Bromgeluid

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Wimdep
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2020, 10:25

Bromgeluid

Bericht door Wimdep » 29 aug 2020, 17:36

Hallo Forumleden, Heb nieuwe Outlander mei 2020, aan de achterzijde tussen de achterwielen zit een rechthoekige unit die een bromgeluid maakt.
Gewoon bij stilstand in de garage. Geeft af en toe een bromgeluid, tot nu toe in 4 maanden keer of 6, iemand enig idee?

Gr.Wim

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: Bromgeluid

Bericht door RX-Men-8 » 30 aug 2020, 08:27

Ik zou zeggen de "On-board Charger" die af en toe zijn koelventilator laat draaien. Het is de unit die tijdens het laden aan 230V wisselstroom 300V gelijkstroom maakt.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Bromgeluid

Bericht door Bmtouring » 30 aug 2020, 22:23

Ik heb afgelopen zomer 1 keer gehad dat ie stond te loeien bij het laden. Stond al een tijd stil na een korte rit (dus niet erg heet lijkt me) en kwam er even later langs toen ik het geblaas hoorde. Dacht dat ik de voorkoeling (airco) aan had gezet of zo. Kan dat geen gebrom noemen maar kan me ook voorstellen dat dit bij mij toen de maximale ventilatiestand was bij het laden bij hete omgevingstemperatuur.

Overigens is voorkoelen letterlijk cool: net of er een straalmotor opgestart wordt met perslucht.

Wimdep
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2020, 10:25

Re: Bromgeluid

Bericht door Wimdep » 31 aug 2020, 10:00

Gebeurd op willekeurig tijdstippen dus niet tijdens het laden.

Plaats reactie