Nieuwe remote control app

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Nieuwe remote control app

Bericht door Jos » 30 aug 2020, 14:57

Er is een nieuwe remote control app beschikbaar. Het ziet er wat mooier uit en er lijken (...) wat extra functies in te zitten.
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door RX-Men-8 » 30 aug 2020, 18:33

Dank je voor het melden! Hij doet het op mijn 2013 model, maar nieuwe functies heb ik nog niet gezien.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door JohanvdH » 30 aug 2020, 19:01

Heeft iemand een link naar de app in de Android en iOS appstores zodat we kunnen checken of we deze nieuwe app al hebben of niet?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door Jos » 30 aug 2020, 19:41

10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door Bmtouring » 30 aug 2020, 22:09

Die van mij werkt nu (beroerde app maar verbinding maakt ie tenminste wel) dus ik laat het maar zo.

het enige wat ik er van gebruik is het schema voor opwarmen in de winter. Want dat is wel hele erge armoede als je de bevroren auto in moet, op 'READY' zetten, wachten op MMCS, verwarming aanzetten...... dan ben ik al half bevroren en in die tijd had ik ook kunnen krabben (was ik nog warmer gebleven ook).

De rest is zo'n eindeloos wachten en zoeken, dat heb ik een paar keer gedaan maar verder gelaten voor wat het is.

Oh, en de auto instellingen een keer doorlopen (comfort knippers, AC aan of niet bij AUTO etc).

Wat ik zou willen kunnen kan ie niet: ramen en dak sluiten als ik dat vergeten ben. Auto op slot zetten idem....

Verder is het allemaal niet zo denderend: je kunt de lampen aan en uit zetten. waarom? om je auto te vinden? Maar de wifi werkt pas als je er zowat naast staat.
En je moet dus eerst wifi verbinding maken. Maar ja, dat heb je in huis ook. Dus je telefoon gaat dat niet zomaar doen want de wifi van de auto heeft geen internettoegang, dus moet je dat eerst weer goed vinden maar als je dat niet snel genoeg doet vind android dat je toch maar die andere moet hebben... zucht.... Waarom nou niet gewoon de auto aan je huis wifi verbinden en er dan meteen ook maar de muziek, favorieten, recente bestemmingen, accu status, verbruik etc etc etc kunnen aflezen?

Oja, iets met automakers die software gaan maken.... doe maar niet nee. ;)

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door PHEVlkj » 31 aug 2020, 19:52

Bij mij werkt de laatste versie prima op mijn Nokia 7 plus.
Die telefoon werkt op Android One (standaard Android) versie 10.

Mijn telefoon staat vaak op 4G en dus niet standaard op het thuis netwerk.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door Bmtouring » 02 sep 2020, 10:44

De versie die ik gebruik is A 3.1.1 van 27 juli. Een recentere update zie ik niet in de GooglePlay store.

Daarvóór had je in september 2019 de samenvoeging van twee oudere apps tot een nieuwe (3.0.0).

Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door Jos » 02 sep 2020, 10:52

De oude app die ik op mijn iPhone heb is Remote Ctrl 1 met versienummer 1.7.3. De nieuwe heet Remote Ctrl met versie 3.1.1.
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door PHEVlkj » 03 sep 2020, 11:59

@JohanvdH

Ik gebruik in Android ook A 3.1.1.

Gewoon de app downloaden (dan pakt hij vanzelf de goede laatste). Als je een oudere versie hebt gewoon updaten.

Je kunt zonder de app te starten kijken welke versie je hebt. Via Menu/apps en meldingen/alle .... apps bekijken/remote Crl/geavanceerd. Dan zie je onderaan het scherm de versie.

Ik heb in het verleden gemerkt dat de app gevoelig is voor oude data in cache en zo. Dus het beste is om de app helemaal eraf te gooien en vooraf de cache van de app te legen en de oude netwerk verbinding (dat kan bijna op hetzelfde scherm) te laten vergeten.
Vergeet ook niet om de locatie aan te zetten, anders werkt het niet.

Tijdens het aanmelden bij de auto heb ik ook bij de vraag of de telefoon toch contact mag maken zonder internetverbinding (ook ergens een punt wat ik gelezen heb hier) moet je met ja beantwoorden EN EEN Vinkje ZETTEN BIJ DE OPTIE OM DAT NIET MEER TE VRAGEN IN DE TOEKOMST (of zoiets).

In het verleden bij de vorige app en (al Android 10) kreeg ik dan altijd alsnog dezelfde vraag (terwijl ik altijd het vinkje al aanzette) als ik verbinding met de auto maak maar dat doet deze versie dus niet meer. Dat vind ik wel een grote verbetering in het gebruik.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Spoek
Nieuw forumlid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 sep 2020, 16:13

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door Spoek » 12 sep 2020, 08:58

Heeft iemand toevallig ervaring met de foutcode 2101
Problemen met verbinding maken
Ik heb alles al geprobeerd wat er de Mitsubishi site staat maar de fout blijft tekens terug komen

Besouwke
Forumlid
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door Besouwke » 13 okt 2020, 15:08

Bij mij werkt de app in eens niet meer, krijg wel verbinding met de WIFI van de auto maar dan gebeurd er niets meer. Opnieuw registreren doet hij ook niet, geeft dan aan dat het maximaal aantal telefoons overschreden is. Er zat er maar 1 aan..
Hebben meer mensen hier last van? Of een oplossing?

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door PHEVlkj » 14 okt 2020, 11:29

@Besouwke:
Bij mij werkt het nog gewoon. Ik heb een Android telefoon met Android 10 en de laatste beveiligingsupdates per 1 september geïnstalleerd.

Wat ik zelf wel eens heb gehad dat ik geen verbinding kon maken. Toen bleek mijn locatie (die ik meestal uit heb) uit stond en de app werkt alleen als die aan staat.

Wat ik de vorige versie van de app wel eens heb gehad dat de verbinding alleen tot stand kwam als het toestel op 'vliegtuigmodus' staat. Zou je ook nog kunnen proberen.

Succes.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Besouwke
Forumlid
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door Besouwke » 14 okt 2020, 15:23

Er bleken te veel telefoons aangemeld waardoor de nieuwe app de VIN controle niet kon doen. Wat bleek:

Als je je auto in de "leer stand" zet door zonder de rem in te trappen de startknop in te drukken en je de bovenste twee knoppen (open en dicht afstandsbediening) 5 maal na elkaar indrukt hoor je een piep. De piepjes na de eerste piep geven aan hoeveel telefoon gekoppeld zijn, dit zijn er max 2.

Wil je deze wissen (kan handig zijn bij storingen) dan zet je na het in de "leer" stand zetten je alarmlichten aan en druk je die bovenste toetsen ieder 10 keer na elkaar in. Dan hoor je een piep en zijn de gekoppelde telefoons (aan de WIFI gekoppeld) gewist.

Hierna was het aansluiten van de nieuwe app snel geregeld.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door Bmtouring » 14 okt 2020, 16:36

dat van die alarmlichten is voor mij nieuw, weet je zeker dat dat moet?

Besouwke
Forumlid
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door Besouwke » 15 okt 2020, 08:23

Gisteren zelf gedaan en het werkt. Anders moet je het proberen, kan geen kwaad.
Eerst luisteren hoeveel piepjes er na de 1e piep komen.
Na het wissen opnieuw in de leerstand zetten en luisteren hoe vaak hij na de 1e piep piept, 0 keer.
Daarna verbinding maken via de ssid van je auto, wachtwoord invullen, als hij verbonden is start je de app en klaar is Kees.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door PHEVlkj » 15 okt 2020, 12:44

Zonder gebruik van de alarmlichten gaat het zeker niet lukken. Dat staat overigens altijd op de site van Mitsubishi bij de instructies voor het koppelen van de telefoon.

Dat gaat zeker niet lukken als de koppeling anders dan via de weg van letterlijke stappen bewandelt.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door Bmtouring » 15 okt 2020, 20:44

grappig, is al een tijd geleden dat ik die procedure doorliep. Sindsdien niet meer aangezeten, krijg ook geen melding dat er een update is van de app als ik via google playstoor naar updates voor mijn apps laat zoeken.

Misschien dat er verschillen zijn in de facelift, ik heb een 2014.

Ik heb nog ergens een oude iphone, die zal ik nog proberen te koppelen zodat ik die als vast bedienpaneel in huis kan leggen en die alleen de wifi van de auto kent. Mijn android blijft maar zeuren over de wifi die geen internettoegang heeft en of ik dat wel zeker weet en echt wel heel zeker etc. Net windows. Geen vinkjes tegenaan te zetten. Niet erg voor een warme auto 's ochtends maar ach, als het simpeler kan..
nu nog ergens zien te vinden in de berg oude electronica....

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door RX-Men-8 » 14 nov 2020, 20:32

Vandaag heb ik deze procedure nodig gehad.

Een nieuwe iPhone 11 ter vervanging van de iPhone 8 betekende dat samen met mijn oude Samsung PHEV watchdog telefoon er 2 telefoons gekoppeld waren met de Remote app. Vooraf, het is gelukt. Maar het is niet meer hetzelfde.

De app store heeft alleen nog maar de nieuwe app. En op mijn oude Android heb ik nog de oude app. Nu, als ik alle telefoons verwijder, (deur dicht, alarmlichten, ACC start, 20x lock/unlock), en de iPhone 11 registreer (deur dicht, ACC start, 10x lock/unlock) doet deze het als remote app. Maar zodra ik ook de Samsung Android weer registreer, is het op de iPhone kapot. Opnieuw met eerst de Samsung en daarna de iPhone resulteert ook in dat de iPhone een communicatie error (1012 geloof ik) gaat geven.

Ik heb het maar zo gelaten dat alleen de iPhone gekoppeld is, de Samsung gebruik ik dan alleen voor de PHEV watchdog. En ik kan niet meer terug naar de oude app.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Nieuwe remote control app

Bericht door Bmtouring » 16 nov 2020, 18:46

Ergens best handig want de watchdog bluetooth vecht ook om aandacht van de carkit. En de carkit wint bij mij nogal eens. Dus erg vervelend als ik onderweg even de watchdog wil bekijken.

Maar goed, blijft primitief allemaal met die wifi en de auto. ach, zit op een auto uit 2013, dus ergens in 2009 als project gestart en al verouderd toen het op de markt kwam (dus update wegens wifi wachtwoord lengte nodig... :roll: :roll: )

niks van verwachten, behalve de standverwarming verder laten voor wat het allemaal niet is.

Plaats reactie