Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
ampera

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door ampera » 24 apr 2014, 20:11

Veel heel stevige schade's in zo'n korte tijd.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Anko » 24 apr 2014, 20:49

Zes of zo? Waar wij hier van horen? In vier maanden? Dat is 18 per jaar. Op 10.000 auto's? Is dat niet juist erg weinig? Dat is per auto eens per 5 á 600 jaar. Of vergis ik me nu?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mariomaf
Forumlid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door mariomaf » 16 mei 2014, 21:45

ik mag ook mijn voorruit vervangen. Levertijd van de ramen is ongeveer een maand! Ze hadden me bijna een ander raam aangesmeerd. Nee we hebben hem echt op voorraad. Na herhaaldelijk aandringen ging hij toch maar even op onderzoek uit.... Mijn LDW zou uitvallen met het raam dat ze hadden ;-) Of juist continu afgaan of zo?

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door mitsufietsie » 01 jun 2014, 23:16

Die kleine groene kutmannetjes met slow erop zijn best zwaar en geven niet mee. Stond er eentje verdekt opgesteld in een bocht in een woonerf en die sprong ineens uit de bosjes, ergo twee deuken in de passagierdeur. Fijn!
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door robdekok » 05 jun 2014, 21:46

Drie weken geleden schade opgelopen op het parkeerterrein van Holiday Inn Leiden. Niemand te bekennen.
Uiteindelijk alles hersteld. Auto weer als nieuw, maar geeft je opnieuw te denken wat te doen bij total loss.
Een kennis adviseerde kost wat kost het chassisnummer te behouden door het wrak terug te kopen.
Zijn er nog andere suggesties in geval je geen speciale verzekering had afgesloten?

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door ictijoos » 09 jun 2014, 14:00

De afgelopen week bij een ABS-schadebedrijf op bezoek geweest (klant) die veel, erg veel Outlanders krijgen met kleinere en grotere tot hele grote schades.

De afgelopen week waren 5 kapotte Outlanders. Om privacy-redenen, wie weet zijn het mensen van het forum, mag ik de foto's nog even niet op het internet zetten.

De grootste schade, bij deze keten bekend, is een schaden van zo'n €25.000 die gemaakt moest worden ivm de bijtelling.

Deze Outlander is over een varkensrug heen gereden bij het wisselen van rijstrook. Je komt eerst de spoilers, radiator enz. tegen, om vervolgens de hele elektromotor voor scheef te rijden. De varkensrug graveert daarna de accu van voor tot achter, om vervolgens bij de achterste elektromotor te komen. De klap is zo groot, dat deze motor van zijn ophangpunten afbreekt.

En dan heb je wel wat schade. Het hele elektrogedeelte is blijkbaar vervangen, en de nodige delen voor ophanging en andere zaken.
Indien deze persoon ook op het forum zit, dan heeft hij misschien foto's van toen het nog niet gemaakt was?

boxman
Forumlid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 aug 2013, 18:58

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door boxman » 17 jun 2014, 20:27

zit ook al drie weken te wachten op een nieuwe voorruit. Scheur van rechts, horizontaal over het midden richting bestuurderszicht....

Gerardus.Rog
Forumlid
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 feb 2019, 00:54

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Gerardus.Rog » 01 jul 2020, 00:42

Even een oud topic van onder het stof halen. Na mijn vrouw uitgelachen te hebben dat ze met haar spiegel tegen een paaltje gereden was, blijkt karma toch te bestaan...

Een plots overstekende kat met bijhorende reflex om uit te wijken heeft toch zijn sporen nagelaten. M'n auto was toch net iets te breed voor het gat dat ik koos... Net de buitenkant van m'n rechter spiegel mee gehad waardoor deze aan een snelheid van 50km/h is dicht geslagen. Schade valt mee. Scheur in de spiegelkap en wat krasjes.

Eens luisteren wat herstelling kost. Mechaniek lijkt nog allemaal te werken.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door PHEVlkj » 01 jul 2020, 15:22

Dat is balen. Onderdelen van Mitsubishi zijn duur (weet ik na het total loss van onze vorige auto), maar misschien valt het mee. Dat zal wel dicht bij het eigen risico zitten misschien. Even iemand zoeken die het kan bijwerken.

Als je in het midden van het land woont kun je overwegen om contact op te nemen met TAB Tiel, vraag naar Nico (de eigenaar). Die hebben mij goed geholpen, ook bij het meedenken bij een kleine beschadiging.

Succes.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie