harde plek passagiersstoel

Bericht door PHEV2014 » 18 aug 2021, 21:09

Je kunt (als ik het me goed herinner) in de navi zoeken op een willekeurig deel van de naam.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Plaats reactie