Welke auto na de Outlander?

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Welke auto na de Outlander?

Bericht door Jos » 26 aug 2020, 13:22

Mijn Outlander wordt in november 7 jaar en dan vind ik het tijd om na te gaan denken over een opvolger. Ik hoopte op een nieuwe versie van de Outlander, maar die lijkt er niet te komen in Europa. Wat zou dan een geschikte opvolger zijn?
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Welke auto na de Outlander?

Bericht door JohanvdH » 26 aug 2020, 13:34

Wellicht een van de laatste Outlanders die nog geleverd zijn en dan als occasion?

Ik heb ook naar de Kia Soul gekeken en het nieuwste model ziet er een stuk beter uit dan eerdere generaties.
Met de 64kWh accu is het zorgeloos rijden.
Alleen de ruimte achter de achterbank is niet zo groot als ik hoopte...
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Welke auto na de Outlander?

Bericht door mitsufietsie » 26 aug 2020, 16:15

Wat heel veel Outlander rijders ook al deden, een Tesla Model 3 nemen.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Re: Welke auto na de Outlander?

Bericht door Jos » 26 aug 2020, 16:17

Ik wacht liever op de Tesla model Y. Ik wil er in ruimte en zithoogte niet op achteruit gaan.
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Welke auto na de Outlander?

Bericht door neuroticz » 27 aug 2020, 09:09

De VW ID.4 lijkt ook wel leuk te worden, maar Tesla heeft ook tot dusver mijn voorkeur... nog even sparen :lol:

wimvantongeren
Sponsor van dit forum
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2013, 10:15

Re: Welke auto na de Outlander?

Bericht door wimvantongeren » 27 aug 2020, 15:03

En de caravanners?

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: Welke auto na de Outlander?

Bericht door RX-Men-8 » 27 aug 2020, 18:34

De Tesla 3/Y mag best wat trekken, de Model X zelfs heel veel.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Welke auto na de Outlander?

Bericht door mitsufietsie » 27 aug 2020, 18:50

Mijn model 3 mag maar 910 kilo trekken, dat is maar een heel klein caravannetje. Gelukkig heb ik een tering hekel aan caravans :lol:
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: Welke auto na de Outlander?

Bericht door RX-Men-8 » 27 aug 2020, 22:52

Overigens, een fantastisch 4wd systeem die model 3, met 1 wiel grip maakt ie er nog heel wat van met zijn stijve onderstel, heel beheerst.
De Outlander is hulpeloos met 2 of minder wielen grip:

Outlander: https://www.youtube.com/watch?v=swXwSQoToj4&t=160s

Model3: https://www.youtube.com/watch?v=iFYIMApNetM
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

snowice
Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2013, 12:55

Re: Welke auto na de Outlander?

Bericht door snowice » 03 sep 2020, 10:50

Goede vraag wat er na de Outlander moet komen. Veel gebruikers maken de overstap naar een vol electrische maar zien ook dat de outlander zijn tijd ver vooruit was met het eerste ontwerp uit 2012. De huidige hybride versies bieden weinig tot geen echter vooruitgang in rijbereik, hebben geen permanente 4 wiel aandrijving maar zijn vooral qua software beter, wat dan ook het zwakke punt was van de outlander.

Voor de echte keuzes moet je wachten tot medio 2021, want er zijn diverse modellen aangekondigd maar dit moeten allemaal nog op de markt komen. De huidige electra modellen hebben voor mij nog teveel minpunten in vooral praktisch gebruik tov van de outlander, evenals de model 3. Ik wacht liever op de Model Y welke voor mij de standaard gaat zetten en de Outlander gaat naar prive tegen die tijd.

snowice
Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2013, 12:55

Re: Welke auto na de Outlander?

Bericht door snowice » 03 sep 2020, 11:02

RX-Men-8 schreef:
27 aug 2020, 22:52
Overigens, een fantastisch 4wd systeem die model 3, met 1 wiel grip maakt ie er nog heel wat van met zijn stijve onderstel, heel beheerst.
De Outlander is hulpeloos met 2 of minder wielen grip:

Outlander: https://www.youtube.com/watch?v=swXwSQoToj4&t=160s

Model3: https://www.youtube.com/watch?v=iFYIMApNetM
Ik weet dat deze filmpjes geen goede indruk geven maar mijn persoonlijke indruk zijn toch totaal anders. Al vele jaren met diverse 4wd autos gereden met altijd een sterke voorkeur voor de Audi quattro aandrijving. Tijdens diverse wintertrips in de ALpen met de Outlander echter naar volle tevredenheid gereden en met gemak de winterpassen in extreme omstandigheden doorgekomen. Daarbij de Tesla's fluitend voorbij gereden die door baaterij management of wat dan ook, langzaam vooruitkwamen. Kortom de outlander deed daarbij niet onder voor de Quattro bij uitdagende omstandigheden. De wegligging is goed voor dit type auto met een lager zwaartepunt dan de normale uitvoering maar verwacht geen sportief rijgedrag. Het is niet voor niets de meestverkochte hybride SUV ter wereld.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Welke auto na de Outlander?

Bericht door vanisher » 03 sep 2020, 11:38

Ik heb mijn MY19 ingeruild voor een Kona Electric. JA, hij is kleine, ja hij rijdt ook top, ja ik mis een trekhaak.

De 2e auto is nu een Fiat panda, die wordt geupgrade naar iets met trekhaak.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Welke auto na de Outlander?

Bericht door case » 03 sep 2020, 15:09

Degenen, die nu nog steeds hun PHEV uit 2013 hebben (zoals ik), zullen vooral ZZP met eenmanszaak zijn. Als je in je gezin twee auto's nodig hebt, of een auto om een aanhanger te trekken, kan het interessant zijn om een EV naast de PHEV te zetten. Omdat de PHEV dan minder gebruikt wordt, kost hij toch bijna niets meer (Afschrijving is al gedaan, bijtelling is in de eenmanszaak nooit meer dan de werkelijke kosten).
Afhankelijk van de afstanden die je wil rijden, kies je dan een EV met een bijpassend rijbereik.
Als je de Outlander niet aan wil houden, kun je wachten op bijvoorbeeld de Tesla Model Y of de Skoda Enyaq iV. Volgend jaar komen er vast nog meer.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Plaats reactie