vraag over wifi

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Plaats reactie
Benoit

vraag over wifi

Bericht door Benoit » 12 jan 2016, 18:44

Beste lezer,
Ik ben sinds begin december Outlander 2016 rijder
Ik heb de remote-app geinstalleerd op mijn IPhone 6s. De koppeling met de auto heeft de dealer gedaan en alles werkt prima.
Ik gebruik de app eigenlijk alleen voor het voorverwarmen als het koud is (dus nog amper gebruikt ;) ). Wat ik erg lastig en onhandig vind, is de WIFI verbinding die tot stand komt. Als ik uit de auto stap en naar binnen ga (thuis of op mijn werk) dan blijft de telefoon de WIFI aanhouden van de auto. Pas wanneer signaal te zwak is, schakelt telefoon over op WIFI thuis/kantoor. Dit is lastig omdat op de WIFI van de Outlander mijn app berichten of mails, etc slecht doorkomen en omdat dit uiteraard dan via het 3G/4G netwerk gaat (wat weer van mijn abonnement af gaat). Dit is wellicht meer een IPhone probleem maar misschien dat iemand toch tips en trucs heeft voor dit lastige.
Ik kan uiteraard mijn telefoon het netwerk van de Outlander laten vergeten maar dan moet ik weer opnieuw gaan koppen (met lastig wachtwoord). Dit moet toch handiger kunnen?
Groeten,
Benoit

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: vraag over wifi

Bericht door Anko » 12 jan 2016, 19:34

Verbind je iPhone met het REMOTE netwerk
Klik op het i-tje achter je verbinding om de netwerk details te bekijken.
Noteer het IP address dat onder DHCP vermeld staat.
Klik op Statisch
Vul bij IP adres het eerder opgeschreven adres in
Vul bij Subnetmask 255.255.255.0 in

Klaar is kees. Je hebt nu verbinding met je auto en met het internet tegelijk. Wel via 3G / 4G, dat wel.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Benoit

Re: vraag over wifi

Bericht door Benoit » 12 jan 2016, 23:23

Beste Anko,
Dank voor je reactie. Ik ga ermee aan de slag. Ik ga ook kijken of ik mijn telefoon zo kan instellen dat ik met prioriteiten de Wifi kan instellen. Oftewel, dat eerst altijd naar de Wifi van thuis wordt gezocht, ook al is er toch verbinding met de auto. Het schijnt dat hier wel een app voor is in de Apple store. Wordt vervolgd. Groet

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: vraag over wifi

Bericht door sigmasailor » 13 jan 2016, 11:12

Met 'WiFiPriority' (Apple App) voorkom je dat de PHEV vanzelf gekozen wordt. Je moet hier dan telkens bewust voor kiezen; misschien heb je daar wat aan? Schakelt overigens niet vanzelf terug naar 'thuis' als je PHEV verbinding hebt maar voorkomt wel spontaan 'connecten' met de PHEV.
Ik gebruik dat voor mijn Ipad (gebruik ik nooit in de auto), voor mijn Iphone heb ik de oplossing die Anko ook aandraagt.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Benoit

Re: vraag over wifi

Bericht door Benoit » 13 jan 2016, 21:12

Ik zal eens kijken voor de Wifi Priority App. Ik las er al meer over bij http://www.iculture.nl/wifi-priority-ap ... s-netwerk/
dank voor de tips!

berendislos

Re: vraag over wifi

Bericht door berendislos » 25 apr 2016, 08:43

Ik heb na 2 jaar weer een IPhone en heb natuurlijk ook dit euvel.

bedankt voor de tip weer Anko!! Werkt perfect

Fritsverm
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2020, 14:44

Re: vraag over wifi

Bericht door Fritsverm » 26 jul 2020, 16:02

Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van een outlander executive x-line van 2015.
Maar ik zie geen wifi sgnaal.weet iemand of deze uitviering wel wifi heeft.
Ik heb op mijn mobilephone gekeken of ik iets zag van remotexxxx , maar zie niets.
Moet ik iets aanzetten of is iets defect ?
Outlander phev exective x-line 2015

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: vraag over wifi

Bericht door PHEVlkj » 26 jul 2020, 20:35

Is het deze uitvoering:
https://www.peterursem.nl/voorraad/mits ... 869773574/?

Daar zit een standkachel op en als je een standkachel als optie hebt, heb je ook Wifi. Dat is bijvoorbeeld handig om voor te verwarmen in de winter of te koelen bij de supermarkt....

De dealer heeft een wachtwoord opgeslagen in het autosysteem. Het kan zijn dat je nog een wachtwoord hebt/krijgt met 10 posities, dan moet de module bij de dealer (gratis, het is een terugroepactie) worden gereset en dan krijg je een nieuw wachtwoord van 14 posities en moet je een andere app gebruiken.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Wout23
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2020, 12:24

Re: vraag over wifi

Bericht door Wout23 » 29 jul 2020, 07:50

Dank voor de reactie. Door de update is het oorspronkelijke wachtwoord met 10 karakters veranderd naar een wachtwoord met 14 karakters, aldus Mitsubishi Nederland. Deze correspondeert daardoor nu dus niet meer met het bijgeleverde SSID en wachtwoord. De dealer brengt kosten in rekening voor het uitlezen van het nieuwe gegenereerde wachtwoord als gevolg van de update en geeft aan dat dit een uur in beslag neemt. Iemand eerder deze ervaring gehad?

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: vraag over wifi

Bericht door Bmtouring » 29 jul 2020, 08:29

gel*l, kost vijf minuten als je de software kent. Hoeveel wilden ze je berekenen? edit: ik zie nu je andere topic/post. Vul je profiel wat verder in, want mogelijk zit er iemand in je buurt die MUT III heeft en je wil helpen voor een fractie van die kosten. De dealer zou het voor nop moeten doen vind ik want ze hadden die code in je autopapieren moeten updaten.

Kostte mij iets langer want ik moest zoeken maar je kunt er met MUT III SE gewoon bij, je kunt 'm zelfs veranderen in wat je wilt (dat laatste niet geprobeerd).

Bij de mijne was de software wel geupdate maar de nieuwe code niet op het kaartje geschreven dus dat kostte mij wat hoofdbrekens omdat ik dacht dat die de oude code nog moest accepteren. Met de nieuwe (na zelf uitlezen dus) was het koppelen in een vloek en een zucht klaar. Niet dat die app prettig werkt of zo maar dat is een ander verhaal.

Besouwke
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: vraag over wifi

Bericht door Besouwke » 29 jul 2020, 14:17

Je kunt toch ook in het verborgen (settings en map knoppen tegelijk inhouden) menu eea aanpassen?

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: vraag over wifi

Bericht door PHEVlkj » 29 jul 2020, 17:27

@Wout23

Als ik het goed begrijp is je wachtwoord al naar 14 posities veranderd, anders zou het zeker gratis zijn. Want de update op zich is gratis, omdat het een terugroepactie is in het kader van de beveiliging.

Dan even juridisch gezien (ik ben geen jurist maar heb wel vaak met dergelijke zaken te maken gehad). Als je hebt gekocht als particulier mag je als koper verwachten dat je een volledige auto krijgt geleverd, inclusief alle complete accessoires en dergelijke. Daar hoort een juist wachtwoord van een standaard accessoire zeker bij, zeker. Het aanwezig zijn van Wifi is gekoppeld aan een bepaalde uitvoering van de PHEV en heeft daardoor ook meerwaarde.

Kijk ook even naar dit document: https://www.justitia.nl/consumentenkoop

Haak niet af maar lees het even door. Zie zeker het kopje 'omgekeerde bewijslast bij gebrekkig product'.
Ik zou gewoon de dealer e-mailen en daarin opnemen dat je verwacht dat ze dit op basis van deze wet (gebruik de term Consumentenkoop gewoon, dat is algemeen bekend) verwacht dat ze het kosteloos oplossen en omdat zij zelf verzuimd hebben om het wachtwoord goed op te slaan. En dat je mag verwachten dat er een volledige auto wordt geleverd.

De verkopende dealer moet het wachtwoord gewoon in het autodossier hebben. Die worden apart opgeslagen, zodat ze altijd uitprint baar zijn. Als ze dat niet hebben gedaan hebben ze eigenlijk een domme fout gemaakt.

Ik vind de reactie van Mitsubishi Nederlandook belachelijk. Maar zij spelen hierin geen formele rol rol, allen bij bepaalde fabrieksgarantie. De verkoper moet jou een goede auto geven omdat jij met hem daar een overeenkomst hebt gemaakt (zie koper en verkoper in het artikel). En jij moet van de verkoper eisen dat hij een goede auto levert.

Als je zakelijk hebt gekocht dan geldt die consumentenkoop niet, maar kun je wel degelijk verwachten dat het WIFI wachtwoord bij de te leveren zaken zit. Maar dan gelden alle punten van consumentenkoop niet.

Succes.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: vraag over wifi

Bericht door Bmtouring » 29 jul 2020, 20:36

Besouwke schreef:
29 jul 2020, 14:17
Je kunt toch ook in het verborgen (settings en map knoppen tegelijk inhouden) menu eea aanpassen?
ik zie daar niks over de wifi hoor?

Besouwke
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: vraag over wifi

Bericht door Besouwke » 30 jul 2020, 12:59

Bij mij ging de dealer (monteur)naar het verborgen menu en stelde daar eea in, daarna kon ik via mijn app contact krijgen met mijn Outlander.. Meer weet ik er ook niet van :(

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: vraag over wifi

Bericht door RX-Men-8 » 30 jul 2020, 17:51

Met het contact aan en de handrem aan tegelijk de knoppen Settings en Map ingedrukt te houden.
Na een paar seconden verschijnt het servicemenu.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: vraag over wifi

Bericht door PHEVlkj » 01 aug 2020, 14:27

En wat zou de topic starter daar dan moeten aanpassen zodat hij geholpen wordt?lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: vraag over wifi

Bericht door RX-Men-8 » 01 aug 2020, 14:55

Misschien staat daar de remote bediening nog op uitgeschakeld, zoals hierboven gesuggereerd.

Voor een verloren wachtwoord kan je bij de dealer terecht. Die hangt de diagnose tool aan de OBDII en kan je een printje of screenshot geven van het scherm uit de diagnosesoftware:

SSID: REMOTEnnxxxx
password: (14 hoofdletters kleine letters en cijfers)
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: vraag over wifi

Bericht door PHEVlkj » 01 aug 2020, 15:17

Maar dat gaat hier in alle reacties verloren.

Zijn punt (van Wout23) is hij niet wil betalen en zijn verkopende dealer wil dat hij wel betaalt voor het opzoeken van het ID. Daar reageer ik op en geef uitleg waarom hij dat niet zou moeten accepteren bij een kortgeleden afgeleverde auto....

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: vraag over wifi

Bericht door Bmtouring » 01 aug 2020, 18:20

Heb het niet kunnen vinden in het servicemenu. Hou me aanbevolen voor de route via het scherm.

Zelf via OBD/MUTIII gedaan maar dat is geen normale route als normale berijder van een Outlander.

Wout23
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2020, 12:24

Re: vraag over wifi

Bericht door Wout23 » 08 aug 2020, 09:24

Dank allemaal voor de reacties en het meedenken. Ik heb de wagen onlangs particulier gekocht. De dealer waar de wagen altijd in onderhoud is geweest is 170km verwijderd van mijn woonplaats. Gebeld en zij hebben de nieuwe 14 karakter code niet opgeslagen na de laatste update in 2018. De dealer in mijn buurt hanteert de regel: als je geen vaste klant van ons bent, betaal je 35 euro voor het uitlezen van het wachtwoord. Ik persoonlijk vind dit een crappy service voor 5 min werk, c’est ca!

Plaats reactie