Beslaan van Ramen achterramen.

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Plaats reactie
Hummer1971
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2020, 22:11

Beslaan van Ramen achterramen.

Bericht door Hummer1971 » 28 dec 2020, 13:30

Hallo Allemaal,

Is er iemand die mijn kan vertellen hoe ik de airco of verwarming kan instellen zodat de ramen van de achterportieren niet zo beslaan.
Als er mensen achter inzitten beslaan ze namelijk vrij snel .

Graag hoor ik van jullie.

Mvg. Remco

Besouwke
Forumlid
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: Beslaan van Ramen achterramen.

Bericht door Besouwke » 28 dec 2020, 16:50

Ik heb hem altijd op de voorraam en voeten staan. Werkt best goed maar het is niet te voorkomen. Zeker niet met natte jassen aan of nog na zitten te puffen na het sporten. Mogelijk iets te maken met het grote volume van de binnenruimte, bij mijn vorige auto (Passat variant), had ik er geen last van.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Beslaan van Ramen achterramen.

Bericht door Bmtouring » 28 dec 2020, 16:59

ik rij met voorruit+voeten als 'mode' maar als het sneller moet (koud of vochtig) dan de airco aan en op 'in your face' en evt voeten samen. Dat geeft volgens mij het grootste volume de auto in. Evt even dakraam op een kier of achterraam op een kier, dan hoeft het niet allemaal door de kleine flapjes achter de achterwielen.

In je gezicht stand vind ik niet fijn, te weinig subtiel en dus al gauw irritante luchtstroom.

Anderzijds, met die getinte ramen achter zie je toch al niet veel buiten, rare beslissing om dat standaard te maken. Beetje gedacht van achter het bureau in een zonnig aziatisch land wellicht.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Beslaan van Ramen achterramen.

Bericht door PHEVlkj » 28 dec 2020, 17:45

Je kunt ergens in het MMCS instellen of kachel standaard meer lucht naar boven af naar beneden stuurt. Kijk even goed in de menu's. Bij mij staat het in hoofdstuk 8 van de gebruiksaanwijzing van de auto, vanaf pagina 8 02 en in hoofdstuk Overige instellingen (bij mij pagina 231 in de gebruiksaanwijzing van het MMCS.

Dit staat er in ieder geval in:
Airconditioning
Item Beschrijving instelling
Recirculation Control (Recirculatieregeling) Hiermee schakelt u de functie die automatisch omschakelt tussen de recirculatie- en
buitenluchtstand in of uit.
A/C Switch Control (Regeling A/C-schakelaar) Hiermee stelt u de A/C-schakelaar in op automatisch of handmatig.
Eco Mode (Eco-modus)* Hiermee kunt u de Eco-modus instellen.
*Kan worden ingesteld bij voertuigen met Eco-schakelaar.
Foot/Defroster Airflow Ratio (Luchtstroomregeling
voeten/ruitontdooiing)
Hiermee stelt u de luchtstroom voor de voeten en de ruitontdooiing in.
Face/Foot Airflow Ratio (Luchtstroomregeling gezicht/
voeten)
Hiermee stelt u de luchtstroom voor het bovenlichaam en de voeten in.
Automatic Rear Defrost at Engine Start (Automatische
achterruitontdooiing bij starten van motor)
Hiermee stelt u in of de achterruitontdooiing al dan niet moet worden ingeschakeld bij
het starten van de motor.

Het gebruik van de ECO stand van de auto heeft ook een nadelige werking op de kachel. Niet gebruiken dus als je dat wel aan hebt.....

Succes.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Beslaan van Ramen achterramen.

Bericht door Bmtouring » 28 dec 2020, 20:59

Nog wat: die automatische recirculatie, als die het niet goed meer doet dan staat die klep verkeerd en beslaat de boel snel als je de airco uit hebt.

Van die keuze tussen meer of minder naar ruit/gezicht heb ik nog niet veel gemerkt. Na het starten krijgen de voeten de volle laag en de ruit niet. Na een tijdje krijgt de ruit ook wat. Klopt niet geheel met mijn logica: ik heb warme schoenen aan maar de ruit beslaat dan allang.

Dus ik vecht nog wat met het systeem zo af en toe.

Plaats reactie