Ja spannend idd, heb 't idee dat 't wel goed komt. M'n dealer gaf al een paar keer aan wanneer 't op 't randje zit, dat ze dan vaak wel coulant zijn. In fora heb ik ook nog weleens over gelezen dat 't helpt om zelf bij MNL een vraag dan wel verzoek in 't dienen. Dan weten ze nog meer dat je als eigenaar er echt op zit wachten etc.
Garantie accu
-
- Forumlid
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52
Re: Garantie accu
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM
2,3 L/100KM
Re: Garantie accu
Wil ook mijn info even delen met een cell-smoothing 2 dagen geleden van mijn PHEV MY12-2013 met 120k op de teller.
Het bereik was de afgelopen maanden niet geweldig, ca. 18 (echte) km's op een volle accu. Afgelopen zomer ongeveer 25 km.
Heb heel veel interessante info gelezen op dit forum en dus ook een OBD2 voor de PHEV Whatchdog aangeschaft voor een tientje. Mooie informatie krijg je daar dan ook uit. Afgelopen zomer was de accu capaciteit ongeveer 27,5 Ah (dec 2019 bij aanschaf 29,5 Ah), voor de reguliere beurt deze week gezakt naar 26,1 Ah. Aangegeven bij de dealer (Herwers Apeldoorn) dat het bereik wel erg krap werd en ze hebben een gratis test en cell-smoothing gedaan icm de beurt (idd een nachtje overblijven).
Blijkt de capaciteit toch nog gestegen met 1,9 Ah naar 28,0 Ah. Ik heb nu nog een jaar te gaan (8 jaar) dus het wordt wel spannend, gaan we onder de 26,0 Ah komen en gaan ze voor de eventuele garantiebepaling dan opnieuw eerst een cell-smoothing doen en moet 'ie daarna onder de 26,0 Ah uitkomen om een nieuwe accu te kunnen krijgen. Je zou bijna zeggen "hoe krijg ik 'm er zo veel mogelijk onder" maar dat klinkt niet zo duurzaam. Ben heel benieuwd. Ik rij zo'n 15.000 per jaar waarvan 80% elektrisch. Ik laad gewoon thuis (16A) en nooit aan de snellader. Was eigenlijk benieuwd of er gegevens zijn waaruit je de 'degradatie' van de accu kunt herleiden o.b.v. gereden km's en bv wijze van laden? Waarschijnlijk een ingewikkeld verhaal, dan zouden we met z'n allen informatie moeten delen. MN zal die info vast hebben maar dat zal nog wel niet 'gelekt' zijn? Dat wordt duimen dus. En als het niet lukt ben ik wel nieuwsgierig naar de reset van de SOC en SOH waarmee de accu van 27 Ah naar 35 Ah ging (en lange tijd bleef) of zoiets las ik? Ik kan het me bijna niet voorstellen, dan zouden we daar allemaal voor gaan toch? Kun je een reset van de SOC en SOH dan ook met de MUT-3 tool doen? Die kun je voor rond de €400 kopen zag ik. Ook wel leuk dan met een paar PHEV rijders in de buurt om te delen...
Het bereik was de afgelopen maanden niet geweldig, ca. 18 (echte) km's op een volle accu. Afgelopen zomer ongeveer 25 km.
Heb heel veel interessante info gelezen op dit forum en dus ook een OBD2 voor de PHEV Whatchdog aangeschaft voor een tientje. Mooie informatie krijg je daar dan ook uit. Afgelopen zomer was de accu capaciteit ongeveer 27,5 Ah (dec 2019 bij aanschaf 29,5 Ah), voor de reguliere beurt deze week gezakt naar 26,1 Ah. Aangegeven bij de dealer (Herwers Apeldoorn) dat het bereik wel erg krap werd en ze hebben een gratis test en cell-smoothing gedaan icm de beurt (idd een nachtje overblijven).
Blijkt de capaciteit toch nog gestegen met 1,9 Ah naar 28,0 Ah. Ik heb nu nog een jaar te gaan (8 jaar) dus het wordt wel spannend, gaan we onder de 26,0 Ah komen en gaan ze voor de eventuele garantiebepaling dan opnieuw eerst een cell-smoothing doen en moet 'ie daarna onder de 26,0 Ah uitkomen om een nieuwe accu te kunnen krijgen. Je zou bijna zeggen "hoe krijg ik 'm er zo veel mogelijk onder" maar dat klinkt niet zo duurzaam. Ben heel benieuwd. Ik rij zo'n 15.000 per jaar waarvan 80% elektrisch. Ik laad gewoon thuis (16A) en nooit aan de snellader. Was eigenlijk benieuwd of er gegevens zijn waaruit je de 'degradatie' van de accu kunt herleiden o.b.v. gereden km's en bv wijze van laden? Waarschijnlijk een ingewikkeld verhaal, dan zouden we met z'n allen informatie moeten delen. MN zal die info vast hebben maar dat zal nog wel niet 'gelekt' zijn? Dat wordt duimen dus. En als het niet lukt ben ik wel nieuwsgierig naar de reset van de SOC en SOH waarmee de accu van 27 Ah naar 35 Ah ging (en lange tijd bleef) of zoiets las ik? Ik kan het me bijna niet voorstellen, dan zouden we daar allemaal voor gaan toch? Kun je een reset van de SOC en SOH dan ook met de MUT-3 tool doen? Die kun je voor rond de €400 kopen zag ik. Ook wel leuk dan met een paar PHEV rijders in de buurt om te delen...
PHEV Instyle+ MY 10-2013
Re: Garantie accu
18km en toch niet onder de limiet vind ik wel opvallend laag eigenlijk. Toen de mijne er net onder zat haalde ik nog de 25 a 30 wel. Maar dat is anderzijds ook wel een beetje een vaag gedoe met die guess-o-meter en de werkelijke km's met welke rijstijl en zo.
Ik heb nog niks consistents gevonden m.b.t. tot laadwijze en accu degradatie. De mijne heeft nooit anders gekend dan de 10A standaard lader en is dagelijks leeggereden en opgeladen geweest. Het eigen BMS heeft dus alles zelf moeten regelen al die tijd en B5 is regelmatig gebruikt maar niet altijd. Dus deze laadstrategie is niet per se beter voor de accu dan vaker 16A laden of nooit B standen gebruiken.
Is ook weer zo'n vaag iets want er zijn natuurlijk niet alleen de variatie in mogelijkheden maar ook de frequentie van het gebruik er van plus de momenten van laden die bij iedereen varieren.
Kortom: gaan we niet definitief kunnen vaststellen vrees ik. Maar wel prima voer voor veel forumdiscussies en websites.
Dat delen van PHEV specifieke apparatuur doen we via de dealers. Dan hebben die toch nog iets bijzonders te bieden en kunnen ze klanten (en omzet) behouden zonder het te moeten aftroggelen met simpel werk in een wollig marketing jasje.
Echt diep in de krochten van de software duiken werkt ook met MUT niet lekker, je kunt in ieder geval niet simpelweg wat knoppen drukken en een procedure klaar hebben. Op de knoppen staat het niet, en er is geen echte handleiding of procedureboek van waardoor je weet wat je doet. Je hebt dus wel wat ingredienten maar dat maakt nog geen lekkere taart.
En dan is het delen van apparatuur niet erg zinvol want je moet individueel toch weer een hoop taarten maken voordat die ene lekkere lukt. En doe je dat voor anderen, dan moet je daar fors tijd in investeren en daar staat wat tegenover. Pas na vele PHEV's heb je het dan in de vingers om het echt betrouwbaar voor een ander te kunnen doen. (ervaring mee, ik deed BMW's) Je wilt ook niet dat een PHEV niet meer van je stoep afkomt doordat je ergens een vinkje verkeerd hebt gezet en de procedure niet kent om die module weer te activeren...
Niettemin: informatie delen is natuurlijk altijd goed en nog leuk ook. Hou je accu in de gaten, ik verwacht wel dat je het binnen een jaar onder de limiet zult zien zakken. De watchdog dongle/app helpt je in ieder geval te voorkomen dat je vergeefs steeds een test moet laten doen om te weten waar je staat. Zelf temperatuur meten voordat je naar de huisarts gaat zeg maar, want die doet dat als eerste en stuurt je meteen naar huis als je geen koorts hebt.
Ik heb nog niks consistents gevonden m.b.t. tot laadwijze en accu degradatie. De mijne heeft nooit anders gekend dan de 10A standaard lader en is dagelijks leeggereden en opgeladen geweest. Het eigen BMS heeft dus alles zelf moeten regelen al die tijd en B5 is regelmatig gebruikt maar niet altijd. Dus deze laadstrategie is niet per se beter voor de accu dan vaker 16A laden of nooit B standen gebruiken.
Is ook weer zo'n vaag iets want er zijn natuurlijk niet alleen de variatie in mogelijkheden maar ook de frequentie van het gebruik er van plus de momenten van laden die bij iedereen varieren.
Kortom: gaan we niet definitief kunnen vaststellen vrees ik. Maar wel prima voer voor veel forumdiscussies en websites.
Dat delen van PHEV specifieke apparatuur doen we via de dealers. Dan hebben die toch nog iets bijzonders te bieden en kunnen ze klanten (en omzet) behouden zonder het te moeten aftroggelen met simpel werk in een wollig marketing jasje.
Echt diep in de krochten van de software duiken werkt ook met MUT niet lekker, je kunt in ieder geval niet simpelweg wat knoppen drukken en een procedure klaar hebben. Op de knoppen staat het niet, en er is geen echte handleiding of procedureboek van waardoor je weet wat je doet. Je hebt dus wel wat ingredienten maar dat maakt nog geen lekkere taart.
En dan is het delen van apparatuur niet erg zinvol want je moet individueel toch weer een hoop taarten maken voordat die ene lekkere lukt. En doe je dat voor anderen, dan moet je daar fors tijd in investeren en daar staat wat tegenover. Pas na vele PHEV's heb je het dan in de vingers om het echt betrouwbaar voor een ander te kunnen doen. (ervaring mee, ik deed BMW's) Je wilt ook niet dat een PHEV niet meer van je stoep afkomt doordat je ergens een vinkje verkeerd hebt gezet en de procedure niet kent om die module weer te activeren...
Niettemin: informatie delen is natuurlijk altijd goed en nog leuk ook. Hou je accu in de gaten, ik verwacht wel dat je het binnen een jaar onder de limiet zult zien zakken. De watchdog dongle/app helpt je in ieder geval te voorkomen dat je vergeefs steeds een test moet laten doen om te weten waar je staat. Zelf temperatuur meten voordat je naar de huisarts gaat zeg maar, want die doet dat als eerste en stuurt je meteen naar huis als je geen koorts hebt.
Re: Garantie accu
Het is idd erg beperkt met die 18km, bij de dealer reageren ze er verder niet op (begrijp ik vanuit hun oogpunt ook wel weer). Bij verkoop was de uitspraak dat 25-30 km haalbaar is (afhankelijk van het weer uiteraard en airco/kachel gebruik). Dat een airco icm kou vervolgens 25% accu capaciteit kost was voor mij wel een verrassing. We rijden dus vaak met de kachel uit en de jas aan, het is een sport hè. En het reguliere woonwerk halen we er (nu) nog net mee!
Goed om te weten dat de MUT wrs een te complexe oplossing is. Ik dacht inderdaad dat het met een paar drukken op een knopje klaar zou zijn, blijkbaar niet dus. En de dealer mag van mij ook best wat verdienen hoor. Herwers Apeldoorn pakt het m.i. ook prima op.
We blijven dan maar gewoon rijden, laden (leuk ook met zonnepaneeltjes op het dak) en meten met de PHEV Whatchdog .
Overigens is de PHEV een hele fijne auto vind ik. Had hiervoor een V70 type3 maar ik vind het zeker geen verkeerde overstap. En ondanks de discussies over het milieu (en die snap ik ook wel) denk ik dat de ontwikkeling in de elektrische auto op deze manier wel stappen maakt en dan moeten we wel durven beginnen toch? Als iedereen in zijn dieseltje blijft rijden komen we er ook niet (denk ik).
We gaan zien of we het halen met de accu garantie. Ik laat het tzt wel weten.
Goed om te weten dat de MUT wrs een te complexe oplossing is. Ik dacht inderdaad dat het met een paar drukken op een knopje klaar zou zijn, blijkbaar niet dus. En de dealer mag van mij ook best wat verdienen hoor. Herwers Apeldoorn pakt het m.i. ook prima op.
We blijven dan maar gewoon rijden, laden (leuk ook met zonnepaneeltjes op het dak) en meten met de PHEV Whatchdog .
Overigens is de PHEV een hele fijne auto vind ik. Had hiervoor een V70 type3 maar ik vind het zeker geen verkeerde overstap. En ondanks de discussies over het milieu (en die snap ik ook wel) denk ik dat de ontwikkeling in de elektrische auto op deze manier wel stappen maakt en dan moeten we wel durven beginnen toch? Als iedereen in zijn dieseltje blijft rijden komen we er ook niet (denk ik).
We gaan zien of we het halen met de accu garantie. Ik laat het tzt wel weten.
PHEV Instyle+ MY 10-2013
-
- Forumlid
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Re: Garantie accu
Airco staat vaak verborgen aan zonder dat je het lampje ziet branden.
Dat is vooral het geval op standje "auto" en als je voorruit stand selecteerd.
Eric
Dat is vooral het geval op standje "auto" en als je voorruit stand selecteerd.
Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.
Re: Garantie accu
Wat zeg je ons nou? AC kan aan staan zonder het sneeuwvlokje in het schermpje?
Ik heb wel gelezen dat de AC ook gebruikt wordt voor het koelen van de accu maar dat deze ook aan kan zonder het symbooltje in het schermpje is mij nieuw.
Ik rij eigenlijk altijd met de AC uit (geen vlokje dus) want bij korte ritten vind ik het werk (en energie) die het systeem gaat doen om de boel op ingestelde temperatuur te krijgen veelal niet nodig. (geldt ook voor verwarming trouwens).
Kan me voorstellen dat de almachtige PHEV deep-one (1) die instelling van de simpele sterveling achter het stuur negeert en toch inschakelt bij te warm accupakket. Maar dan moet de klimaatverandering toch wel erg zijn veroorzaakt door al die andere bewegende dingen op de wegen. Of de centrales die ons van stroom voorzien natuurlijk, dat kan wel maar daar hebben we het liever niet over.
(1) PHEV deep-one is de geprogammeerde ziel van de Outlander die zorgt voor de aandrijflijn. Gewone stervelingen kunnen vanalles instellen en bedenken maar uiteindelijk is Deep-One toch de almachtige die het accupakket bewaakt. De PHEV heeft wel degelijk een egocentrische, zelf-voorzienende en alles-ontziende-uit-overlevingsdrang-gedreven ziel, zo blijkt maar weer.
alles met een knipoog hè, tegen de tijd dat we alles écht weten is onze tijd op.
Ik heb wel gelezen dat de AC ook gebruikt wordt voor het koelen van de accu maar dat deze ook aan kan zonder het symbooltje in het schermpje is mij nieuw.
Ik rij eigenlijk altijd met de AC uit (geen vlokje dus) want bij korte ritten vind ik het werk (en energie) die het systeem gaat doen om de boel op ingestelde temperatuur te krijgen veelal niet nodig. (geldt ook voor verwarming trouwens).
Kan me voorstellen dat de almachtige PHEV deep-one (1) die instelling van de simpele sterveling achter het stuur negeert en toch inschakelt bij te warm accupakket. Maar dan moet de klimaatverandering toch wel erg zijn veroorzaakt door al die andere bewegende dingen op de wegen. Of de centrales die ons van stroom voorzien natuurlijk, dat kan wel maar daar hebben we het liever niet over.
(1) PHEV deep-one is de geprogammeerde ziel van de Outlander die zorgt voor de aandrijflijn. Gewone stervelingen kunnen vanalles instellen en bedenken maar uiteindelijk is Deep-One toch de almachtige die het accupakket bewaakt. De PHEV heeft wel degelijk een egocentrische, zelf-voorzienende en alles-ontziende-uit-overlevingsdrang-gedreven ziel, zo blijkt maar weer.
alles met een knipoog hè, tegen de tijd dat we alles écht weten is onze tijd op.
Re: Garantie accu
The Deep One is er van overtuigd dat verwarmen het best gaat met de verbrandingsmotor, maar vooral is ie heel heel bang voor een lege benzinetank
Re: Garantie accu
Toch verbaas ik me nog regelmatig over die strategie van verwarming met of zonder motor. Soms start ie de boel meteen en even later gaat ie weer uit terwijl het niet warm is en trek ik dus de accu sneller leeg (denk ik).
Net of ie er na het starten en x minuten draaien (standaard warmup) bedenkt dat er een elctrische verwarmingsdinges in zit en de motor niet aan had gehoeven.
Dat was met de oude accu ook al zo, anders dan het getalletje rijkweidte geen verschil verder. Al merk ik nu vaker op dat er onderweg nog wel eens een km rijbereik bij komt als ik al een tijd 'leeg' rij. Zonder heuvels of druk verkeer. Gewoon op de cruise door vlak land.
Net of ie er na het starten en x minuten draaien (standaard warmup) bedenkt dat er een elctrische verwarmingsdinges in zit en de motor niet aan had gehoeven.
Dat was met de oude accu ook al zo, anders dan het getalletje rijkweidte geen verschil verder. Al merk ik nu vaker op dat er onderweg nog wel eens een km rijbereik bij komt als ik al een tijd 'leeg' rij. Zonder heuvels of druk verkeer. Gewoon op de cruise door vlak land.
-
- Forumlid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03
Re: Garantie accu
Over de verwarming, met elektrische verwarming, er loopt nog steeds koelvloeistof van de motor naar de heater, dus motor aan helpt wel.
Slang E komt van de motor vandaan.
Het is volledig normaal dat rijbereik regelmatig verandert, afhankelijk van de brandstof en elektriciteit verbruik doorgegeven van de BMU en ECU elke 4 minuten. Inschatting is gedaan op de gemiddelde van laatste half uur denk ik.
En over de MUT3 vragen - ja het is mogelijk een reset te doen, maar dan moet je de BMU opnieuw de capaciteit van de batterij laten inleren (DBCAM) anders ga je de batterij te laag laten afladen, en op deze manier versneld versleten. En je dealer zal ook kunnen zien dat je een reset hebt gedaan en de vervanging weigeren onder garantie voorwaarden. Tenzij je kan bewijzen dat reset vanzelf is gebeurd (omdat het kan ook nog).
En over de vraag werkt de AC als je toch niet zelf op de sneeuw vlokje hebt ingedrukt... Nou, er was mij verteld (online) dat de batterij een aarte AC systeem had, zelf een foto van de radiator getoond Nou, dat radiator is helaas van de olie cooler van de transaxle. De batterij gebruikt de normale AC van de auto, duidelijk op deze diagram te zien. Dus als de batterij koeling nodig heeft, schakelt de AC aan zonder jou toestemming.
Slang E komt van de motor vandaan.
Het is volledig normaal dat rijbereik regelmatig verandert, afhankelijk van de brandstof en elektriciteit verbruik doorgegeven van de BMU en ECU elke 4 minuten. Inschatting is gedaan op de gemiddelde van laatste half uur denk ik.
En over de MUT3 vragen - ja het is mogelijk een reset te doen, maar dan moet je de BMU opnieuw de capaciteit van de batterij laten inleren (DBCAM) anders ga je de batterij te laag laten afladen, en op deze manier versneld versleten. En je dealer zal ook kunnen zien dat je een reset hebt gedaan en de vervanging weigeren onder garantie voorwaarden. Tenzij je kan bewijzen dat reset vanzelf is gebeurd (omdat het kan ook nog).
En over de vraag werkt de AC als je toch niet zelf op de sneeuw vlokje hebt ingedrukt... Nou, er was mij verteld (online) dat de batterij een aarte AC systeem had, zelf een foto van de radiator getoond Nou, dat radiator is helaas van de olie cooler van de transaxle. De batterij gebruikt de normale AC van de auto, duidelijk op deze diagram te zien. Dus als de batterij koeling nodig heeft, schakelt de AC aan zonder jou toestemming.
Re: Garantie accu
Ik heb geluk, ik krijg een nieuwe accu!RoelUtrecht schreef: ↑26 dec 2020, 19:06Ja spannend idd, heb 't idee dat 't wel goed komt. M'n dealer gaf al een paar keer aan wanneer 't op 't randje zit, dat ze dan vaak wel coulant zijn. In fora heb ik ook nog weleens over gelezen dat 't helpt om zelf bij MNL een vraag dan wel verzoek in 't dienen. Dan weten ze nog meer dat je als eigenaar er echt op zit wachten etc.
TE KOOP: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ 12/2015 Amethyst Black
Re: Garantie accu
Proficiat!
maar komt dan toch het sneeuwvlokje in beeld...schakelt de AC aan zonder jou toestemming
-
- Forumlid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03
Re: Garantie accu
Niet dus. Omdat de circuit naar de cabine staat zwz dicht, klep staat dan open alleen naar de accu pakket. Dit gebeurt volgens mij alleen in echte zomer, in warmere klimaten, en dan op hoge snelheden rijden in EV mode.
Ik zelf probeer altijd in Charge mode te rijden met snelheden boven 120 km/h op lange ritten. Accu laden is altijd met een gegeven snelheid, maar als je gaat rijden in gewoon D, dus accu afladen, dan laden en weer afladen, moet de accu 60-70kW leveren om jou 120-130 km/h snelheid op de snelweg te behouden. En dan gaat ie echt warm worden, dus versnelde degradatie. En is zwz veel minder effectief dan gewoon op benzine rijden en de stroom houden voor de file of in de stad rijden.
Ik zelf probeer altijd in Charge mode te rijden met snelheden boven 120 km/h op lange ritten. Accu laden is altijd met een gegeven snelheid, maar als je gaat rijden in gewoon D, dus accu afladen, dan laden en weer afladen, moet de accu 60-70kW leveren om jou 120-130 km/h snelheid op de snelweg te behouden. En dan gaat ie echt warm worden, dus versnelde degradatie. En is zwz veel minder effectief dan gewoon op benzine rijden en de stroom houden voor de file of in de stad rijden.
Berichten over verwarming
We gaan hier aardig off-topic. Dus graag de berichten over verwarming in een apart topic plaatsen. Eventueel kan ik de berichten die hier over verwarming staan in een nieuw topic zetten.
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+
-
- Forumlid
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52
Re: Garantie accu
Wow heel relaxed, van harte met de nieuwe accu!
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM
2,3 L/100KM
Re: Garantie accu
@Flavio
Gefeliciteerd.....
lkj
Gefeliciteerd.....
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
-
- Forumlid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 12 jan 2021, 08:22
Re: Garantie accu
Zoals gemeld in het topic bij voorstellen is mijn accu op dit moment 25,1 Ah volgens het rapport en watchdog. Wat is de ervaring met cell smoothing ik lees dat er bij iemand 1.9AH bij gekomen is en dat deze dan niet in de garantie regeling meer valt want 27ah en je moet onder de 26 zitten. Wie heeft hier verder ervaring mee.
Re: Garantie accu
Ik zou wachten tot je op 24 Ah zit tenzij je dicht tegen de garantietermijn aanzit.
TE KOOP: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ 12/2015 Amethyst Black
-
- Forumlid
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52
-
- Forumlid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 12 jan 2021, 08:22
Re: Garantie accu
Ok top
Re: Garantie accu
Mijn auto staat sinds gistermorgen bij de dealer voor het vervangen van de accu. Ik kon hem vanmiddag nog niet ophalen want hij was nog aan het laden en de computer was nog niet klaar met de procedure. Wat bedoelen ze hiermee?
Het mechanische vervangen van de accu is volgens mij een paar uurtjes werk (boutjes en stekkertjes) dus wat neemt er dan daarna anderhalve dag in beslag?
En ik kan me herinneren dat de dealer iets moet resetten na het vervangen van de accu en dat sommige dealers dat vergeten. Wat was dat ook al weer?
Het mechanische vervangen van de accu is volgens mij een paar uurtjes werk (boutjes en stekkertjes) dus wat neemt er dan daarna anderhalve dag in beslag?
En ik kan me herinneren dat de dealer iets moet resetten na het vervangen van de accu en dat sommige dealers dat vergeten. Wat was dat ook al weer?
TE KOOP: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ 12/2015 Amethyst Black
-
- Forumlid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 12 jan 2021, 08:22
Re: Garantie accu
Ik vermoed dat ze de accu en bmu opnieuw aan elkaar moeten koppelen en mogelijk de accu een eerste keer opladen wat ook langer kan duren dan normaal. Hier zijn we op vakantie met de outlander en inmiddels naar 24,8 ah gezakt.
-
- Forumlid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03
Re: Garantie accu
Een Dbcam na de datum en leeftijd reset in de BMU is nodig, dmcam neemt zon 8 tot 12 uur in beslag.
-
- Forumlid
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52
Re: Garantie accu
Thnx, is dit wat geregeld vergeten wordt (afgaande op sommige andere berichten in 't forum)?trancedrift schreef: ↑19 jan 2021, 21:38Een Dbcam na de datum en leeftijd reset in de BMU is nodig, dmcam neemt zon 8 tot 12 uur in beslag.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM
2,3 L/100KM
Re: Garantie accu
Vanmorgen de auto opgehaald. DBCAM is uitgevoerd en de accu staat nu op 40 Ah.
Ben benieuwd hoe snel deze gaat degraderen.
Ben benieuwd hoe snel deze gaat degraderen.
TE KOOP: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ 12/2015 Amethyst Black
-
- Forumlid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 12 jan 2021, 08:22
Re: Garantie accu
Indd Flavio ben ik ook wel benieuwd naar