PHEV computer diagnosis report (battery current)
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 dec 2019, 10:40
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Als aanvulling: Ik weet van het bestaan van evBatmon, maar die is nog duurder dan de OBD-reader. Ik bedoel een gratis (of heel goedkope) versie.
-
- Forumlid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
De goedkoopste versie is een document bij de dealer. Bij iedere beurt (dus om de 20.000 km) wordt de accu standaard uitgelezen en de uitkomst in het autodossier gestopt. Dus gewoon even opvragen. Dat heb ik zelf ook gebruikt bij de aankoop van mijn laatste PHEV.
lkj
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
- PHEV2014
- Forumlid
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Of koop een goedkope Android telefoon erbij. Kun je meteen remote koelen en verwarmen.
Ik heb ook nog een iCarsoft i909 liggen. Dan kun je echt ALLES zien. Of je dat wilt, is uiteraard de vraag
Ik heb ook nog een iCarsoft i909 liggen. Dan kun je echt ALLES zien. Of je dat wilt, is uiteraard de vraag
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
- RX-Men-8
- Forumlid
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
- Locatie: Hilversum
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Ik had ook alleen een iPhone en heb een oude samsung telefoon gekregen van een collega en in de auto gebruik ik die voor de Watchdog.
-
- Forumlid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 15 aug 2019, 20:57
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
iCarsoft? Hmm, lijkt mij wel interessant om alles te kunnen zien......maar, waar hebben we het dan over?
Ik zal eens googlen.
Met groet
Hajo
Ik zal eens googlen.
Met groet
Hajo
Outlander Executive 2014 gebruiker
- PHEV2014
- Forumlid
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 dec 2019, 10:40
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Ja, goed idee, die oude Android-telefoon... ik was er ook al mee bezig. Bedankt voor de tips.
En die iCarsoft? Zoveel informatie heb ik waarschijnlijk niet nodig. Ben geen echte techneut, dus wat moet ik er dan mee...
En die iCarsoft? Zoveel informatie heb ik waarschijnlijk niet nodig. Ben geen echte techneut, dus wat moet ik er dan mee...
-
- Forumlid
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
120.000 km = 28.5 AH
140.000 km = 26,7 AH
160.000 km = 25,4 AH = Accu vervangen
180.000 km = 35,7 AH
200.000 km = 33,8 AH
212.000 km = 37,6 AH = Accu reset door dealer laten uitvoeren
220.000 km = 35,5 AH
235.000 km = 32,6 AH
140.000 km = 26,7 AH
160.000 km = 25,4 AH = Accu vervangen
180.000 km = 35,7 AH
200.000 km = 33,8 AH
212.000 km = 37,6 AH = Accu reset door dealer laten uitvoeren
220.000 km = 35,5 AH
235.000 km = 32,6 AH
-
- Forumlid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 okt 2013, 07:11
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
100.000 km = 27,3 Ah
110.000 km = 26,5 Ah
120.000 km = 25,1 Ah
122.000 km = 24,6 Ah - Dealer dient garantieclaim in bij Mits
124.300 km = 24,2 Ah - Voor accu vervanging
124.300 km = 37,9 Ah - Na accu vervanging onder garantie
125.300 km = 36,7 Ah - +1.000 km = -1,2 Ah(!) in 5 maanden (Corona he, heel weinig kms...90% op accu, dat wel)
Nb. Tussen 12-2013 en 12-2019 95% woonwerkverkeer 100 km/dag en 2x per dag opladen
110.000 km = 26,5 Ah
120.000 km = 25,1 Ah
122.000 km = 24,6 Ah - Dealer dient garantieclaim in bij Mits
124.300 km = 24,2 Ah - Voor accu vervanging
124.300 km = 37,9 Ah - Na accu vervanging onder garantie
125.300 km = 36,7 Ah - +1.000 km = -1,2 Ah(!) in 5 maanden (Corona he, heel weinig kms...90% op accu, dat wel)
Nb. Tussen 12-2013 en 12-2019 95% woonwerkverkeer 100 km/dag en 2x per dag opladen
-
- Forumlid
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Jammer dat ook de '' Nieuwe '' accu's die vervangen zijn al zo snel achteruitgaan.
Als deze trend zo doorzet dan zit ik bij de 270.000 ook weer rond de 26 AH met een tweede accu... droevig.
Volgende week op vakantie en volgens mij gaat de capaciteit NOG sneller achteruit in de hybride modus dan wanneer veel elektrisch rijd.
Als deze trend zo doorzet dan zit ik bij de 270.000 ook weer rond de 26 AH met een tweede accu... droevig.
Volgende week op vakantie en volgens mij gaat de capaciteit NOG sneller achteruit in de hybride modus dan wanneer veel elektrisch rijd.
-
- Forumlid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Bij mijn 100.000 km beurt was de waarde 29,5 Ah (vorig jaar bij aanschaf 32,7).
Volgens mijn dealer is dat nog erg goed (voor wat het waard is).
Deze dealer zegt dat het opladen met de standaard oplader er voor zou zorgen dat het accupakket af en toe een oppepper krijgt. Door software in de standaard laadbox. Ik zal eens proberen of dat helpt...
Wie weet meer over dat proces met de standaard laadbox?
lkj
Volgens mijn dealer is dat nog erg goed (voor wat het waard is).
Deze dealer zegt dat het opladen met de standaard oplader er voor zou zorgen dat het accupakket af en toe een oppepper krijgt. Door software in de standaard laadbox. Ik zal eens proberen of dat helpt...
Wie weet meer over dat proces met de standaard laadbox?
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
-
- Forumlid
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Dat is een standaard verhaaltje, mijn dealer zij ook dat de meeste klanten 20 KM range hadden.
Dusja kwam er op neer dat ik niet moest zeuren met mijn 30 KM want dat was uitzonderlijk goed
Soms gaat ie met via laadpaal 16A niet helemaal tot 100% vol volgens de PHEV watchdog, en dat zou met de standaard kabel wel het geval moeten zijn.
Dusja kwam er op neer dat ik niet moest zeuren met mijn 30 KM want dat was uitzonderlijk goed
Soms gaat ie met via laadpaal 16A niet helemaal tot 100% vol volgens de PHEV watchdog, en dat zou met de standaard kabel wel het geval moeten zijn.
-
- Forumlid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Ik zal het proberen.
lkj
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Boxmeer
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Maakt volgens mij geen ruk uit dat laden. De mijne is altijd met de thuislader geladen geweest van 0 tot vol. Altijd op 'automatisch' (dus geen eco of charge) bereden - dus met de auto's software aan de macht - en de accu is ook onder de norm voor vervanging.
Wat ik van de vele verwarrende fora elders lees is dat hier eigenlijk niet echt een peil op de trekken is. Omstandigheden, gebruik en wanneer in z'n leven dan, wel of niet onderbroken laden etc etc etc. En uiteraard roep elke zelfbenoemde guru dat ie de waarheid in pacht heeft en draagt dat met verve uit ondanks dat het tegendeel ook waar blijkt.
Zal m'n dealer weer eens aan z'n jas trekken, zomervakantie is nu toch wel voorbij lijkt me. Ik zit op die nieuwe accu inbouw te wachten. Kan de auto daarna een najaarsbeurt krijgen (zelf: remblokken, airco check, filters, rubbers check) en dan misschien een navi update (85,- ) want 2014 is wel wat oud en ik heb nog steeds niks gevonden online elders.
Wat ik van de vele verwarrende fora elders lees is dat hier eigenlijk niet echt een peil op de trekken is. Omstandigheden, gebruik en wanneer in z'n leven dan, wel of niet onderbroken laden etc etc etc. En uiteraard roep elke zelfbenoemde guru dat ie de waarheid in pacht heeft en draagt dat met verve uit ondanks dat het tegendeel ook waar blijkt.
Zal m'n dealer weer eens aan z'n jas trekken, zomervakantie is nu toch wel voorbij lijkt me. Ik zit op die nieuwe accu inbouw te wachten. Kan de auto daarna een najaarsbeurt krijgen (zelf: remblokken, airco check, filters, rubbers check) en dan misschien een navi update (85,- ) want 2014 is wel wat oud en ik heb nog steeds niks gevonden online elders.
- case
- Forumlid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
In een ander draadje viewtopic.php?f=10&t=4515 kwam dit langs:
https://www.satnavishop.co.uk/2019-2020 ... -956-p.asp
Heb ook nog de kaart versie van de eerste (toen gratis) update, nu dit nu ook besteld (nog niet binnen).
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.
- RX-Men-8
- Forumlid
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
- Locatie: Hilversum
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Toen ik in jul 2019 mijn Outlander PHEV kocht met 115000km op de teller, wist ik nog niet van de accuwaarden. Ik heb toen proefgereden om te zien of hij mijn woon-werk afstand van 38km zou halen. En dat was een net wel/niet geval, dus ik oordeelde dat het goed genoeg was.
Later heb ik een Bluetooth OBD dongle aangeschaft en met PHEV Watchdog af en toe de waarde uitgelezen.
2019-10-14: 123737km 31,7Ah 83,4%
2019-11-05: 124486km 32.2Ah 84,7%
2019-12-14: 126942km 32.6Ah 85,8%
2019-12-18: 127371km 32.5Ah 85,5%
2020-01-10: 128968km 32,5Ah 85,5%
2020-02-06: 130276km 32,4Ah 85,3%
2020-02-13: 130650km 32,9Ah 86,6%
2020-09-02: 138894km 33,4Ah 87,9%
Blijkbaar komt 100% overeen met 38Ah, ik denk dat dat de veronderstelde nieuwwaarde is. Ik denk dat voor de 8 jaar om is ik geen nieuwe rij-accu zal hoeven claimen.
Het wordt dus in dit jaar niet perse slechter, eerder langzaam beter. Deze zomer haal ik de 38km afstand naar het werk meestal wel, vorige zomer meestal net niet. De terugweg is meestal wind mee, dat lukt sowieso. In de winter kom ik als het vriest 10km te kort.
Ik rijd zoveel mogelijk elektrisch, met af en toe een lange rit, waardoor het verbruik onder de 5l op 100km is gemiddeld. Ik heb bijna dagelijks 2x per dag geladen - vóór de coronatijd. Nu is het 3-4 keer per week. Ik laad altijd op een standaard laadpaal op het werk, en met een 13A/3300W ICU Compact Mini thuis. De thuislader gebruik ik zelden, af en toe op vakantie.
Ik heb ook wel eens gelezen dat bij elektrische fietsen wordt aanbevolen elke dag te laden, mijn oom heeft zo 40.000km op een e-bike uit 2009 gereden en de accu was toen nog steeds goed.
Later heb ik een Bluetooth OBD dongle aangeschaft en met PHEV Watchdog af en toe de waarde uitgelezen.
2019-10-14: 123737km 31,7Ah 83,4%
2019-11-05: 124486km 32.2Ah 84,7%
2019-12-14: 126942km 32.6Ah 85,8%
2019-12-18: 127371km 32.5Ah 85,5%
2020-01-10: 128968km 32,5Ah 85,5%
2020-02-06: 130276km 32,4Ah 85,3%
2020-02-13: 130650km 32,9Ah 86,6%
2020-09-02: 138894km 33,4Ah 87,9%
Blijkbaar komt 100% overeen met 38Ah, ik denk dat dat de veronderstelde nieuwwaarde is. Ik denk dat voor de 8 jaar om is ik geen nieuwe rij-accu zal hoeven claimen.
Het wordt dus in dit jaar niet perse slechter, eerder langzaam beter. Deze zomer haal ik de 38km afstand naar het werk meestal wel, vorige zomer meestal net niet. De terugweg is meestal wind mee, dat lukt sowieso. In de winter kom ik als het vriest 10km te kort.
Ik rijd zoveel mogelijk elektrisch, met af en toe een lange rit, waardoor het verbruik onder de 5l op 100km is gemiddeld. Ik heb bijna dagelijks 2x per dag geladen - vóór de coronatijd. Nu is het 3-4 keer per week. Ik laad altijd op een standaard laadpaal op het werk, en met een 13A/3300W ICU Compact Mini thuis. De thuislader gebruik ik zelden, af en toe op vakantie.
Ik heb ook wel eens gelezen dat bij elektrische fietsen wordt aanbevolen elke dag te laden, mijn oom heeft zo 40.000km op een e-bike uit 2009 gereden en de accu was toen nog steeds goed.
-
- Forumlid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Omdat ik altijd er altijd van uitgegaan dat opladen (met minder dan 16 A) heb ik de auto altijd aan de ratio schakelbare lader met 10 A opgeladen.
Ondanks dat allerlei mensen op dit forum in het (verre) verleden hebben verteld dat dat niet goed zij zijn heb ik bij beide auto's best goede waarden overgehouden ten opzichte van anderen qua teruggang.
Dat kan geen toeval zijn nu het ook bij de tweede auto zo is.
Ik gebruik Charge en B3 tm B5 zo min mogelijk (alleen in de bergen om te remmen) om dezelfde reden (is een soort snel laden en dat vindt onze accu kennelijk niet fijn).
lkj
Ondanks dat allerlei mensen op dit forum in het (verre) verleden hebben verteld dat dat niet goed zij zijn heb ik bij beide auto's best goede waarden overgehouden ten opzichte van anderen qua teruggang.
Dat kan geen toeval zijn nu het ook bij de tweede auto zo is.
Ik gebruik Charge en B3 tm B5 zo min mogelijk (alleen in de bergen om te remmen) om dezelfde reden (is een soort snel laden en dat vindt onze accu kennelijk niet fijn).
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
- RX-Men-8
- Forumlid
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
- Locatie: Hilversum
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Het is ongrijpbaar hoe iedereen het doet en erover nadenkt. Ik rijd alleen maar in B5 omdat ik dat fijn en vloeiend vind rijden, al maakt het qua terugladen niet uit of je in B0 iets remt of in B5 het gaspedaal lift, het eerste stuk is regeneratie. Pas boven een bepaalde remvertraging t.o.v. acculading en temperatuur doen de remblokjes mee. Ook af en toe snelladen is niet zo erg denk ik, het is maar 15kW maximaal. Ontladen gaat nog steeds sneller.
-
- Forumlid
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Dank voor je uitgebreide toelichting! Klopt nu werkelijk dat de AH juist wat gestegen is? Of zou t rijtje met AH juist andersom moeten lopen? Ook dat zou nog keurig zijn. Of heb je bij de dealer de BMU laten KALIBREREN?RX-Men-8 schreef: ↑03 sep 2020, 08:44Toen ik in jul 2019 mijn Outlander PHEV kocht met 115000km op de teller, wist ik nog niet van de accuwaarden. Ik heb toen proefgereden om te zien of hij mijn woon-werk afstand van 38km zou halen. En dat was een net wel/niet geval, dus ik oordeelde dat het goed genoeg was.
Later heb ik een Bluetooth OBD dongle aangeschaft en met PHEV Watchdog af en toe de waarde uitgelezen.
2019-10-14: 123737km 31,7Ah 83,4%
2019-11-05: 124486km 32.2Ah 84,7%
2019-12-14: 126942km 32.6Ah 85,8%
2019-12-18: 127371km 32.5Ah 85,5%
2020-01-10: 128968km 32,5Ah 85,5%
2020-02-06: 130276km 32,4Ah 85,3%
2020-02-13: 130650km 32,9Ah 86,6%
2020-09-02: 138894km 33,4Ah 87,9%
Blijkbaar komt 100% overeen met 38Ah, ik denk dat dat de veronderstelde nieuwwaarde is. Ik denk dat voor de 8 jaar om is ik geen nieuwe rij-accu zal hoeven claimen.
Het wordt dus in dit jaar niet perse slechter, eerder langzaam beter. Deze zomer haal ik de 38km afstand naar het werk meestal wel, vorige zomer meestal net niet. De terugweg is meestal wind mee, dat lukt sowieso. In de winter kom ik als het vriest 10km te kort.
Ik rijd zoveel mogelijk elektrisch, met af en toe een lange rit, waardoor het verbruik onder de 5l op 100km is gemiddeld. Ik heb bijna dagelijks 2x per dag geladen - vóór de coronatijd. Nu is het 3-4 keer per week. Ik laad altijd op een standaard laadpaal op het werk, en met een 13A/3300W ICU Compact Mini thuis. De thuislader gebruik ik zelden, af en toe op vakantie.
Ik heb ook wel eens gelezen dat bij elektrische fietsen wordt aanbevolen elke dag te laden, mijn oom heeft zo 40.000km op een e-bike uit 2009 gereden en de accu was toen nog steeds goed.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM
2,3 L/100KM
- RX-Men-8
- Forumlid
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
- Locatie: Hilversum
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Helemaal niets laten doen, alleen elke dag laden en rijden. Apart idd dat de waarden licht zijn verbeterd.
-
- Forumlid
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 03 feb 2020, 23:46
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Ik ben wel benieuwd of er meer forum leden spontane verbetering van het accu pakket waarnemen. Zou de manier van laden van invloed kunnen zijn?
Sinds begin feb 20 een instyle nov 2014
-
- Forumlid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Heb jij met de standaardlader geladen of met een andere?
Dan zou het verhaal van mijn dealer dat de standaard laadbox de accu af en toe oppept misschien toch waar zijn.
lkj
Dan zou het verhaal van mijn dealer dat de standaard laadbox de accu af en toe oppept misschien toch waar zijn.
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
- JohanvdH
- Forumlid
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
- Locatie: Wageningen
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
De standaard lader laadt de accu minder snel op dan een wallbox.
Minder snel geladen worden vinden accu's altijd fijner.
Minder snel geladen worden vinden accu's altijd fijner.
-
- Forumlid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Volgens mijn dealer zit er software in de standaard laad box die dat af en toe uitvoert.
Ik gebruik altijd mijn Ratiolader met 10 Ah. Maar daar zit dat natuurlijk niet in (alhoewel ik dat ook niet zeker weet)....
lkj
Ik gebruik altijd mijn Ratiolader met 10 Ah. Maar daar zit dat natuurlijk niet in (alhoewel ik dat ook niet zeker weet)....
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
- Duc
- Forumlid
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Hi vrienden,
Vandaag heeft mijn auto (nov 2013; nu 150k km) de jaarlijkse beurt gekregen. Resultaat accu: 25,9 Ah. De dealer, Preuninger in Delft, wist niets van garantie en had nog nooit een accu (laten) vervangen. Ik heb 3 vragen en hoop dat jullie kunnen helpen:
1) Heeft iemand ervaringen met accu vervanging bij Preuninger?
2) Bij dit accu-resultaat (dus onder de 26 Ah), zou de dealer de accu een oppepbeurt moeten geven. Correct?
3) Zijn er voor mij nog kosten aan verbonden?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Vandaag heeft mijn auto (nov 2013; nu 150k km) de jaarlijkse beurt gekregen. Resultaat accu: 25,9 Ah. De dealer, Preuninger in Delft, wist niets van garantie en had nog nooit een accu (laten) vervangen. Ik heb 3 vragen en hoop dat jullie kunnen helpen:
1) Heeft iemand ervaringen met accu vervanging bij Preuninger?
2) Bij dit accu-resultaat (dus onder de 26 Ah), zou de dealer de accu een oppepbeurt moeten geven. Correct?
3) Zijn er voor mij nog kosten aan verbonden?
Alvast bedankt voor jullie hulp!