vuil aan binnenkant achterlichten

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door kobus1967 » 02 apr 2018, 10:46

Behoorlijk hard.
Ik doe het elk jaar zonder problemen, ik spuit er dan wat algendoder op en haal er een klein borsteltje langs.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door JanPHEV » 02 apr 2018, 15:30

Bij mijn volgende auto (hopelijk / waarschijnlijk) geen last meer van... :)

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door vulcan750 » 03 apr 2018, 20:55

Onder het glas van mijn 3de remlicht zit wat vuil. Hoe zit dit vast, of is dit niet los te maken?
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door JanPHEV » 04 apr 2018, 12:44

Tuurlijk is dat los te maken..... ;)

Maar pas daar wel mee op.
De afdichting van het derde remlicht in de klep is blijkbaar een lastige!
Nadat mijn derde remlicht eruit geweest was, door de spuiter, had ik een lekkage.
Dat kregen ze ook niet meer goed / dicht, ook niet met kit ertussen.
Uiteindelijk is het hele remlicht vervangen door een nieuwe en toen was het weer dicht.

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door vulcan750 » 04 apr 2018, 14:42

:shock: ...Ik laat het voorlopig maar lekker zitten! Het is ook niet erg veel, maar omdat het transparant glas is valt het meer op.Gewoon maar niet naar kijken! ;)
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door JanPHEV » 04 apr 2018, 14:52

Zolang je er omheen kan (kijken) lijkt dat de verstandige benadering. ;)

Dick
Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 apr 2013, 19:51

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door Dick » 04 jun 2018, 19:35

heb het ook gehad. In tweede jaar onder garantie vervangen, echter nu weer terug, buiten garantie natuurljk...
volgens dealer is er niets aan te doen en dus gewoon pech..
toch zonde. ziet er niet uit. overigens nog steeds condens in de achterlichtunits...
volgens mij heeft de PHEV een vocht / afdichtingsprobleem. ook mijn dak lekt ! eerst alleen bij de wasstraat, maar nu ook als het gewoon regent ! al meerdere keren melding gemaakt maar volgens de dealer is het normaal (!!) en kan het geen kwaad. het water loopt via het gootje weg. Nu nog net wel ja, maar als het dadelijk erger wordt zit ik met een nat hoofd. Lijkt me toch niet de bedoeling. Rij al 30 jaar in auto's met schuifdak maar dit nog nooit meegemaakt !

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door Anko » 05 jun 2018, 13:02

Dick schreef:
04 jun 2018, 19:35
ook mijn dak lekt ! eerst alleen bij de wasstraat, maar nu ook als het gewoon regent ! al meerdere keren melding gemaakt maar volgens de dealer is het normaal (!!) en kan het geen kwaad. het water loopt via het gootje weg.
Uit nieuwsgierigheid: hoe heb je dat geconstateerd? Mijn eerste gedachte is: daar is dat gootje toch voor?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Dick
Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 apr 2013, 19:51

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door Dick » 29 jun 2018, 12:34

Hallo Anko,
als ik de hemel schuif open heb en de auto is in de wasstraat dan komt het water met kracht tussen de rubbers door en lekt het...
Nu ook geconstateerd na een regenbui(tje) . het water staat dan in het gootje maar het lijkt me toch niet goed dat er water binnen komt.
rubbers al eens opnieuw afgekit door dealer maar niet geholpen. ben wel bang dat het steeds erger wordt. (is nu al het geval, bij regen lekt het ook..)

BramPHEV
Forumlid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 aug 2013, 10:32

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door BramPHEV » 30 jun 2018, 09:57

Vorige week door wasstraat gereden.... druppels in mijn nek (en dak was dicht hoor :D )

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door Denniss » 14 aug 2018, 09:38

Sinds een paar weken hebben we hier ook een witte Outlander na ruim 4 jaar met een grijze te hebben gereden. Ook hier viel me voor het eerst de algen op onder de achterlicht-units. Op basis van de info hier ga ik ze eruit proberen te krijgen om het schoon te maken omdat het me stoort. Ik zat er eerder aan te denken om er na het schoonmaken misschien vaseline of iets op te smeren. Dat is wit en zou misschien voorkomen dat het terug komt.. maar misschien toch niet zo'n goed idee.
Een andere optie is om voor donkere achterlicht-units te kiezen. Dat staat bij de witte Outlander erg mooi vind ik. Alleen heb ik me suf gezocht en kan ik ze online nergens vinden. Hier op het forum weet ik dat er een wrapper is die ze kan wrappen. Dan valt het minder op en dat zie ik ook serieus als optie.

Met betrekking tot het dak.. ook wij hebben in deze 2e auto een open dakje. Zowel bij regen als in de wassstraat nog geen lekkage gemerkt, laat ik het meteen afkloppen. Het lijkt me vreemd dat een dealer stelt dat het gebruikelijk is. Ik weet dat lekkages aan het dakraam heel vaak voorkomt, ongeacht merk en type auto. Dat was voor mij een punt om mogelijk liever geen dakraam te willen zelfs. Maar ik heb het dus wel en tot nu geen klachten.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door JanPHEV » 17 aug 2018, 09:20

Vaseline wordt door de buitenlucht zwart als het een tijdje zit.

Is het beste spul om kleine roestplekjes uit het zicht mee te behandelen.
Gewoon goed dik erop zetten en niet meer aankomen, het roesten stopt en gaat ook niet meer verder.
Potje vaseline is een vast onderdeel van mijn onderhoud set. ;)

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door Denniss » 17 aug 2018, 10:45

Helder, dat ga ik dan niet bij de achterlichten smeren. Bedankt voor de tip overigens.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Erik76
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2018, 21:15

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door Erik76 » 24 okt 2019, 17:58

Hallo allemaal,

Inderdaad zat het achterlicht nogal vast. Aan de achterkant twee schroeven losdraaien aan de voorkant zit een klem aan de binnenzijde van de lamp en een witte 'dop' aan de auto waar de lamp op klemt. (Zie foto's). Als je met je hand wat drukt op de voorkant van de lamp en met de andere hand trekt aan de achterkant komt hij er wel af!

Dan stekker losmaken en oranje lampje een kwart slag draaien. Nu kun je de lamp er afnemen.

Ik heb Dasty in het randje gesprayd en vervolgens met een schoonmaakborstel gepoetst. Daarna met water uitspoelen en klaar. Je krijgt niet helemaal alles weg, maar wel 98%!

Zie foto's voor de duidelijkheid!
Bijlagen
20191024_155928.jpg
20191024_155928.jpg (97.46 KiB) 4180 keer bekeken
20191024_155102.jpg
20191024_155102.jpg (98.79 KiB) 4180 keer bekeken
Resizer_15719329744460_1571933702318.jpg
Resizer_15719329744460_1571933702318.jpg (97.6 KiB) 4180 keer bekeken

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door JohanvdH » 25 okt 2019, 09:52

Dankjewel voor de foto's en toelichting!
Klusje staat hier ook nog op de lijst.

Heb je ook een foto van hoe de randen van de units er voor en na het schoonmaken uitzagen?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

mrrveenman
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2019, 20:27

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door mrrveenman » 06 nov 2019, 20:22

Bedankt voor je toelichting, dit gaat zeker een klusje worden op een warme dag in de lente.
Hier ook veel groene randen op de achterlichten, dus dat gaan we ook maar schoonmaken.

Kamej03
Forumlid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 feb 2020, 23:46

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door Kamej03 » 07 mar 2020, 22:19

Ik heb groene randje ook aan het rechterachterlicht. De unit heb ik nog niet los gehad maar als het probleem een randje is waar water in blijft staan zou het dan een optie zijn om het randje Met een transparante silicone/polymeer kit te vullen? Als de ruimte is gevuld kan er geen water meer in blijven staan..... :(
Sinds begin feb 20 een instyle nov 2014

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door JohanvdH » 08 mar 2020, 07:55

Goed idee! Meenemen bij de voorjaarsschoonmaakbeurt.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Edphev
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2020, 20:08

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door Edphev » 03 jan 2021, 17:36

Zwarte dopje uit de carrosserie trekken en dan de stekker daar los maken gaat nog iets makkelijker. Hoeft het oranje lampje er ook niet uit.

Vandaag gedaan, helemaal schoon krijg je het niet maar ik ben tevreden!

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 436
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: vuil aan binnenkant achterlichten

Bericht door Bmtouring » 03 jan 2021, 22:09

De mijne had ik eruit gehaald en schoongemaakt met een borsteltje. Ging prima. Helaas wel een unit een tik gehad (laten vallen op iets hards ondanks allerlei dekens etc om dat te voorkomen) dus een maand of wat later vocht erin via een klein scheurtje in de beruchte groenvangende groef.

Daar heb ik transparante polyfix voor gebruikt. Siliconen blijven niet eeuwig zitten en zijn een drama als er ooit iets met lak gedaan moet worden hoorde ik onlangs.

Om die hele groef te vullen zul je iets vloeibaars moeten pakken dat wel in de groefjes in de groef (geen typefout) vloeit want anders zie je daar van buiten een onregelmatige rand. Ik denk niet dat dat met gewone siliconenkit lukt.

Een tamelijk vloeibare lijm zou kunnen (die niet verkeerd reageert met het kunststof natuurlijk)

Maar misschien is een blanke lak ook een oplossing: die vult dan de kleine groefjes. Maar niet direct de hele groef, dus daar moet dan nog iets anders achteraan na het drogen. Maar dan heb je die groefjes al volledig gevuld en komt dat niet meer zo nauw.

Voorlopig pak ik gewoon elk jaar een tandenborsteltje. Met een beetje aanpassing van dat borsteltje en wat afplaktape lukt het nu ook zonder de units eruit te halen.

Maar inweken met een niet al te aggressief middel zou nog beter zijn

Plaats reactie