Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
-
- Forumlid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 apr 2021, 12:22
Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
Hallo,
HIerbij wil ik me (ons) even voorstellen. Een gezin uit de Bommelerwaard.
Getrouwd (43 & 48), 2 kids van 8 en 5. Vanaf 1993 een setje. We draaien al even mee.
We hebben de "luxe" dat we beiden een auto hebben. Eigenlijk altijd 1 "goede" auto gehad en 1 kroket.
Tot we een jaar of 4-5 geleden een test rit gingen maken voor een vervangende "goede" auto. Stond toen een Mercedes lease auto, en dat hield op.
Keuze was toen al voor een phev te gaan. Test rit in een outlander gedaan. Ik was daar direct helemaal weg van. Ook een proefrit in een opel Ampera. En uiteindelijk heeft die het gewonnen. Deze was prijs technisch en de range interessanter. Na een jaar blijkt het de verkeerde keuze te zijn geweest.
Zicht in de Ampera is 0. Je zit bijna op de grond. Instappen is invallen, uitstappen is uit klimmen. Kids achterin betekend voorstoel naar voren met het gevolg weg comfortabel rijden. Kortom een jaar aangekloot en toen was het genoeg. Electrisch rijden beviel zo goed, woon werk verkeer 40km enkele reis. Dus er is een mercedes B250e gekomen. heen en weer zonder issues. Door de week op het werk opladen. Thuis alleen in het weekend. Goedkoper rijden kan bijna niet.
De kroket (mazda premacy) is ondertussen 18 jaar oud en kan nog wel een paar jaar mee. Maar aan alles merk je dat je in een oude auto rijd. En er is geen plezier met het rijden. Dus toch eens rond kijken. En dan schrik je van de prijzen.
Toch nog steeds een outlander phev in gedachten. Dus daar gingen we toch eerst kijken. Lang verhaal kort. Uiteindelijk 1 gevonden. Wel een met een hoop ervaring, 200.000 km. Ziet er uit als nieuw uit zowel van binnen als buiten. Het vorige baasje lijkt er wel zuinig op te zijn geweest.
Proefrit in gemaakt en eigenlijk was ik direct verkocht. Wel jammer (stom zelfs), dat de electrische klep het niet deed. En dat ze de batterij niet hebben opgeladen. Na wat gebabbel bleek de klep op handmatig te staan. Dus schakelaar om en die gaat weer electrisch. De batterij hebben ze opgeladen (buiten temp 3c) en later hebben ze een fotootje gestuurd en daar kan dan nog 26km uit. 26km zal ik vast niet halen. Al ben ik wel gewend om zuinig te rijden met de ervaring van de Ampera en ook de Mercedes die we nu hebben.
Uiteindelijk hebben we hem dus gekocht. Niet alleen de auto maar ook zeker de garage hebben meegeholpen. Ik voelde me weer koning als klant, werd serieus genomen met de zaken die ik melde. Tijd genoeg. etc. Als ik bij de garage een minder gevoel had dan was hij zeker niet gekocht.
kortom. voeld alles goed. 6 maanden bovag garantie. Extra pakketje gekocht voor een beurtje en een poetsbeurtje. Kortom helemaal heppy.
Wat zijn de plannen met de auto.
Ik werk een paar daagjes in de week op kantoor. Waarbij enkele reis een km of 10 is. Het zou mooi zijn als ik dat met hogere temperaturen electrisch kan halen heen en weer. Verder is het een auto die rondom huis gebruikt gaat worden, boodschapje hier en daar. En voor de langere rit wat de mercedes niet haalt. thuis kunnen we opladen met de oma lader
In de praktijk zal het wellicht 5000 - 10.000 km per jaar worden. Dichter bij de 5000.
Wat is het dan uiteindelijk geworden.
Een Phev uit 2013 met 200.000kn op de klok.
Zwart. Met kanteldakje. Lederen bekleding <- ben daar niet zo'n fan van. tis zomers loeiheet en swinters vriest je kont vast.
Volgende week ophalen.
HIer alvast een paar fotootjes wel van de website van de garage.
Ik heb me aangemeld op het forum voor extra support. Mocht ik tegen zaken aan lopen dan kan ik het forum als soort van handboek gebruiken.
Meeste vragen zullen vast wel beantwoord zijn.
HIerbij wil ik me (ons) even voorstellen. Een gezin uit de Bommelerwaard.
Getrouwd (43 & 48), 2 kids van 8 en 5. Vanaf 1993 een setje. We draaien al even mee.
We hebben de "luxe" dat we beiden een auto hebben. Eigenlijk altijd 1 "goede" auto gehad en 1 kroket.
Tot we een jaar of 4-5 geleden een test rit gingen maken voor een vervangende "goede" auto. Stond toen een Mercedes lease auto, en dat hield op.
Keuze was toen al voor een phev te gaan. Test rit in een outlander gedaan. Ik was daar direct helemaal weg van. Ook een proefrit in een opel Ampera. En uiteindelijk heeft die het gewonnen. Deze was prijs technisch en de range interessanter. Na een jaar blijkt het de verkeerde keuze te zijn geweest.
Zicht in de Ampera is 0. Je zit bijna op de grond. Instappen is invallen, uitstappen is uit klimmen. Kids achterin betekend voorstoel naar voren met het gevolg weg comfortabel rijden. Kortom een jaar aangekloot en toen was het genoeg. Electrisch rijden beviel zo goed, woon werk verkeer 40km enkele reis. Dus er is een mercedes B250e gekomen. heen en weer zonder issues. Door de week op het werk opladen. Thuis alleen in het weekend. Goedkoper rijden kan bijna niet.
De kroket (mazda premacy) is ondertussen 18 jaar oud en kan nog wel een paar jaar mee. Maar aan alles merk je dat je in een oude auto rijd. En er is geen plezier met het rijden. Dus toch eens rond kijken. En dan schrik je van de prijzen.
Toch nog steeds een outlander phev in gedachten. Dus daar gingen we toch eerst kijken. Lang verhaal kort. Uiteindelijk 1 gevonden. Wel een met een hoop ervaring, 200.000 km. Ziet er uit als nieuw uit zowel van binnen als buiten. Het vorige baasje lijkt er wel zuinig op te zijn geweest.
Proefrit in gemaakt en eigenlijk was ik direct verkocht. Wel jammer (stom zelfs), dat de electrische klep het niet deed. En dat ze de batterij niet hebben opgeladen. Na wat gebabbel bleek de klep op handmatig te staan. Dus schakelaar om en die gaat weer electrisch. De batterij hebben ze opgeladen (buiten temp 3c) en later hebben ze een fotootje gestuurd en daar kan dan nog 26km uit. 26km zal ik vast niet halen. Al ben ik wel gewend om zuinig te rijden met de ervaring van de Ampera en ook de Mercedes die we nu hebben.
Uiteindelijk hebben we hem dus gekocht. Niet alleen de auto maar ook zeker de garage hebben meegeholpen. Ik voelde me weer koning als klant, werd serieus genomen met de zaken die ik melde. Tijd genoeg. etc. Als ik bij de garage een minder gevoel had dan was hij zeker niet gekocht.
kortom. voeld alles goed. 6 maanden bovag garantie. Extra pakketje gekocht voor een beurtje en een poetsbeurtje. Kortom helemaal heppy.
Wat zijn de plannen met de auto.
Ik werk een paar daagjes in de week op kantoor. Waarbij enkele reis een km of 10 is. Het zou mooi zijn als ik dat met hogere temperaturen electrisch kan halen heen en weer. Verder is het een auto die rondom huis gebruikt gaat worden, boodschapje hier en daar. En voor de langere rit wat de mercedes niet haalt. thuis kunnen we opladen met de oma lader
In de praktijk zal het wellicht 5000 - 10.000 km per jaar worden. Dichter bij de 5000.
Wat is het dan uiteindelijk geworden.
Een Phev uit 2013 met 200.000kn op de klok.
Zwart. Met kanteldakje. Lederen bekleding <- ben daar niet zo'n fan van. tis zomers loeiheet en swinters vriest je kont vast.
Volgende week ophalen.
HIer alvast een paar fotootjes wel van de website van de garage.
Ik heb me aangemeld op het forum voor extra support. Mocht ik tegen zaken aan lopen dan kan ik het forum als soort van handboek gebruiken.
Meeste vragen zullen vast wel beantwoord zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- JohanvdH
- Forumlid
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
- Locatie: Wageningen
Re: Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
Welkom op het forum!
Zwart staat de Outlander toch best goed
Bestaat er wel BOVAG garantie op auto's die meer dan 160K hebben gereden?
Zwart staat de Outlander toch best goed

Bestaat er wel BOVAG garantie op auto's die meer dan 160K hebben gereden?
-
- Forumlid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 apr 2021, 12:22
Re: Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
Hallo Johan,
Blijkbaar. Anders was het no go geweest. Ze geven alleen geen jaar garantie met een extra pakket omdat de auto ouder is dan 7 jaar. Daar hebben we naar gevraagd omdat ze extra pakketen aan bieden met 1 jaar garantie. Wij hebben dus alleen de 6 maanden bovag garantie.
Blijkbaar. Anders was het no go geweest. Ze geven alleen geen jaar garantie met een extra pakket omdat de auto ouder is dan 7 jaar. Daar hebben we naar gevraagd omdat ze extra pakketen aan bieden met 1 jaar garantie. Wij hebben dus alleen de 6 maanden bovag garantie.
- JohanvdH
- Forumlid
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
- Locatie: Wageningen
Re: Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
Ik kan de maximale kilometerstand eis voor BOVAG garantie ook nergens meer terugvinden dus die zal wel niet meer bestaan.
Verder verwacht ik niet dat je van de garantie gebruik zal hoeven te maken.
Veel plezier met de Outlander!
Verder verwacht ik niet dat je van de garantie gebruik zal hoeven te maken.
Veel plezier met de Outlander!
-
- Forumlid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 apr 2021, 12:22
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 714
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
vastgevroren en verschroeide konten, daar heb je voorverwarming en voorkoeling voor. Wel even op tijd aan denken maar verder ideaal.
veel plezier er mee!
veel plezier er mee!
-
- Forumlid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 apr 2021, 12:22
Re: Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
Inderdaad. Bij de Ampera was dit ook het geval. En dan vaak : oops vergeten.
Op zich achterin is het wel fijn voor de kids. Die kunnen er nog wel eens een rommel van maken. Doekje erover heen en tis weer schoon.
Meen elk jaar even invetten, volgens mij hebben we nog zo'n potje vet voor de bekleding liggen.
Op zich achterin is het wel fijn voor de kids. Die kunnen er nog wel eens een rommel van maken. Doekje erover heen en tis weer schoon.
Meen elk jaar even invetten, volgens mij hebben we nog zo'n potje vet voor de bekleding liggen.
-
- Forumlid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 apr 2021, 12:22
Re: Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
Morgen de wagen ophalen. Altijd leuk.
Ondertussen heb ik best wat filmpje op youtube zitten kijken van unplugged EV.
Ik ga de bmu reset proberen d-easy manier meen ik.
Heb zo'n dongle besteld om te kijken hoe en wat. Dus niet alleen de info van de gom. Maar ook de informatie van batterij.
Na het weekend komt het binnen dus in de loop van volgende week eens testen.
Ondertussen heb ik best wat filmpje op youtube zitten kijken van unplugged EV.
Ik ga de bmu reset proberen d-easy manier meen ik.
Heb zo'n dongle besteld om te kijken hoe en wat. Dus niet alleen de info van de gom. Maar ook de informatie van batterij.
Na het weekend komt het binnen dus in de loop van volgende week eens testen.
- JohanvdH
- Forumlid
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
- Locatie: Wageningen
Re: Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
Interessant dat je de BMU reset gaat proberen.
Om het resultaat goed te kunnen beoordelen zou je eigenlijk eerst een paar keer de accu volledig moeten opladen en dan een rit maken waarbij je middels de dagteller meet na hoeveel kilometer de accu leeg is en de auto overschakelt naar de brandstofmotor.
Als je dan na de BMU reset met een volle accu weer dezelfde rit(ten) maakt en weer met de dagteller meet heb je een goed inzicht van de mogelijke verbetering in actieradius na de reset.
De afstand die nog op stroom kan worden gereden die door de auto zelf wordt ingeschat (de guessometer) is niet betrouwbaar en leunt erg op hoe je daarvoor hebt gereden.
Succes met het ophalen van de auto, heb net nog even bij Stern op de site gekeken en hij ziet er voor die kilometerstand nog erg goed uit!
Groet,
Johan
Om het resultaat goed te kunnen beoordelen zou je eigenlijk eerst een paar keer de accu volledig moeten opladen en dan een rit maken waarbij je middels de dagteller meet na hoeveel kilometer de accu leeg is en de auto overschakelt naar de brandstofmotor.
Als je dan na de BMU reset met een volle accu weer dezelfde rit(ten) maakt en weer met de dagteller meet heb je een goed inzicht van de mogelijke verbetering in actieradius na de reset.
De afstand die nog op stroom kan worden gereden die door de auto zelf wordt ingeschat (de guessometer) is niet betrouwbaar en leunt erg op hoe je daarvoor hebt gereden.
Succes met het ophalen van de auto, heb net nog even bij Stern op de site gekeken en hij ziet er voor die kilometerstand nog erg goed uit!
Groet,
Johan
-
- Forumlid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 apr 2021, 12:22
Re: Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
Eerste dag erop zitten met de outlander. Hele fijne wagen. En je merkt niet dat hij al aardig wat ervaring heeft (204k). Rijd heerlijk. Het eerste waar ik aan moest denken wat de Ampera. Die hebben we natuurlijk ook gehad, en daar hadden we ook zo'n gevoel van : relaxed. Hier ook. Heerlijk rustig aan. Ook blij verrast met het geluid van het audio systeem, klapperend het dorp in
De vrouw kan Anouk dus flink laten knallen in de auto.
En dat schuifdakje.. heerlijk..
En nog een meevaller, er zit een trekhaak op. Wisten we niet, en tja je gebruikt het bijna nooit maar toch wilden we er 1 op laten zetten.
Dus bij de garage gevraagd voor een trekhaak. Komt de verkoper met een blauw zakje aan, kijk wat we nog vonden in de auto!
Een trekhaak dus
.
Wat mij opvalt als ik het vergelijk met de Ampera is dat wanneer je de auto in save zet je elektrisch bereik groeit. Dit heb ik bij de ampera niet gezien.
Verder de standaard Japanse trekjes, de bijrijders stoel die bijna niet in te stellen is. De bestuurders stoel elektrisch, bijrijders stoel nada.
Een klaxon die niet zou mistaan in een lupo.
Overal heen knopjes en dingetjes.
En je telefoon niet te pairen met de auto via de Remote Control app. Code 1104. software update nodig blijkbaar. Dus voorverwarmen gaat nog ff niet. Gelukkig zitten we in de lente. Dus voor de winter maar even een update regelen bij de dealer.
Bij de ampera kon je de auto voorverwarmen met de sleutel. Volgens mij zit dat bij de outlander niet ingebakken?
Verder is het nu ruzie maken wie de auto oplaad. We hebben een volledige elektrische auto en een Phev
.
Het vorige (en eerste) baasje is zuinig op de auto geweest dat is 1 ding wat zeker is. Ziet en voelt als NIEUW uit zowel van binnen als buiten. Niet in gerookt, dat is wel fijn. Die stank krijg je er niet uit.
via bol.com een (goedkope) odb2 Dongel gekocht. Echter ondersteunt watchdog Phev deze niet. Ik was eigenwijs, dacht ik hoef geen dure te hebben want protocol is protocol. fout natuurlijk...
Dus maar een nieuwe bestellen straks de website bekijken welke ondersteunt word.
Had nog een oude android tablet op zolder liggen dus die er voor gebruikt. Wij gebruiken zelf iPhone en hebben dus ook geen android telefoons. Misschien dat ik marktplaats even afstruin voor een goedkoper telefoon.
Dus meten is weten duurt nog een paar dagen.
verder gaan we hem een beetje aankleden naar onze zin. Beetje eigen maken.
Hebben een rubberen mat in de kofferbak met opdruk.
[voorbeeld]
Een rirtuals auto perfume geur dingetje. Een fijn ruikend gebalanceerd luchtje in de auto is wel fijn.
[voorbeeld]
Voor de kids nince premium luxe en stevige autostoel organizer
[voorbeeld]

En dat schuifdakje.. heerlijk..
En nog een meevaller, er zit een trekhaak op. Wisten we niet, en tja je gebruikt het bijna nooit maar toch wilden we er 1 op laten zetten.
Dus bij de garage gevraagd voor een trekhaak. Komt de verkoper met een blauw zakje aan, kijk wat we nog vonden in de auto!
Een trekhaak dus

Wat mij opvalt als ik het vergelijk met de Ampera is dat wanneer je de auto in save zet je elektrisch bereik groeit. Dit heb ik bij de ampera niet gezien.
Verder de standaard Japanse trekjes, de bijrijders stoel die bijna niet in te stellen is. De bestuurders stoel elektrisch, bijrijders stoel nada.
Een klaxon die niet zou mistaan in een lupo.
Overal heen knopjes en dingetjes.
En je telefoon niet te pairen met de auto via de Remote Control app. Code 1104. software update nodig blijkbaar. Dus voorverwarmen gaat nog ff niet. Gelukkig zitten we in de lente. Dus voor de winter maar even een update regelen bij de dealer.
Bij de ampera kon je de auto voorverwarmen met de sleutel. Volgens mij zit dat bij de outlander niet ingebakken?
Verder is het nu ruzie maken wie de auto oplaad. We hebben een volledige elektrische auto en een Phev

Het vorige (en eerste) baasje is zuinig op de auto geweest dat is 1 ding wat zeker is. Ziet en voelt als NIEUW uit zowel van binnen als buiten. Niet in gerookt, dat is wel fijn. Die stank krijg je er niet uit.
via bol.com een (goedkope) odb2 Dongel gekocht. Echter ondersteunt watchdog Phev deze niet. Ik was eigenwijs, dacht ik hoef geen dure te hebben want protocol is protocol. fout natuurlijk...

Had nog een oude android tablet op zolder liggen dus die er voor gebruikt. Wij gebruiken zelf iPhone en hebben dus ook geen android telefoons. Misschien dat ik marktplaats even afstruin voor een goedkoper telefoon.
Dus meten is weten duurt nog een paar dagen.
verder gaan we hem een beetje aankleden naar onze zin. Beetje eigen maken.
Hebben een rubberen mat in de kofferbak met opdruk.
[voorbeeld]
Een rirtuals auto perfume geur dingetje. Een fijn ruikend gebalanceerd luchtje in de auto is wel fijn.
[voorbeeld]
Voor de kids nince premium luxe en stevige autostoel organizer
[voorbeeld]
-
- Nieuw forumlid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 mar 2021, 20:06
Re: Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
Hi Dani,
Mooi exemplaar heb je!
Ik heb op Ali Express een dongel besteld.
Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0/3.0/WIFI OBD2 Scanner Voor Android/IOS Auto Elm 327 Diagnostisch hulpprogramma voor auto'sCodelezer ELM327 V2.1 Codelezer
Werkt als een tierelier! Kostte me € 14.50.
Mooi exemplaar heb je!
Ik heb op Ali Express een dongel besteld.
Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0/3.0/WIFI OBD2 Scanner Voor Android/IOS Auto Elm 327 Diagnostisch hulpprogramma voor auto'sCodelezer ELM327 V2.1 Codelezer
Werkt als een tierelier! Kostte me € 14.50.
Sinds 11 maart 2021 eigenaar Mitsubishi Outlander PHEV Business Edition 2015 (Silky White) 

- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 714
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
Is al veel geschreven over het koppelen van die app. Zoals gezegd de code waarvan de lengte aangeeft of die nieuw of oud is. Maar ook onverwachte dingen als je locatie die aan moet staan op je telefoon (tenminste bij mij tegenwoordig, voorheen (geen auto update tussendoor gehad) niet) en nog wat procedure dingetjes die je netjes moet volgen en dan kan het na een paar keer opeens toch werken.
Fijn dat er voorzichtig mee omgegaan is, je eigen krassen en rommel is toch minder erg dan andermans sporen in je auto.
Fijn dat er voorzichtig mee omgegaan is, je eigen krassen en rommel is toch minder erg dan andermans sporen in je auto.
-
- Forumlid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 apr 2021, 12:22
Re: Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
Dank jullie.
Ondertussen heeft ze de eerste dagen elektrisch heen en weer kunnen rijden. Dus dat is al fijn
Tis ook maar een 20km heen en weer.
Zoals het er nu uitziet zal er (lang) niet zo vaak getankt hoeven te worden als met de oude auto.
Ondertussen heeft ze de eerste dagen elektrisch heen en weer kunnen rijden. Dus dat is al fijn

Zoals het er nu uitziet zal er (lang) niet zo vaak getankt hoeven te worden als met de oude auto.
-
- Forumlid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 apr 2021, 12:22
Re: Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
getracht de bmu te resetten. Diverse pogingen gedaan maar helaas. d-easy manier.
Geen verschil, ook niet de foutmelding die je moet krijgen.
misschien volgend weekend de andere methode proberen linguïst of iets.
we halen nu 30 km op de batterij 50 - 80 km weg.
Geen verschil, ook niet de foutmelding die je moet krijgen.
misschien volgend weekend de andere methode proberen linguïst of iets.
we halen nu 30 km op de batterij 50 - 80 km weg.
-
- Forumlid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 apr 2021, 12:22
Re: Gegroet vanuit het zuie (vanuit Utrecht gezien, nie vanuit Eindhoven)
Tis inderdaad genieten in de auto. Erg fijn om mee op pad te zijn.
dat schuifkantel dakje is ook erg fijn. Stuk minder claustrofobisch
En vanmiddag heerlijk open.
Voor alsnog zijn de pogingen om de bmu te resetten opgeschort. Er is meer in het leven dan een paar km meer op een lading.
En we hebben al een volledige elektrische, dus we sponsoren hier de lokale Esso maar, al is het bijzonder weinig
Nog niet hoeven tanken sinds we hem hebben.
dat schuifkantel dakje is ook erg fijn. Stuk minder claustrofobisch

Voor alsnog zijn de pogingen om de bmu te resetten opgeschort. Er is meer in het leven dan een paar km meer op een lading.
En we hebben al een volledige elektrische, dus we sponsoren hier de lokale Esso maar, al is het bijzonder weinig
