Storing EV systeem bij montage andere banden

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
=>PG<=
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2013, 21:57

Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door =>PG<= » 24 aug 2015, 12:01

Na 34000km en een lekke band moesten wij in Frankrijk twee nieuwe banden aanschaffen om te kunnen terugrijden.
De toyo R37 had een week levertijd en dus zijn twee Continental crosscontact UHP gemonteerd met dezelfde specificaties.

Nu geeft het EV systeem echter continu storing omdat er - volgens de dealer - een rolomtrekverschil zit in voor- en achterbanden.

Nu zijn er twee opties: de voorbanden ook vervangen; in dat geval hebben we 3 nog prima Toyo's over, OF een goede gebruikte toyo zoeken waarmee we de andere drie ook eerst 'op' kunnen rijden.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Dat na een lekke- of klapband feitelijk alle vier de banden vervangen moeten worden?
(tips voor het vinden van een gebruikte Toyo R37 zijn natuurlijk welkom :) )

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door Anko » 24 aug 2015, 12:19

Een dergelijk verhaal is al vaker voorbij gekomen. Blijf het vreemd vinden. Ik heb de 'oude' winterbanden van mijn oude Outlander Diesel mee genomen naar mijn PHEV. Het profiel voor was 3.5 om 4.0 mm. Achter was het 7.5 om 7.5. Geen problemen gehad. Aan het begin van het tweede winterseizoen met de PHEV zijn de achterbanden naar voor gegaan en zijn er twee nieuwe banden op de achteras gekomen. Wederom geen probleem gehad.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

=>PG<=
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2013, 21:57

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door =>PG<= » 24 aug 2015, 15:09

Enig idee onder welke topic? Ik had al van de zoekfunctie gebruik gemaakt maak niks kunnen vinden.

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door veefer » 26 aug 2015, 16:57

In de vakantie 800 km lang (met caravan)een winterband om de rechter achterkant gehad ivm een lekrijden van de originele Toyo band.
Geen probleem gehad er mee.
Kan me voorstellen als het heel veel scheelt in omtrek, maar banden slijten altijd enigszins ongelijk, dus vind het een vreemd verhaal van de dealer.
Zeker als je op 1 as 2 dezelfde hebt.
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door OutSander » 26 aug 2015, 21:38

TS geeft ook aan dat de dealer het wijdt aan een verschil in rolomtrek. Als je inderdaad een andere maat band monteert krijg je een verschil in het aantal omwentelingen. Dit kan de auto signaleren en een storing geven, dat zou me niks verbazen. Profiel van de band heeft hier niets mee te maken. Die verschillen zijn marginaal. Ben benieuwd wat voor maat banden de nieuwe Conti's hebben.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door Anko » 26 aug 2015, 22:28

Kijk (bv) eens op http://www.autodemontagerutte.nl/banden/afrolomtrek/. Daar staat dat afrol omtrek van vervangende banden maximaal -2 tot + 1.5% af mag wijken van de standaard banden. Van wie mag dat niet? Geen idee. Lekker belangrijk, zou ik zeggen. Maar aan de andere kant, het verschil tussen 8 en 2 mm profiel levert een verschil van afrol omtrek van zo'n 3,8 cm op (2 * PI * verschil in straal). Op een 225/55R18 band (met een afrol omtrek van 2,21m) is dat ruim anderhalf procent. Dus zomaar negeren kun je het ook niet. Of dat dan weer tot storingen moet leiden is natuurlijk weer wat anders ....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door OutSander » 27 aug 2015, 08:26

Anko schreef: Van wie mag dat niet? Geen idee.
Zal wel weer bedacht zijn door iemand achter een bureau op een ministerie ergens. Mogelijk heeft het van doen met de kilometerstanden en snelheidsmeter (alhoewel daar volgens mij een behoorlijke marge op mag zitten).

Ik geloof je rekenwerk gelijk Anko, wiskunde is nooit mijn sterkste kant geweest. ;)

Trouwens, ik kreeg EV-storingen omdat mijn kleppen gesteld moesten worden. Is ook vreemd, er is een probleem in je brandstofmotor, die functioneerde bij de melding ook niet meer, en krijg je een melding dat er een storing in het EV-system zit. Als ik die melding had reed de auto vol-electrisch en kreeg geen ondersteuning meer van de ICE. Dus hoe hard is het feit dat het aan de banden ligt.

Heeft de dealer niet nog een paar wielen met Toyo banden zodat je daar eens mee kan gaan rijden? Kijken of er weer een storing optreed dan.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door veefer » 27 aug 2015, 09:28

OutSander schreef:TS geeft ook aan dat de dealer het wijdt aan een verschil in rolomtrek. Als je inderdaad een andere maat band monteert krijg je een verschil in het aantal omwentelingen. Dit kan de auto signaleren en een storing geven, dat zou me niks verbazen. Profiel van de band heeft hier niets mee te maken. Die verschillen zijn marginaal. Ben benieuwd wat voor maat banden de nieuwe Conti's hebben.
Ik ging er in mijn antwoord vanuit dat er wel dezelfde bandmaat en velg gebruikt is, alleen een ander merk, of te wel 18"en 225/55 band. dan zou het m.i. niet heel veel verschil moeten maken. Maar misschien heb ik het wel mis en verschilt de omtrek per merk, ondanks dezelfde maat?
Mijn winterband is van een ander merk, wel dezelfde maat en had maar één andere, wel verschillend afgesleten dan de andere 3, zonder storing.
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

petersakedevries
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2020, 11:44

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door petersakedevries » 12 okt 2020, 11:59

Heel apart allemaal , heb net deze diagnose ontvangen van de dealer..
Auto net een week in bezit.
Met afleveren zijn er 2 nieuwe banden gemonteerd.
Melding EV systeem requarerd licht op en gaat naar verloop van tijd weer uit.
Uitgelezen en auto was oké.
Melding komt weer terug.
Weer uitgelezen en nu de diagnose gesteld.
Er worden nog 2 nieuwe banden gemonteerd om het probleem op te lossen.

Ik ben benieuwd...
Vind het een vreemd verhaal..EV systeem service requarerd zou toch te maken moeten hebben met schakelen tussen benzine en electrisch rijden ?

Sunnyboy
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 sep 2020, 14:45

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door Sunnyboy » 12 okt 2020, 16:58

Ik heb mijn outlander net 3 weken. Bij aflevering zou ik 2 nieuwe achterbanden krijgen. Toen ik de auto kwam halen zag ik ineens dat er 4 nieuwe banden op de auto waren gemonteerd. De reden daarvoor was dat ze 4 dezelfde banden moesten monteren vanwege een foutmelding. Dus het advies is gewoon monteer 4 dezelfde banden en wissel op tijd van voor naar achter zodat de banden gelijkmatig slijten om ze alle 4 tegelijk vervangen.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door eddam » 13 mei 2021, 08:06

Heel raar verhaal idd...
Bij aflevering van mijn auto, vorig jaar, bleken er winterbanden onder te zitten.
Na wat gesteggel hebben ze een set zomerbanden eronder gezet, en de winterbanden in de kofferbak gezet..
Afgelopen winter de winterbanden eronder gezet zonder problemen en rare meldingen.
Vorige week de zomervoorbanden vernieuwd, naar dezelfde maat, maar van MIchelin, en eergisteren, na het wisselen naar het zomerrubber, kwam de melding EV sytem service required...
Contact met de dealer leverde me de opmerking op dat het wel degelijk in de banden zou zitten, maar mij ontgaat elke logica..
Het probleem zou ontstaan door het verschil tussen voor en achter ( merk en maat, wat slechts die paar mm scheelt met de oude banden), maar corect me if I'm wrong, de auto staat nagenoeg het hele jaar in 2 weel drive, wat betekend dat er ook alleen via de voorwielen opgeladen wordt toch?
En buiten dat, elke bandenboer verteld mij dat het juist niet slim is om van voor naar achter te wisselen vanwege de sporing/slijtage, waardoor de wagen instabieler zou worden....
Al met al een verhaal wat mij, als ik het op voorhand geweten zou hebben, met een iets ruimere boog om de Outlander heen zou hebben laten lopen...
Dik 200.000 km in Priussen gereden,maar deze onzin heb ik nog nooit meegemaakt....
De wagen rijdt op zich fantastisch, maar deze "gevoelige" electronica maakt het toch een stuk onaangenamer (lees duurder)..
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door Bmtouring » 13 mei 2021, 08:53

EV system service required is m.i. een algemene melding en wijst niet direct op een specifiek probleem. Er zou een foutmelding uit te lezen moeten zijn die het wel meer toespitst op de oorzaak van de melding. Maar dat blijkt niet altijd het geval helaas.

De melding kan een relatie tot de banden hebben maar niet uitsluitend (foutje in de benzinemotor kan ook tot deze melding leiden). De eerste reactie is zowat altijd om de laatste verandering aan te wijzen als de oorzaak maar er kan al langer iets aan de hand zijn. En als er dan weinig of geen bruikbare foutcodes zijn wordt het gissen op basis van ervaring. En dan maar hopen dat die is gebaseerd op ervaring met de PHEV en niet alleen algemene autotechniek. Want dan krijg je opmerkingen over de tussenbak van het 4x4 systeem en zo (die heeft ie niet) uit de normale 4x4 wereld.

Van wat ik zo her en der lees is dat het op z'n minst nogal een vage relatie is tussen banden en de melding. De een krijgt 'm al snel na een bandenwissel, een ander niet. En allerlei situaties die ontstaan bij (ongelijke) slijtage doen diverse theorieen over rolomtrek ook weer teniet.

Ik neig er naar om het systeem in de auto toch iets meer intelligentie toe te kennen dan men van mij verwacht: als de auto over een langere periode bepaalde waarden als goed aanneemt met een degradatie marge, dan zou een plotselinge verandering tot een melding moeten komen. Bijvoorbeeld een lekken(de) band (en dus ook bij wisselen voor naar achter of oud naar nieuw op 1 hoek of op 1 as) Zo werken basale lekkeband waarschuwingsystemen ook, en die werken dus niet als alle vier de banden langzaam hun druk verliezen. Maar moet toch rekening gehouden zijn met een lekke band? Die kun je dan 'repareren' met het bijgeleverde setje. En als de bedenker daar ophield dan klopt het wel. Maar 4 banden vernieuwen omdat er 1 kapot is kan geen opzet zijn, ook niet voor een PHEV.

Er zit dan dus enig rekenwerk in met wat aannames en toleranties waardoor de ene keer het systeem over de zeik gaat en de andere keer niet. Maar dat terugredeneren blijkt een haast onmogelijke oefening te zijn: teveel verhalen en te weinig feiten. En te lastig onderwerp om even zelf te testen. Tenzij je een bandenboer bent die een paar PHEV's rijdt en de auto's grondig kan uitlezen.

Gevoelig voor het type band blijkt de auto wel te zijn, zou misschien door het hoge gewicht komen in een koets die ontworpen was voor minder accu's aan boord. Dat de auto veel zwaarder is dan je dagelijks door hebt merk je pas als het wegdek minder grip geeft en je snelheid in een bocht wat enthousiast. Er komt veel meer op de banden aan om de boel in het gareel te houden dan het rijgedrag doet vermoeden.

Voor - achter wisselen om gelijkmatig te slijten vind ik de normaalste zaak van de wereld. Hangt wel af van hoever je al versleten banden hebt en welke auto. Bij o.a. BMW slijten de achterbanden binnenkanten altijd sneller vanwege de stand van de banden tov het wegdek. Vaker wisselen dan 1x per jaar dus of laten zitten en per 2 vervangen. De band zal slijten naar belasting en die is verschillend door z'n plaats voor of achter, links of rechts. Dus als je te laat ruilt zijn ze al niet meer gelijk genoeg.

Het rare vind ik dat er mogelijk geen 'reset' knop in zit. Zo van: neem de huidige situatie aan als zijnde het nieuwe nulpunt en reken van daar maar verder. Lijkt me typisch iets dat je dan alleen met originele software of zo zou kunnen en dus naar de dealer moet maar goed, dat is een ander verhaal.

Ik ben begonnen met deze auto op 4 nieuwe banden (allweather) en we zijn nu een jaar verder, zal eens gaan meten hoe het er mee staat en of er verschil is tussen de assen.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door eddam » 13 mei 2021, 09:30

Mij lijkt het dat er inderdaad op zijn minst een reset mogelijk zou moeten zijn..
Zoals je (BMtouring) al zei, is het van de zotte om maar gelijk 4 nieuwe banden eronder te schroeven, waar 2 afdoende zijn....
En zeker als de maten bij oud en nieuw gelijk zijn, zou het afgesleten verschil toch binnen de marge van het toelaatbare moeten zitten.....
Ik blijf het heel vreemd vinden, en denk erover om de winterrubbers er zo maar weer onder te zetten, en kijken of de melding dan wegblijft...

Ergens diep in mijn geheugen meen ik me te herinneren dat er ergens in een instellingsmenu een optie zat waarin een banden-instelling te vinden was...
Heb tot vervelens toe de manuals doorgepluisd, maar kan het niet terugvinden..
Iemand misschien een idee??
Ga er zo nog wel even naar kijken, voor ik de krik weer tevoorschijn haal...
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door erichendri » 13 mei 2021, 09:57

Tsja, banden mogen tot 5% afwijken in de maten en is algemeen bekend.
IK wissel ook altijd mijn banden elke 15000 km, ben niet anders gewend.
Ook nodig bij een full-time 4wd, voor slijt altijd harder dan achter.
Dat je wegligging veranderd door het voor-achter wisselen van de banden is onzin.
Dat bij de aankoop van 2 andere (merk) banden het weggedrag veranderd is wel de waarheid.
Kijk maar de testen na, verschillende remwegen, bochtsnelheden en aquaplaning snelheden etc....
De AT banden op mijn auto hadden nog 5 mm, de reserve (bridgestone winter) nog 3 mm, toch
was zijn omtrek (gemeten) 4 cm groter, vond de visco niet fijn want begon te sperren.
Is ook voor je differentieel niet fijn, die zit er om bochten te compenseren, niet
om continu het omtrek verschil te compenseren.

Dus het advies is gewoon regelmatig te wisselen en dan in 1 keer 4 banden kopen.
Wisselen kan je gewoon zelf voor de deur op een krikje.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door eddam » 13 mei 2021, 13:00

Heb om te testen even de winterbanden voor teruggezet in plaats van de nieuwe zomerrubbers, en idd...geen melding meer...
Bij nameten bleek er dik 1,5 cm verschil in de banden te zitten...
Zit dus niets anders op dan morgen even twee bij te bestellen en de hele zwik te wisselen..
Zal het ook gelijk in de kalender zetten als 3 maandelijks terugkerend pretmomentje...
Met wat mazzel haal de straks de Red Bull tijden.... :P :P
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door Bmtouring » 13 mei 2021, 17:41

3 maanden ?!!? Kun je vast bij de groothandel rechtstreeks inkopen en dan kan een eigen bandenmontage en balanceer apparaat ook nog wel uit....


Niet leuk, dit kost - doe eens een schatting - 110-130 per band incl alles? 450 per keer (in mijn geval per paar jaar).

Ter vergelijk: vele BMW X5 en X3 (de E series vooral, die automaten gingen allemaal rond de 200k km stuk) modellen hadden drama's met de tussenbakken door slijtage, geen onderhoud (want 'lifetime oil' volgens de fabrikant) en dan heb ik het nog niet eens over de differentielen en de automaat zelf. En dát kost vele malen meer bij problemen.

Maar die tussenbakken sleten dus enorm door verschil in voor-achter banden en dan veel op de weg rijden. In het terrein natuurlijk niet maar ja, daar komen die dingen niet. Alleen merkte je dat niet totdat ie de geest gaf.

En BMW vond het normaal, lifetime is tot einde garantieperiode en niet boven de 2 ton kennelijk. Ik heb de mijne bij 4 ton weggedaan (stom stom stom) en die rijdt nog steeds. Diverse klanten die wel tijdig onderhoud pleegden rijden ook nog steeds rond.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door case » 13 mei 2021, 21:23

eddam schreef:
13 mei 2021, 13:00
Heb om te testen even de winterbanden voor teruggezet in plaats van de nieuwe zomerrubbers, en idd...geen melding meer...
Bij nameten bleek er dik 1,5 cm verschil in de banden te zitten...
Zit dus niets anders op dan morgen even twee bij te bestellen en de hele zwik te wisselen..
Zal het ook gelijk in de kalender zetten als 3 maandelijks terugkerend pretmomentje...
Met wat mazzel haal de straks de Red Bull tijden.... :P :P
Heeft je auto TPMS? Als de wielsensoren (in de ventielen) niet goed gekoppeld zijn aan het systeem, kun je ook allerlei vage foutmeldingen krijgen.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door PHEVlkj » 13 mei 2021, 22:08

Het staat in de handleiding van het MMCS. Bij mij pagina 199.

Batch Updating (reeks bijwerken)
Hiermee worden alle vervangingsdata bijgewerkt
voor “Engine Oil” (motorolie), “Oil Filter”
(oliefilter), “Rotate Tires” (banden wisselen),
“Air Purifier” (luchtzuiveringssysteem)
and “Brake System” (remsysteem). Ook
wordt de resterende afstand tot de volgende
vervanging bijgewerkt.
1 Druk op de toets INFO .
Het infomenu wordt weergegeven.
2 Raak Onderhoud aan.
3 Raak Batch aan.
4 Raak Ja aan.

De reeks bijwerken is voltooid.

De auto heeft wel degelijk permanente vierwielaandrijving. De achterste elektromotor doet altijd mee. Datzelfde geldt voor de voorste elektromotor. Alleen de rechtstreekse aandrijving van de motor is afhankelijk van het rijgedrag. Volgens mij heb je daardoor juist wat gelijkmatigere banden.

Ik heb van dit nog nooit last van gehad. Ik heb altijd de originele Toyo laten monteren. Dat zijn uitstekende banden die weinig geluid maken. Ook niet veel verschil tussen voor en achter qua slijtage.

Op mijn eerste auto heb ik met de Originele Toyo (type Toyo PROXES R37 225/55 R18 98 H

Lees verder: https://www.oponeo.nl/band/toyo-proxes- ... gKUF_D_BwE
De inhoud hierboven is het exclusieve eigendom van Oponeo.pl S.A) en een setje Blizzard winterbanden totaal 120.000 km afgelegd. Daarna 25.000 op Michelin Cross climate. Dat werkte ook wel fijn. Die had ik overigens ook op de gok bij Poloneo besteld (want waanzinnig goedkoop€ in BTW voor 4 stuks640,-). Je kunt ze dan bij een plaatselijk bedrijf naar keuze laten bezorgen en monteren. Je hoeft niet zelf met de banden te sjouwen dus. Ik kon zo uit 3 bedrijven kiezen die ik ook al eerder gebruikte. Die kosten (bij mij € 70,-) komen er dan nog bij. De tussentijdse informatie qua verloop van de bestelling laat nog wat te wensen over bij hun, maar verder gaat het prima.

Toen ik deze auto kocht moesten er nieuwe banden op. Op mijn opmerking dat ik de originele gemonteerd wilde hebben moest de dealer wat lachen. Kennelijk ben ik de enige die dat wil, alle anderen betalen bij voor een ander merk. Maar door mijn eerdere ervaring met de lange duurzaamheid wilde ik dat niet. In de totale 120.000 km had ik dus alleen de winterbanden gekocht, want de Toyo's zaten er al onder natuurlijk. Dat vind ik niet duur rijden.
Ook nu weer ben ik heel tevreden over de gelijkmatige slijtage en de stille afrol.

Ik ben geen bandenfluisteraar, want vroeger moest ik bij de Volvo's om de 35.000 km banden vernieuwen.

Als je toch nog nieuwe kunt kopen zou ik de Toyo's aanraden.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Emma1002
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2021, 17:08

Re: Storing EV systeem bij montage andere banden

Bericht door Emma1002 » 20 nov 2021, 17:50

case schreef:
13 mei 2021, 21:23
eddam schreef:
13 mei 2021, 13:00
Heb om te testen even de winterbanden voor teruggezet in plaats van de nieuwe zomerrubbers, en idd...geen melding meer...
Bij nameten bleek er dik 1,5 cm verschil in de banden te zitten...
Zit dus niets anders op dan morgen even twee bij te bestellen en de hele zwik te wisselen..
Zal het ook gelijk in de kalender zetten als 3 maandelijks terugkerend pretmomentje...
Met wat mazzel haal de straks de Red Bull tijden.... :P :P
Heeft je auto TPMS? Als de wielsensoren (in de ventielen) niet goed gekoppeld zijn aan het systeem, kun je ook allerlei vage foutmeldingen krijgen.
Hallo, even vraagje over de EV systeem storing met aanpassing van banden.
Ik lees dat de storing was verdwenen naar de banden aanpassing. Ben benieuwd of voor de bandenwissel de storing continue was.
Heb namelijk ook deze storing. Als de auto start is de storing aanwezig. Als ik 500meter rij, en de auto herstart is de storing verdwenen!
Iemand een idee?

Plaats reactie