Rijden in een Outlander met Pure EV Box

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
meijdam1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2019, 12:49

Rijden in een Outlander met Pure EV Box

Bericht door meijdam1986 » 13 sep 2019, 09:07

Beste leden,

Heb al veel gelezen over de pure ev box en mensen die 'm bestellen of gaan bestellen, maar toch kan ik maar weinig vinden over echte ervaringen of mensen die er wat langer mee rijden.

Nu zit ik zelf ook in dubio om er eentje te kopen, maar zou ik (misschien stom) graag er eerst een keer mee rijden voordat ik deze aanschaf.

Wellicht zit er iemand in de buurt van Nieuwegein of Barneveld met een pure ev box om 't is een keer in real life te zien. Anders kunnen sommige deskundige mij wellicht helpen/informeren over of het nu echt werkelijk nut heeft......

Mijn situatie:
* Instyle uit 2013 (prive gekocht in januari)
* rijd voornamelijk korte stukjes, pak 'm beet nooit verder dan 30km per rit
* wordt eigenlijk altijd aan de lader gezet, ook onderweg
* ik rijd nu ook altijd op de eco mode, nooit zonde en heb de kachel eigenlijk bijna nooit aan, behalve straks met het koude weer
* airo alleen aan met extreme hitte en kids in de auto

Ik hoor graag de tips van jullie!

Appie
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 aug 2018, 06:19

Re: Rijden in een Outlander met Pure EV Box

Bericht door Appie » 19 jul 2020, 10:17

Ben al 3 jaar gebruiker van de EV box. De EV box begrenst vooral het motorvermogen en beperkt daarmee de maximale stroomsterkte die uit de rijaccu wordt getrokken. Meestal is dat geen enkel probleem, alleen bij een steile korte helling (bijvoorbeeld uit een parkeerkelder) heb je dat vermogen wel eens nodig en zet ik 'm even van Eco op normaal.

Het langetermijn effect is dat dit de degeneratie van de rijaccu vertraagt, en dat maakt de €300,- investering meer dan interessant.

Kamej03
Forumlid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 feb 2020, 23:46

Re: Rijden in een Outlander met Pure EV Box

Bericht door Kamej03 » 20 jul 2020, 04:55

Kun je met een kalme rijstijl niet hetzelfde effect bereiken zonder installatie van een EV box?
Sinds begin feb 20 een instyle nov 2014

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Rijden in een Outlander met Pure EV Box

Bericht door JohanvdH » 20 jul 2020, 12:35

Dat kreeg ik als antwoord van een van de eerste gebruikers ook. Een rustig gebruik van het stroompedaal komt een heel eind in de richting van het rijden met de PHEV box.
Voordeel van de box is wel dat je kan instellen dat de motor niet meteen aanslaat als je in de winter vergeten bent om de temperatuur instelling bij het wegzetten van de auto weer op 15C te zetten.

Dat de accu langer meegaat lijkt me mooi maar ik heb twijfels of dat ook echt zo is.
Ik denk dat de manier hoe je de accu oplaadt (en vooral hoe vaak je dat doet) veel meer invloed heeft op de levensduur van de accu).
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Plaats reactie