Ik ben Rene uit Doesburg en sinds ruim 3 weken in het bezit van een mooie witte Instyle+.
13 jaar gereden in een Opel Zafira 2.2 dti en met 550.000 km aan een opkoper verkocht voor €300,-, hij wordt in Afrika opgereden zei hij en denk maar dat de Opel daar tot op de draad wordt afgereden!
Daar hebben ze geen last van roettoeslag....
Dus nu gekozen voor een Outlander PHEV, geen diesel meer omdat ik niet zoveel km meer rij.
De Outlander van een particulier gekocht en met bijna 240.000km op de klok. Is dit een gok?
Misschien wel, heb me goed ingelezen o.a. via deze site en hij is heel betrouwbaar begrijp ik.
De PHEV is altijd bij een mitsubishi dealer onderhouden en ziet er nog erg mooi uit.
Het scheelde mij z'n €4000,- ipv kopen bij een vakgarage, dus ik kan nog wel wat repareren voor dit geld.
Ben wel een doe het zelver, dus veel garage zal die hopelijk niet van binnen zien.
Zijn er phev's met hoge km standen en wat kan ik op den duur verwachten?
Een nieuwe PHEV rijder
- RX-Men-8
- Forumlid
Re: Een nieuwe PHEV rijder
Welkom!
Inderdaad wat lkj zegt, de hybridetechniek is met voorzichtigheid aan te pakken. Bijvoorbeeld de speciale olie in de voorste transmissie. Beter aan de dealer overlaten, de vrije garage weet er vaak ook niet genoeg van.
Maar er is nog genoeg zelf te doen, dat net als bij elke andere auto is. Remmen, gasveren van de achterklep, verlichting, betere claxon, zelfs dingen als schokdempers stabilisatorrubbers e.d. zou je zelf kunnen doen als je het gereedschap en de ervaring hebt. Ook veel hier te vinden of op het internationale Outlander forum.
Veel plezier met de Outlander!
Inderdaad wat lkj zegt, de hybridetechniek is met voorzichtigheid aan te pakken. Bijvoorbeeld de speciale olie in de voorste transmissie. Beter aan de dealer overlaten, de vrije garage weet er vaak ook niet genoeg van.
Maar er is nog genoeg zelf te doen, dat net als bij elke andere auto is. Remmen, gasveren van de achterklep, verlichting, betere claxon, zelfs dingen als schokdempers stabilisatorrubbers e.d. zou je zelf kunnen doen als je het gereedschap en de ervaring hebt. Ook veel hier te vinden of op het internationale Outlander forum.
Veel plezier met de Outlander!
- JohanvdH
- Forumlid
Re: Een nieuwe PHEV rijder
Remmen zijn gewoon schijven en blokken, net zoals bij elke andere auto.
Het regeneratiedeel zit in de elektromotoren en die zitten elders.
Zelf sleutelen kan prima, zeker als je er wat gevoel mee hebt.
Af en toe naar de Mitsu dealer voor een beurt om de hybride systemen te checken kan geen kwaad en is prima betaalbaar als je de rest zelf doet.
Het regeneratiedeel zit in de elektromotoren en die zitten elders.
Zelf sleutelen kan prima, zeker als je er wat gevoel mee hebt.
Af en toe naar de Mitsu dealer voor een beurt om de hybride systemen te checken kan geen kwaad en is prima betaalbaar als je de rest zelf doet.