Hallo, Mooi om te lezen allemaal! ik ben héél benieuwd op welke manier je de claxon hebt vervangen. Wat voor claxon, welke eisen stelt dat en hoe pak je het aan. Zijn er filmpjes van?RX-Men-8 schreef: ↑31 mar 2020, 19:44Haha, ja daar ben ik destijds ook meteen mee begonnen.
Ik heb net als jij de stekker van de pieper in de achterklep losgemaakt, stilte
En ik heb de stekkers van de gordelsloten van de voorstoelen losgekoppeld. Voor mijn gemoedsrust, want dat is wel de eerste en ergste piep als je ook maar op de startknop drukt. Niet pas na dat je begint te rijden zoals bij sommige andere merken. De rest van de piepjes stoor ik me niet aan, dat komt weinig voor.
Dank je voor de tip van die AVAS, ben er ook geen fan van. Ik realiseer me dat ik hem had kunnen afkoppelen toen ik een fatsoenlijke claxon heb ingebouwd, precies in die buurt. Maar ik hoef dus alleen in het interieur een stekkertje los te doen, fijn.
En ja, even uit de auto om een hek te openen/sluiten o.i.d. zonder keihard gepiep daar moet ik ook nog achteraan. Het gebeurt net niet vaak genoeg dat ik het al heb opgepakt, ik laat nu mestal de deur maar openstaan. Als je het hebt gevonden hou ik me aanbevolen, en als ik eerder ben meld ik me![]()
Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
-
- Forumlid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:29
Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
Instyle 2013 Technical Silver
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
wel een idee ja, eentje van een flinke X5 of zo 

- RX-Men-8
- Forumlid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
- Locatie: Hilversum
Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
Hi, het is een Stebel Nautilus Compact, die heb ik tot nu toe in al mijn Japanse auto's gebouwd. Klinkt precies goed 
Omdat de Outlander al een claxonrelais standaard had, heb ik er niet nog een relais bij tussen gezet en het er maar op aan laten komen of het goed gaat. Al gauw bleek dat je de claxonzekering dan wel van 10A naar 15A moet verzwaren. In de zekeringenkast zit ook een lege plek voor een grotere claxonrelais en zekering, maar dat is blijkbaar een optie.
Ik zoek nog even naar de foto's....

Omdat de Outlander al een claxonrelais standaard had, heb ik er niet nog een relais bij tussen gezet en het er maar op aan laten komen of het goed gaat. Al gauw bleek dat je de claxonzekering dan wel van 10A naar 15A moet verzwaren. In de zekeringenkast zit ook een lege plek voor een grotere claxonrelais en zekering, maar dat is blijkbaar een optie.
Ik zoek nog even naar de foto's....
- RX-Men-8
- Forumlid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
- Locatie: Hilversum
-
- Forumlid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:29
Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
Hartelijk dank! Hier kan ik mee verder. Ben benieuwd of het ingewikkeld is om te vervangen.
Instyle 2013 Technical Silver
- RX-Men-8
- Forumlid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
- Locatie: Hilversum
Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
Nou de bumper eraf en er weer op is het meeste werk. Meteen even alle roestrandjes met Hammerite behandelen.
En dan een mooi gaatje vinden voor de bout voor de bevestiging van de Stebel Nautilus, en een draad met kabelschoentjes trekken.
En dan een mooi gaatje vinden voor de bout voor de bevestiging van de Stebel Nautilus, en een draad met kabelschoentjes trekken.
-
- Forumlid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:29
Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
Hartelijk dank weer. Als ik een claxon met wat ‘donkerder’ tonen wil, meer in de richting van oude Amerikaanse auto’s, (Geen 6 volt natuurlijk
heb je dan een tip? Of iemand anders?

Instyle 2013 Technical Silver
-
- Sponsor van dit forum
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
- Locatie: Doorn
Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
Trainhorn.
Eric
Eric

Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
Willen jullie er even een nieuw topic voor aanmaken? Dan kan ik deze voor mijn avonturen aanhouden.
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
Vandaag een nieuwe rij accu gekregen onder garantie. De auto is dus nu in wezen als nieuw uit 2014. En daarom dus nu de moeite waard om in onderhoud te investeren: remmen, aircocheck, en dat was het dan wel weer. Echt geen vergelijk met wat ik voorheen gereden heb moeten investeren in materialen en uren om de boel rijdende te houden.
-
- Forumlid
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37
Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
Top! Zal je zeker veel meer elektrische kilometers kunnen maken. 
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 okt 2020, 11:30
Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
hoi.Bmtouring schreef: ↑11 sep 2020, 18:20Vandaag een nieuwe rij accu gekregen onder garantie. De auto is dus nu in wezen als nieuw uit 2014. En daarom dus nu de moeite waard om in onderhoud te investeren: remmen, aircocheck, en dat was het dan wel weer. Echt geen vergelijk met wat ik voorheen gereden heb moeten investeren in materialen en uren om de boel rijdende te houden.
nu weer een maand verder , hoe gaat dat nu met de nieuwe rij accu . zie en/of merk je daar veel van ??
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
jawel, nog steeds meer km's. ik zal de app er weer eens een meting van laten doen en deze posten.
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014
vandaag weer eens in een diesel SUV gereden, man wat een herrie bij het manouvreren, parkeren, stadsverkeer. pffff
hou snel dingen ouderwets over komen in zo'n korte tijd.
Phev watchdog rapporteerde gisteren onderweg 91,0% 36,4Ah 120dagen oud, 61x geladen, 16graden. en inmiddels 5000km gereden sinds die accu test en zo'n 3000 met de nieuwe accu (denk ik, heb de km stand van die dag er niet bij nu)
wat ik nog niet heb opgezocht; 91% van 40Ah (batterijtje met hartje) en 95,8% van 38Ah (batterijtje met hartje in handje). is die 2Ah een reserve of zo?
hou snel dingen ouderwets over komen in zo'n korte tijd.
Phev watchdog rapporteerde gisteren onderweg 91,0% 36,4Ah 120dagen oud, 61x geladen, 16graden. en inmiddels 5000km gereden sinds die accu test en zo'n 3000 met de nieuwe accu (denk ik, heb de km stand van die dag er niet bij nu)
wat ik nog niet heb opgezocht; 91% van 40Ah (batterijtje met hartje) en 95,8% van 38Ah (batterijtje met hartje in handje). is die 2Ah een reserve of zo?